سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / قدیمی‌ترین اثر هنری جهان در اندونزی

قدیمی‌ترین اثر هنری جهان در اندونزی

یک نقاشی از صحنه شکار ماقبل تاریخ که اخیرا در دیواره غاری در اندونزی کشف شده می تواند قدیمی‌ترین اثر هنری جهان باشد.
بر اساس تحقیقاتی که در این مورد انجام شده این نقاشی متعلق به ۴۴ هزار سال پیش است و قابلیت‌ها و فرهنگ هنری مردمان ساکن منطقه را به خوبی نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این نقاشی که پهنای آن حدود ۴.۵ متر است حدود دو سال پیش در جزیره سولاوسی کشف شد. در پژوهشی که روز چهارشنبه ۲۰ آذر در مجله علمی «نیچر» منتشر شد گفته می شود که این نقاشی صحنه‌ای از تعقیب جانوران توسط انسان گونه‌های شکارچی را ترسیم می کند که ابزارهایی نظیر نیزه و ریسمان در دست دارند.
گروه پژوهشی دانشگاه گریفیث در استرالیا با استفاده از فناوری تشخیص قدمت به این نتیجه رسیده اند که این نقاشی مربوط به حداقل ۴۳ هزار و ۹۰۰ سال پیش و دوران پارینه سنگی پسین است.
پژوهشگران در بخشی از گزارش خود گفتند:«براساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم این نقاشی دیواری قدیمی‌ترین اثر داستان گویی تصویری و قدیمی‌ترین نقاشی جهان است.»
آدام بروم استاد باستان شناسی در دانشگاه گریفیث استرالیا به مجله «نیچر» گفت:«تاکنون چیزی مثل این ندیده ام. ما صدها مورد دیگر از نقاشی بر دیواره غارهای منطقه را دیده ایم ولی هیچیک مثل ترسیم صحنه شکار نبوده اند.»
در نقاشی که اخیرا کشف شده به نظر می رسد که شکارها خوک‌های وحشی و یا بوفالوهای کوچک باشند.
شکارچیان به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای ترسیم شده اند و پیکر آنها مثل انسان ولی سرهایشان مثل سر جانوران از جمله پرندگان و خزندگان تصویر شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پیروزی پسران ایران در دومین روز تنیس کمتر از ۱۲ سال آسیا

تنیسور‌های نوجوان

درخشش قاری ایرانی در مسابقات قرآن اندونزی

«سید مصطفی حسینی» قاری کشورمان، نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اندونزی شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.