سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل ذلیلانه از غزه خارج شد پاسخ ایران قطعی و قاطع خواهد بود

اسرائیل ذلیلانه از غزه خارج شد پاسخ ایران قطعی و قاطع خواهد بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: آمریکا، اسرائیل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران قطعی و قاطعانه در پیش است و این حق این کشور است. وی در جایی دیگر گفت همه تیپ‌های رزمی اسرائیل که از غزه خارج شدند، ذلیلانه و تحت فشار جنگ خارج شدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت مراسم بزرگداشت حزب‌الله برای شهادت سردار زاهدی و همرزمان این شهید در نتیجه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر حقایق اقدامات شهید زاهدی را آشکار کنیم مشکل افرادی که نباید هویتشان آشکار شود را داریم و در این صورت دستاورد دشمن را بزرگ خواهیم کرد و از سوی دیگر اگر این حقایق را نگوییم شاید حق این شهید را ادا نکرده باشیم.

حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و ورود اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی در آن زمان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی به ایران در جریان بود. در آن زمان اعضای سپاه پاسداران در جبهه‌ها بودند اما به دلیل ورود آنان به لبنان، اعضای سپاه برای رویارویی با اشغالگران به لبنان و سوریه آمدند.

وی افزود: نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند، اما در نتیجه برآورد وضعیت تصمیم گرفته شد که گروهی از افسران و اعضای سپاه پاسداران برای انگیزش مقاومت مردمی، انتقال تجربه، مشورت، آموزش و پشتیبانی لجستیکی باقی بمانند. افسران و افراد سپاه پاسداران به منطقه جنتا در لبنان آمدند و نخستین اردوگاه آموزشی در این منطقه برپا شد. نصرالله گفت: با تحولات رخ داده در سوریه طی سال ۲۰۱۱ مستشاران ایرانی و نیروهایی از گروه‌های مقاومت نیز در این منطقه حاضر شدند. به نظر می‌رسید ر‌خدادهای سوریه به مقاومت منطقه نیز آسیب می‌زند.

واکنش قطعی و قاطعانه ایران در راه است

سخنرانی نصرالله در مراسم شهدای اخیر ایران در سوریه گفت: پاسخ ایران حتمی، قطعی و قاطع خواهد بود، آمریکا و اسرائیل پذیرفته‌اند که ایران پاسخ خواهد داد. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: برآوردها به این موضوع اشاره دارد که دشمن در برآوردهای خود در حمله به کنسولگری ایران اشتباه کرده است و این موضوع در موضع ایران و واکنش مورد انتظار از سوی این کشور نمود یافته است. آمریکا، اسرائیل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق این کشور است. نصرالله گفت: دشمن جنگی علنی را اعلام کرده و قصد حمله به نیروهای ایرانی را دارد و در این حال مستشاران ایرانی که خدمات بزرگی را در سطح مقاومت در منطقه ارائه دادند را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: این حمله از درک اسرائیل نسبت به نقش پاسداران مستشار در منطقه در سطح مقاومت

بر می‌خیزد. دشمن اعلام کرده که هدف از این حمله‌ها اخراج مستشاران ایرانی از سوریه است، اما با وجود خون‌هایی که با این هدف ریخته شد نتوانسته آن را محقق کند و آن‌ها برای پشتیبانی از مقاومت در فلسطین و لبنان و حمایت از سوریه باقی مانده‌اند. موضوع جدید در این حمله، اول این است که این حمله، تجاوز به حریم ایران بود، نه فقط حریم سوریه. نکته جدید دوم سطح ترور است زیرا سردار زاهدی فرمانده مستشاران ایران در سوریه و لبنان بود. بعد از انتشار جزئیات حمله، روشن شد که همه دنیا از جمله آمریکا و اسرائیل پذیرفتند که ایران پاسخ خواهد داد و این حق ایران است.

نصرالله ادامه داد: ادعاهایی که درخصوص اینکه ایران در سوریه تصمیم‌گیر است به هیچ وجه درست نیست و کمک‌هایی که ایران در جریان جنگ انجام داده برای این بوده که تاریک‌دلان، تروریست‌ها و اسرائیلی‌ها بر منطقه تسلط پیدا نکنند. این موضوع یک فریضه مقدس است.

چه کسی گفته که ما از خطوط قرمز عبور نخواهیم کرد؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سرنگون کردن پهپاد هرمس-۹۰۰ اتفاق منحصربه‌فرد و مهمی بود. ما تصویر اصابت موشک به پهپاد را منتشر نکردیم تا نوع موشک را فاش نکرده باشیم حالا اگر اسرائیل خودش فهمید، فهمید. فقط تصویر لحظات سرنگون شدن پهپاد را منتشر کردیم، بعد از زدن این پهپاد، بازار جهانی‌اش ضربه خورد هم از حیث تجاری هم از حیث نظامی. گام بسیار مهمی بود. دشمن صهیونیستی می‌گوید سرنگون کردن پهپاد، عبور از خط قرمز بود و ما به دشمن می‌گوییم: چه کسی گفته که ما از خطوط قرمز عبور نخواهیم کرد؟

تیپ‌های ارتش اسرائیل ذلیلانه از غزه خارج شدند

اسرائیل از هر جهتی که توانست تلاش کرد، اما اهداف اعلامی‌اش محقق نشد و اکنون در طولانی‌ترین جنگ تاریخش در منطقه است. همه تیپ‌های رزمی که از غزه خارج شدند، ذلیلانه و تحت فشار جنگ خارج شدند. تماس اخیر بایدن به نتانیاهو معنایش این است که آمریکا می‌تواند هر چه بخواهد بر اسرائیل دیکته کند.

