سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترامپ: اگر به‌خاطر انهدام پهپاد به ایران حمله می‌کردیم با پاسخ سخت آیت‌الله خامنه‌ای مواجه می‌شدیم

ترامپ: اگر به‌خاطر انهدام پهپاد به ایران حمله می‌کردیم با پاسخ سخت آیت‌الله خامنه‌ای مواجه می‌شدیم

لیندسی گراهام در کنفرانس دوحه قطر، درباره مکالمه میان خود و رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سقوط پهپاد گلوبال هاوک مطالب جالبی را برای اولین بار به زبان آورد.

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی در کنفرانس دوحه ۲۰۱۹، با ‌اشاره به بخشی از صحبت‌های ترامپ، اعتراف کرد که علت صرف‌نظر کردن ایالات متحده از پاسخگویی به اسقاط پهپاد آمریکا از سوی ایران، خطری بوده که از ناحیه پاسخ بعدی ایران به هرگونه پاسخ آمریکا حس کرده است.

این سناتور آمریکایی گفته است که ترامپ به او اعلام کرده که اگر آمریکا به ایران حمله کند پاسخی کوبنده از آیت‌الله [خامنه‌ای] خواهد گرفت و به همین دلیل از هر گونه حمله حتی محدود به ایران پشیمان شده است.

این سخنان در حالی بیان شده که ترامپ قبلا علت انصراف آمریکا از حمله به نقاط محدودی از ایران را کشته شدن سربازان ایرانی عنوان کرده بود! همچنین چندی بعد آمریکا خبر از سرنگونی پهپادی از ناوگان نظامی ایران را منتشر کرد و قول داد تا اسناد و مدارک آن را منتشر کند که تا امروز این اتفاق رخ نداده است.

از سوی دیگر هر چند گفته می‌شد ترامپ قصد حمله به ایران را داشته اما منصرف شده اما در چرخشی جالب از ایران به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای سرنشین‌دار آمریکایی قدردانی کرد

وی یک روز پس از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: ایران زمانی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد با ساقط نکردن هواپیمایی که سرنشین داشت «بسیار هوشمندانه» عمل کرد و ما از این اقدام آنها قدردانی می‌کنیم.

پنجشنبه 30 خرداد ماه گذشته یک مقام ارشد نظامی آمریکایی تأیید کرد که یک هواپیمای جاسوسی P-۸ با چندین نظامی آمریکایی در شبی که پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک نیروی دریایی توسط ایران سرنگون شد بر فراز تنگه هرمز در حال پرواز بود.

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه نیز اعلام کرد که همان لحظه‌ای که پهپاد جاسوسی رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-۸ نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.

وحشت ترامپ از تبعات اقدام نظامی علیه ایران

در ماجرای انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا برخی تحلیلگران وابسته به غرب در کشور به دنبال ایجاد ترس و ناامنی بودند تا بار دیگر موضوع مذاکره با آمریکا را از ترس جنگ مطرح کنند، اما پیام‌های ترامپ به خوبی نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ وجه قصد حمله به ایران را نداشته و ندارند چرا که کاملا از قدرت نظامی جمهوری اسلامی خبر دارند و هر گونه تعرضی به خاک ایران پاسخی دندان‌شکن را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر ترامپ در گفت‌وگوهای خصوصی، درباره مشاوران جنگ‌طلب خود به یکی از معتمدانش گفته بود: این آدم‌ها می‌خواهند ما را به سمت جنگ ببرند و این خیلی زننده است. ما به جنگ‌های بیشتر نیاز نداریم.

حتی در جملاتی جالب ترامپ اعلام کرده که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی وی که به شدت به دنبال برافروختن آتش جنگ میان آمریکا و ایران بود، تصریح کرده بود که او مواضع سفت و سختی دارد اما تنها کسی که اهمیت دارد، من هستم.

موضعی که اثبات می‌کرد رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند جنگ نظامی با ایران تبعات بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت، اول اینکه ترامپ که خود را در انتخابات رئیس‌جمهوری ضد جنگ معرفی کرده بود با ریزش آراء در انتخابات آینده شکست می‌خورد. دوم اینکه تأیید می‌کرد ترامپ واقف است که ایران، افغانستان و عراق زمان صدام نیست و امروز به تجهیزات نظامی پیشرفته دست پیدا کرده و نخواهد توانست ایران را شکست دهد و سوم اینکه با هر نوع حمله نظامی آمریکا اسرائیل به عنوان متحد درجه اول این کشور با خطر مواجه می‌شود.

اعتراف مقامات نظامی آمریکا به قدرت نظامی ایران!

البته پیش از این نیز مقامات ارشد نظامی آمریکا ضمن اذعان به قدرت فوق‌العاده ایران، رئیس‌جمهور این کشور را از هرگونه مواجه نظامی با ایران برحذر داشته بودند.

چاک هیگل وزیر دفاع اسبق آمریکا درباره حمله نظامی به آمریکا گفته بود: «جنگ با ایران به این سادگی‌ها هم نیست.نمی‌خواهم بر روی حمله به ایران قمار کنم و اگر رئیس‌جمهور آمریکا بودم هرگز این کار را نمی‌کردم چون جنگ به این شیوه، به نخستین ضربه و دومین ضربه محدود نخواهد شد و اوضاع به این شیوه ادامه پیدا نخواهد کرد و ما باید منتظر یک پاسخ بزرگ از سوی این کشور و هم‌پیمانانش باشیم. اینکه پیروزی در هر جنگی مقابل ایران ساده و بدون آسیب خواهد بود پاسخ قطعا منفی است.»

جان کربی سخنگوی سابق پنتاگون نیز در این زمینه اعتراف کرده بود: «نیروی نظامی ایران نیرومند و قدرتمند است، ایران هشتمین ارتش بزرگ جهان را دارد باید به این نکته توجه جدی شود. همچنین سرهنگ وینکرسون رئیس‌دفتر سابق وزیر امور خارجه نیز اذعان کرده بود: «ایران یک بیابان نیست که ‌تانکی را پس از دیگری بمباران کنید. یک شکست باورنکردنی و بزرگ برای هر کسی که در میدان جنگ با ایران باشد روی خواهد داد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

حمایت جهانیان از خیزش دانشگاهیان آمریکا، غرب را رسواتر کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.