سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تهدید روحانی به استعفا، نمایندگان را از رد کلیات بودجه منصرف کرد!

تهدید روحانی به استعفا، نمایندگان را از رد کلیات بودجه منصرف کرد!

نوبخت به نمایندگان گفت اگر آقای روحانی در نماز جمعه و خانه این حرف را نزند و در خانه بنشیند و یک کلیپ درست کند و بگوید: مردم! یک راه دیگری وجود داشت که نگذاشتند من این راه را بروم! آن موقع ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید!

: جلسه شبانه کمسیون تلفیق با نوبخت و سپس رای ضعیف این کمسیون به کلیات بودجه‌ شائبه های فروانی را به همراه داشته است. کلیات بودجه سال 99 که با انتقادات فراوان کارشناسان همراه بوده، با 21 رای موافق و 18 رای مخالف در کمیسیون تلفیق تصویب شد تا به صحن علنی بیاید. این درحالی است که اگر نمایندگان غایب در جلسه که عمدتا هم مخالف کلیات بودجه بودند در این جلسه حضور داشتند اکنون دولت باید لایحه جدیدی را به مجلس می فرستاد.

یک عضو کمیسیون تلفیق از نقش صحبت‌های عجیب نوبخت در رای مثبت نمایندگان به این مصوبه راخبرداد.

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص این جلسه محرمانه و تاکید دولتمردان به وعده‌های ژاپنی‌ها گفت: آقای نوبخت در این جلسه اعلام کرد ژاپنی‌ها از ما دعوت کرده‌اند که شما پای میز مذاکره بیایید و حتی گفته اند ما می‌توانیم بالاتر از تحریم ها را برای شما برداریم. آقای نوبخت میگفت حالا اگر 95 درصد این وعده دروغ باشد، احتمال 5درصد این تحریم ها را می شود برداشت. 5درصد هم نشد دو درصد یا یک درصد احتمال دارد تحریم از بین برود! ژاپن هم گفته است که در این خصوص مشارکت میکنیم!

این نماینده مجلس سپس از تهدید به استعفای دولت اینگونه خبر داد و گفت: نوبخت به نمایندگان گفت اگر آقای روحانی در نماز جمعه و خانه این حرف را نزند و در خانه بنشیند و یک کلیپ درست کند و بگوید: مردم! یک راه دیگری وجود داشت که نگذاشتند من این راه را بروم! آن موقع ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید!

پژمانفر در پاسخ به اینکه «آیا این حرف یعنی تهدید نمایندگان مجلس؟» گفت: بله دیگر. در واقع تهدید به استعفا است.

حجت الاسلام پژمانفر در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت ها بر روی رای نمایندگان تاثیر گذار بود گفت: بله. از اول هم این صحبت ها برای این بود که رای نماینده را تغییر دهد. به همین دلیل غیر نماینده ها را بیرون کردند و جلسه را به نوعی محرمانه کردند!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به جمله‌ای از روحانی به نقل از نوبخت نیز اشاره کرد و گفت: آقای روحانی گفته اگر این مذاکرات را انجام دهیم و به نتیجه رسیدیم که مشکلات مردم را حل کردیم، اگر نتوانستیم حل کنیم من همه مسئولیت را برعهده می گیرم و می‌گویم من مقصر بوده ام.

گفتنی است در لایحه بودجه 99 دولت در حالی روی فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت حساب باز کرده است که اکنون رقمی به شدت کمتر از این مقدار به فروش میرود. کارشناسان معتقد بودند ارقام درج شده در بودجه براساس توهماتی نوشته شده که امید به یک معامله سیاسی با آمریکایی‌ها دارد. حالا فاش شدن صحبت های نوبخت این مهم را تایید میکند که دولت با وجود شکست فاجعه بار در برجام، چشم به راه حل های سیاسی و دادن امتیاز برای بهبود فضای اقتصادی کشور دارد نه تکیه بر ظرفیت های داخلی.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران توسط دولت سیزدهم

دو سال فعالیت دولت سیزدهم

روحانی ۲۰ دقیقه هم برای رتبه‌بندی معلمان وقت نگذاشت

سید محمد بطحائی وزیر اسبق آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.