سرخط خبرها

کتاب دعا

درباره کتاب

سه فایده؛ سه دستاورد؛ سه جهت و سه نکته درباره ‏ى دعا؛ بارها و بارها از زبان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای شنیده شد و الحق که دو نکته‏‌ى آن در میان مردم و حتّى متدیّنین و افراد مأنوس با دعا و نیایش، غریب و مغفول بود و هست. و حتّى در کتب تألیف شده درباره‌ى دعا و نیایش نیز به‏ نحو شایسته بدان پرداخته نشده است.
استخراج و کسب معارف از دعا؛ مگر دعا کلام معصوم نیست؟ پس چرا محقّقین و مؤلّفین کتابهاى عقیدتى آن‏چنان‏که از گنجینه‌ى قرآن و روایات و سخنان اندیشمندان دینى بهره‌بردارى مى‌‌کنند، از این خزانه‌ى گرانبها بهره نمى‌برند‌؟
این غفلت و نقص فراگیر، بارها و بارها توسط معظّم‌‌له هشدار داده شد و براى فتح باب؛ بعضاً نکات بِکر و نابى از معارف پنهان در لابه‏‌لاى ادعیه را ـ البته با توجه به محدودیت زمانىِ خطبه‏‌ى نماز یا مجلس سخنرانى ـ بیان مى‏‌فرمودند. اجابت و دریافت حاجت؛ اصل نیست؛ مهمّ خود دعاست. رشد و ارتقاء حالت تضرّع؛ انکسار؛ ذلّت و در یک کلام، عبودیت، خیلى مهمتر از دریافت حاجت ـ حتّى حاجتهاى معنوى ـ است.
توفیقِ هم‌‌کلام‌ شدن با پروردگار؛ مناجات و صحبت خودمانى با حضرت حق، خیلى با ارزش‌تر از پاداشهاى دنیوى و حتّى اخروى است.
ایشان این فایده را مهمترین، و درک این اهمیّت را کلیدى‏‌ترین نکته‏‌ى مبحث دعا مى‏‌دانستند و مى‏‌دانند.
منبع تدوین این کتاب، نرم‌‌افزار جدیدالانتشار «حدیث ولایت» از منشورات مشترک «مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى» و «مؤسسه‌‌ی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‏ العظمى خامنه‌‌اى» بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست…

حضور حامد حدادی بسکتبالیست کشورمان را محضر رهبر انقلاب

پوستر/ عملیات وعده صادق

موشک‌ها و پهپادهای ایرانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.