سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بمباران مرکز نگهداری مهاجران در لیبی با 44 کشته هیچ کس مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرد

بمباران مرکز نگهداری مهاجران در لیبی با 44 کشته هیچ کس مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرد

هواپیماهای ناشناس با بمباران اردوگاه پناهندگان در شرق پایتخت لیبی، ۴۴ نفر را کشته و بیش از ۱۳۰تن دیگر را زخمی کردند.

سازمان ملل اعلام کرد، بامداد چهارشنبه جنگنده‌های ناشناس یک اردوگاه پناهندگان در منطقه تاجورا واقع در شرق شهر طرابلس را بمباران کردند. سازمان ملل این حمله را جنایت جنگی، نقض حقوق بشر و مغایر با ارزش‌های انسانی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست آن را محکوم کند و خواستار مجازات عاملان این جنایت شود.

بسیاری از مهاجران کشورهای آفریقایی و عربی وارد لیبی می‌شوند و از طریق این کشور، تلاش می‌کنند که به ایتالیا بروند. اردوگاهی که هدف قرار گرفته، از جمله مراکز نگهداری پناهندگان خارجی بوده است.

منطقه تاجورا میزبان چندین اردوگاه نظامی متعلق به نیروهای هم‌پیمان با دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است. به همین خاطر، حمله مذکور به احتمال زیاد، کار جنگنده‌های وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» بوده‌ است.

نیروهای «خلیفه حفتر» دوشنبه اعلام کرده بودند که برای آغاز حملات گسترده به اهدافی در طرابلس آماده می‌شوند.

دولت قطر بمباران پناهگاه مهاجران در لیبی را محکوم کرد و خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی در این زمینه و تحویل عاملان جنایت به دادگاه بین‌المللی شد.

«موسی فکی محمد» رئیس‌کمیساریای اتحادیه آفریقا، نیز دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت: این حمله هوایی را به شدت محکوم می‌کنیم، این یک جنایت وحشتناک است و اجرای تحقیقات فراگیر را می‌طلبد.

دولت وفاق ملی لیبی اولین دولت بعد از سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی است. دولت‌های غربی و برخی از کشورهای عربی، از جمله عربستان سعودی و امارات، از حملات حفتر علیه این دولت حمایت می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کارتون/ زندانی به نام غزه

معراج کودکان

ادامه بمباران نوار غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی وجنایت‌های خود در نوار غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.