سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خروج جواهرات از بانک مرکزی برای یک عروسی +فیلم

خروج جواهرات از بانک مرکزی برای یک عروسی +فیلم

سومین جشن عروسی شاه یعنی ازدواج با فرح پهلوی به داستان‌های افسانه‌ای تاریخ باستان شباهت دارد.

  بی شک تهیه و تدارکات مراسم سه گانه ازدواج محمدرضا پهلوی یکی از جنبه‌های اسراف و حیف و میل نمودن سرمایه کشور در دوره خاندان پهلوی است.

محمدرضا پهلوی سه مرتبه جشن عروسی برپا نمود و در هر سه بار برای اشباع تجمل گرایی خود، بودجه هنگفتی از کشور را به مصرف رساند.

سومین جشن عروسی شاه (آذر 1338) یعنی ازدواج با فرح به داستان‌های افسانه‌ای تاریخ باستان بیشتر شباهت داشت. شاه نیز پس از خواستگاری، در مورد مراسم عروسی به فرح گفت: عروسی باید در حد پادشاه یک مملکت باستانی باشد و فرح این دخترک تازه به دوران رسیده که خیاط‌های ایرانی را مناسب ندید، تصمیم گرفت لباس عروسی خود را در پاریس تهیه نماید!

فرح که در آستانه ملکه شدن ایران قرار گرفته بود و عکس وی در بیشتر مجلات فرانسوی به چشم می‌خورد، تصمیم داشت با سر و وضعی مناسب در انظار ظاهر گردد؛ لذا ابتدا «به آرایشگاه معروف کارتیه رفت» و پس از آرایش از آرایشگرهای این آرایشگاه دعوت کرد برای آرایش او به تهران بیایند. فرح از تجارتخانه معروف کریستین دیور، لباس، کفش، دستکش، زیرپوش و جواهر خریداری کرد و مسئولان خرید، همراه فرح یک روز وی را به فروشگاهی معروف در پاریس که فقط لباس‌های عروسی برای خانواده‌های اشرافی اروپایی می‌دوخت، بردند و لباس عروس برای وی اندازه و دوخته شد. از فرانسه چند نفر به عنوان طراح مجلس عروسی و مشاور جشن به ایران دعوت شدند به نحوی که یکی از آن‌ها به نام کلودبلوند بود که شهرت جهانی داشت.

سرانجام فرح به ایران بازگشت و مراسم آغاز شد. خیاط خانه کریستین دیور دو نفر از زبده‌ترین خیاط‌های خود را به تهران فرستاد تا لباس عروسی فرح را در تهران آزمایش کند. چهار آرایشگر نیز از آرایشگاه کارتیه به ایران آمدند تا دو نفر آن‌ها فرح را آرایش کنند و دو نفر دیگر کار آرایش نزدیکان عروس و خواهران شاه را نظارت کنند. برای تزیین زنان دربار و فرح بعضی از جواهرات از خزانه‌ بانک مرکزی بیرون آورده شد تا در مراسم از آن‌ها بهره برداری شود و دو کارگردان متخصص برجسته برگزاری جشن‌ها نیز بر تشریفات نظارت می‌کردند. یک هواپیمای اختصاصی پیاپی میان تهران و پاریس پرواز می‌کرد. تا لوازم مورد نیاز مجلس جشن را به تهران بیاورند و گاهی اوقات به خاطر آوردن یک نوار خیاطی که در تهران هم موجود بود، یک هواپیما را به فرانسه می‌فرستادند تا یک قطعه نوار بیاورد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید

فائزه کوشکباغی هستم متولد ۱۳۷۰ وهمسرم حمید اسکندری متولد۱۳۶۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.