سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / خبرآنلاین یا دروغ‌آنلاین؟

خبرآنلاین یا دروغ‌آنلاین؟

لجن‌پراکنی های این رسانه تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ خبرآنلاین برای نشان دادن دشمنی‌اش با ارزشها، چه باید بکند که نکرده است، تا قوه قضائیه قانع شود که باید با دروغ‌سازی هایش برخورد کند؟

: وظیفه اصلی سایتی که عنوان رسانه را یدک می‌کشد، پوشش واقعی اخبار، به دور از غرض‌ورزی های سیاسی است. اما گویا سایت خبرآنلاین نه به دنبال عمل به وظیفه ذاتی یک رسانه، که بیشتر به دنبال خبر پراکنی علیه نهادهای قانونی کشور، تخریب شخصیتی افراد غیر همسو با جریان متبوع و حتی حمله به ارزشها و اعتقادات مردم است.

  خبرآنلاین که به‌عنوان یک رسانه دروغ پراکن شناخته می‌شود، در جدید ترین دروغ‌سازی خود، با تحریف صحبت‌های امیر محبیان، در تیتر مصاحبه‌‌ای که با وی داشت، نوشته بود: «نقد صریح محبیان به رحیم‌پور ازغدی: برخی شهرت را ولو با نفرت به جان می‌خرن»

محبیان در توضیح تیتر اتخاذی گفتگوی خود با خبرآنلاین درباره فیلم منتشر شده از گفتگوی رحیم پور ازغدی نوشت: پس از نشر مصاحبه من که اتفاقا کلمات با دقت انتخاب شده بود؛ متاسفانه خبر آنلاین تیتری را انتخاب کرد و این توهم ایجاد شد که گویی مخاطب من در شهرت طلبان آقای رحیم پور است.

اما دروغ‌پراکنی های این رسانه نزدیک به علی لاریجانی، به همین‌جا ختم نمی‌شود. چند ماه قبل که خبر خودسوزی سحر خدایاری مقابل یکی از مجتمع‌های قضایی تهران در فضای مجازی پیچید، این رسانه در خبری دروغ اعلام کرد که خودسوزی خدایاری بخاطر حکم حبس شش ماهه‌ای بود که دادگاه برایش تعیین کرده بود. درحالی که طبق گفته خانواده خدایاری و مسئولین قضایی، اصلاً دادگاهی برای او تشکیل نشده بود که حکمی بریده شود.

خبرآنلاین حتی در دروغ‌پراکنی علیه وحدت مردم عراق و ایران نیز دستی بر آتش دارد. سال گذشته بود که این سایت در خبری نوشت: در پنج تا شش هزار «خانه‌مسافر» در مشهد به جوانان مجرد عراقی و سایر توریست‌ها و زائران خارجی «خدمات جنسی» ارائه می‌شود. با اینکه این خبر نیز از سوی نهادها و مسئولین تکذیب شد، اما موجی از بد بینی برخی از مردم کشور نسبت به زائرین عراقی حرم امام رضا(ع) را در پی داشت.

در آستانه محرم دو سال قبل نیز، این رسانه نشان داد که دستگاه امام حسین(ع) نیز از تخریب‌هایش در امان نیست!

این رسانه در کانال خبری خود اقدام به بازنشر مطالبی کرد که تصویر سیاهی از ماهیت عزاداری‌ها را منعکس می‌کرد.

در یکی از موارد خبرآنلاین به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشته بود: بدترین تخلفات قانونی، اخلاقی و شرعی توسط برخی مداحان صورت گرفته است.

در موردی دیگر، کانال تلگرامی این سایت در اقدامی خلاف شئونات اسلامی، عکسی از جشن تولد یک بازیگر را در دهه اول محرم منتشر کرده بود.

این رسانه اصلاح‌طلب ید طولایی نیز در تخریب چهره‌های ارزشی انقلاب اسلامی، از جمله سعید جلیلی دارد.

به‌عنوان مثال با انتشار تصویری از حضور سعید جلیلی در دانشگاه شهید بهشتی بمناسبت سالروز 16 آذر، به طعنه نوشته بود: سعید جلیلی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی رفت، تا دوباره در یک سخنرانی آتشین به دولت و برجام حمله کند و به دفاع از دولت سایه خود بپردازد. اما سخنرانی جلیلی این بار هم با استقبال کم‌رنگ دانشجویان روبرو شد و منتقد همیشگی برجام، برای صندلی‌های خالی دانشگاه سخنرانی کرد.

هر چند که بلافاصله پس از انتشار این خبر، معلوم شد که تصویری که خبرآنلاین منتشر کرده و حول آن به تمسخر سعید جلیلی پرداخته، مربوط به پایان جلسه رسمی وی با دانشجویان بوده است.

علاوه بر همه اینها، این رسانه دروغ‌پراکن، تخریب وجهه بانوان چادری را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. در یکی از موارد این رسانه حامی دولت بدون اشاره به محل وقوع کلیپ (عربستان سعودی) فیلمی را علیه بانوان چادری منتشر کرده بود.

البته فعالیت خبرآنلاین فقط مربوط به تحریف و دروغ‌سازی نمی‌شود. خبرآنلاین اهانت به روسای کشور را هم در کارنامه خود دارد. این خبرگزاری در کاریکاتوری بجای پا، برای رئیس‌جمهور سابق سُم ترسیم کرده بود!

بر شمردن همه شیطنت‌ها و دروغ‌پراکنی های این رسانه، هم در یک گزارش نمی‌گنجد و هم از حوصله مخاطبین محترم خارج است. از همین رو برای نشان دادن عناد دروغ‌آنلاین با ارزشهای انقلاب اسلامی و شخصیت‌های متفاوت با مشرب فکری این رسانه، اشاره به موارد بالا کفایت می‌کند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که لجن‌پراکنی های این رسانه تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ خبرآنلاین چه باید بکند که نکرده است، تا قوه قضائیه قانع شود که باید با دروغ‌سازی هایش برخورد کند؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فوت «سارا تبریزی» از دروغ پراکنی تا واقعیت

قوه قضائیه

تبعات دروغ

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.