سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / فرار ده‌ها هزار مسلمان از میانمار به دلیل ترس از «سوزاندن و سر بریدن»

فرار ده‌ها هزار مسلمان از میانمار به دلیل ترس از «سوزاندن و سر بریدن»

حدود ۴۵ هزار مسلمان میانماری به دلیل نگرانی از پخش شایعاتی در مورد سر بریدن و سوزاندن از میانمار ‌گریخته‌اند.

سازمان ملل متحد هشدار داد که تشدید خشونت‌ها در ایالت راخین میانمار که درگیر جنگ است، ۴۵۰۰۰ اقلیت مسلمان روهینگیایی دیگر را مجبور به فرار کرده است. اتهامات مربوط به سر بریدن، قتل و سوزاندن اموال در این درگیری قومی مطرح شده است.

از زمانی که شورشیان ارتش آراکان (AA) به نیروهای دولتِ نظامی حاکم حمله کردند، درگیری‌ها ایالت راخین را در برگرفته و به آتش‌بسی که عمدتاً از زمان کودتای نظامی در سال 2021 برقرار بود، پایان داده است.

این درگیری‌ها مدت‌هاست که مسلمانان را هدف قرار داده است.

میانمار اکثراً بودایی‌نشین است و مسلمانان روهینگیا چه از طرف دولت و چه از طرف شورشیان، افراد بیگانه در نظر گرفته می‌شوند و هدف خشونت قرار می‌گیرند.

  شبکه الجزیره، تخمین زده می‌شود ۶۰۰,۰۰۰ عضو مسلمان که تحت آزار و اذیت شدید بوده‌اند‌ همچنان در راخین باشند. اما وضعیت خشونت‌بار فعلی احتمالاً باعث فرار همه آن‌ها به بنگلادش یا دیگر کشورهای اطراف خواهد شد.

بیش از یک میلیون مسلمان پس از فرار از راخین به بنگلادش پناه برده‌اند، از جمله صدها هزار نفر در سال ۲۰۱۷ در جریان سرکوب قبلی ارتش به این کشور‌گریخته‌اند که همین اخراج جمعی اکنون موضوع یک دادگاه نسل‌کشی سازمان ملل است.

«الیزابت تروسل»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، به خبرنگاران در ژنو گفته است: «ده‌ها هزار غیرنظامی در روزهای اخیر به دلیل جنگ در شهرستان‌های بوتیداونگ و ماونگداو آواره شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، حدود ۴۵۰۰۰ روهینگیا به منطقه‌ای در رودخانه ناف در نزدیکی مرز با بنگلادش‌گریخته‌اند.»

از سوی دیگر بنگلادش با بیش از یک میلیون روهینگیا در این کشور، تمایلی به پذیرش بیشتر ندارد و آخرین پناهجویان در سمت مرز میانمار گیر کرده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترس رژیم صهیونیستی از افشای ابعاد شکست شب گذشته

رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم اجازه انتشار تصاویر حمله موشکی و پهپادی ایران را نمی‌دهد.

آمریکا از ترس دشمنانش در خاورمیانه سیاستی احمقانه در پیش گرفته است

احمق های درجه یک آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.