سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ما باید ایرانی بیندیشیم، ایرانی فکر کنیم و ایرانی زندگی کنیم

ما باید ایرانی بیندیشیم، ایرانی فکر کنیم و ایرانی زندگی کنیم

دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه ای با تأکید بر اجرای کامل سند بسیار ارزشمند نقشه علمی کشور افزودند: حضور نخبگان جوان در عرصه علوم انسانی موجب می شود پرورش اندام علمی کشور به صورت متناسب صورت گیرد، نه اینکه یک بخش فوق العاده قوی باشد و بخشی دیگر ضعیف و کم جان.

رهبر انقلاب همراه بودن علم با فرهنگ صحیح انسان‌دوستی را زمینه ساز استفاده بشر از منافع حقیقی علم و دانش خواندند و یاد آوری کردند: علم بسیار مهم و بسیار نافع هسته ای وقتی با فرهنگ غلط قدرت طلبی همراه شد، به تولید بمب هسته ای انجامید و به تهدید بزرگ دنیا و بشریت تبدیل شد

ارتباط گیری و گردآوری نخبگان منطقه غرب آسیا، جهان اسلام، محور مقاومت و حتی گردآوری نخبگان حق‌جوی عالم در همه کشورها از جمله امریکا و اروپا می تواند با نوعی نهادسازی به ارائه و ترویج «دانش پاک و با شرافت» و «اندیشه درست» منجر شود

راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی. ما به برکت اسلام راه سومی را به ملت ها ارائه کرده ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دل ها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و ملتها را از نفوذ روزافزون فرهنگ منحط غرب نجات دهیم.

نخبگان، اساتید و پیشروان حرکت علمی نگذارند امید به وجود آمده برای پیشرفت علمی کشور دچار اختلال شود.

«نخبگان ایرانِ فرهنگیِ بزرگ» یعنی نخبگان قلمرو وسیع فرهنگ ایرانی در قرن های گذشته را نمونه ای از ظرفیت بالقوه جامعه نخبگانی ایران می دانم

استعداد ایرانی بعد از انقلاب به‌ وجود نیامده بلکه موهبتی همیشگی و خدادادی است، اما انقلاب با میدان دادن به این استعدادها، ایران را از حالت راکد و عقب افتاده و وابسته، به کشوری مستقل، در حال پیشرفت و برخوردار از موفقیت های فراوان تبدیل کرد که باید به این واقعیات توجه کامل داشت.

 نتایج «مقایسه پیشرفت‌های علمی دانشگاه ها در چهل سال اخیر را با قبل از انقلاب» حیرت‌آور است، و توکل، تقوا و معنویت را مایه امید حقیقی و روزافزون شده ،و به نخبگان جوان توصیه می کنم هرچه می توانید دل های پاکتان را پاک‌تر کنید و در حرف و عمل خداوند کریم را همواره مدنظر داشته باشید، آن وقت همراهی و یاری خدا را در پیشرفت مداوم احساس و درک خواهید کرد.

گفته ایم که باید به گونه ای پیشرفت کنیم که ۵۰ سال بعد هر نخبه ای و هر کسی که در جهان خواست تازه‌های علم را فرا بگیرد، ناچار به دانستن زبان فارسی باشد و تحقق این هدف، حتماً در دایره هوش و استعداد و همت ایرانی امکان پذیر است.

وبا ابراز خرسندی از فضای ایرانی- اسلامیِ مجموعه های فعال در عرصه های سلولهای بنیادی، نانو، زیست فناوری و هسته ای گفتند نخبگان فعال در این زمینه ها، کار علمی را نوعی جهاد می دانند و این تفکر و نگرش در همه محیطهای دانشگاهی مورد نیاز است

شرایط ما با شرایط دیگران متفاوت است. ما باید ایرانی بیندیشیم، ایرانی فکر کنیم و ایرانی زندگی کنیم که رعایت و اجرای الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی میتواند به این هدف کمک شایانی کند.

بقرة269- يُؤْتِي الْحِکْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا کَثيرًا وَ ما يَذَّکَّرُ إِلاّ أُولُوا اْلأَلْبابِ
[خدا] به هر کس که بخواهد حکمت مي بخشد، و به هر کس حکمت داده شود، به يقين‏، خيرکثیر داده شده است‏؛ و جز خردمندان ‏، کسي پند نمي‏ گيرد.

علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- الخَیْرُ الکَثِیرُ مَعْرِفَهًُْ أَمِیرِالمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) وَ الأَئِمَّهًِْ (علیهم السلام)
علی‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- خَیْراً کَثِیراً معارف امیرالمؤمنین (علیه السلام) و امامان (علیهم السلام)  است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۳۶۶/ القمی، ج۱، ص۹۲/ نورالثقلین/ البرهان
در پایان این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فرصت استثنایی ماه رمضان

ويدئو/ ماه رمضان،ماه تقوا،رشد، عبودیت

جهرمی: نخبگان دارایی ایران هستند

سخنگوی دولت در مراسم جشنواره ملی جوانان ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.