بزرگ‌ترین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

وی ادامه داد: اشغالگران کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حضور آنان در این محل امری طبیعی و در قالب عرف‌ها بود. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز درخصوص نقش کنسولگری ایران در دمشق به بحث پرداختند.

نصرالله گفت: حمله به مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بزرگ‌ترین تجاوز اسرائیل به سوریه از سال‌ها پیش به شمار می‌آید. این حمله اسرائیل به دلیل شکستِ جنگ در سوریه انجام می‌شود که اسرائیل نیز در آن نقش داشت.

وی افزود: پاسخ حمله به مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از روشن‌ترین و قانونی‌ترین نبرد اساسی، یعنی نبرد با دشمن است. حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی ۲ مورد جدید را در بر می‌گیرد. نخستین مورد حمله به خاک ایران است که به معنی تعرض به ایران به شمار می‌آید. مورد دوم نیز سطح ترور است؛ زیرا شهید زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

رابطه حاج زاهدی با لبنان از سال ۱۹۹۸ شروع شد

وی افزود: حاج زاهدی مانند دیگر جوانانی بود که ستون انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند. او از جوانی مسئولیت‌های بزرگی را به دوش کشید و این فرماندهی‌ها را میدان نبرد به وی محول کرد. او جانباز جنگی بود و در سال‌هایی که با ما گذراند این جراحات روی وی اثر می‌گذاشت. رابطه حاج زاهدی با لبنان از سال ۱۹۹۸ شروع شد؛ زمانی که شهید قاسم سلیمانی سکان نیروی قدس را به دست گرفت و او را به عنوان مسئول سپاه در منطقه برگزید.

نصرالله ادامه داد: حاج زاهدی دوره اوجش از سال ۲۰۰۰ را همراه ما بود و در آن زمان ۴ سال را سپری کرد و پس از آزادی جنوب لبنان در آبادانی و آماده‌سازی برای مقابله با دشمن با ما همراهی کرد. حاج زاهدی در سال ۲۰۰۸ و پس از شهادت شهید عماد مغنیه به لبنان بازگشت و در آن زمان روی بازگشت وی به این منطقه اجماع وجود داشت و تا سال ۲۰۱۴ به مدت ۶ سال در این‌جا ماند. وی در سال ۲۰۲۰ به لبنان بازگشت و تا زمان شهادتش در این‌جا بود. او ۱۴ سال از زندگی مبارکش را در میان ما سپری کرد و بهترین یاور، پشتیبان و مشاور بود و با قدرت در کنار ما حضور داشت.

وی افزود: شهید زاهدی مهاجر به سوی خدا بود. او خانواده‌اش را ترک کرد و در میان ما زندگی کرد و در بیشتر اوقات او و همسرش از عزیزانشان به دور بودند. شهید زاهدی فرمانده‌ای مجاهد و فداکار بود که شبانه‌روز برای خدمت به مقاومت تلاش می‌کرد و بسیار فروتن، صریح، ناصح، دوستدار، جدی و کوشا بود و از درد و غم ما می‌رنجید و با شادی ما شاد می‌شد.

شوق حاج زاهدی برای شهادت

نصرالله گفت: شهید زاهدی در آخرین دیدار به من گفت که این بار برای شهادت آمده‌ام و نباید مرا از رفتن به جبهه و جنوب منع کنی. زیرا من با وجود اینکه از روز نخست طوفان‌الاقصی می‌خواست به جبهه بپیوندد او را از این موضوع منع کردم.

وی افزود: شهید زاهدی پس از شهادت حاج قاسم نزد ما آمد و گفت که آمده‌ام تا به وظیفه خود عمل کنم، اما امیدوارم شهید شوم و به حاج قاسم بپیوندم. او از برادران می‌خواست که برای شهادتش دعا کنند. این ویژگی فرماندهان است؛ آن‌ها برای تحقق پیروزی اقدام می‌کنند، موضوعی که هم یک برنامه شخصی و هم یک برنامه برای امت است، اما شهادت، دیدار با خدا و رسیدن به بهشت یک برنامه و موفقیت شخصی است.

اوضاع آشفته صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ

نصرالله گفت: اسرائیل در بزرگ‌ترین جنگ خود در منطقه ما به سر می‌برد. آن‌ها می‌گویند که پس از ۶ ماه جنگ بیش از نیمی از اسیران را باز نگردانده‌ایم، وارد رفح نشده‌ایم، همچنان آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه به صدا درمی‌آیند و کشته‌شدن افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌شود.

وی افزود: سخن خود اسرائیلی‌ها از شکست اسرائیل حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی روزنامه معاریو پیرامون نظر شهرک‌نشینان درخصوص نتایج جنگ روشن شد که ۶۲ درصد از آنان ناراضی و ۲۹ درصد از آن‌ها راضی هستند و ۹ درصد از آنان نیز نمی‌دانند که راضی هستند یا نه. نصرالله ادامه داد: نتانیاهو از واقعیت به دور است. او دیروز یکشنبه گفت در حالی که تمام جهان به او می‌گوید که شکست خورده گفت که اسرائیل پیروز شده است! گالانت در اطراف غزه حضور داشت و از نابودی حماس سخن می‌گفت، اما چند ساعت بعد آن‌ها در خان‌یونس با شکست مواجه شدند و نیروهایشان خوار و ذلیل از این منطقه خارج شدند.

دولت آمریکا به شکست خود پی برد

وی گفت: تماس اخیر میان بایدن و نتانیاهو، آنچه را ما درخصوص توانایی آمریکا در اعمال فشار به اسرائیل می‌گفتیم روشن کرد، زیرا دولت آمریکا به شکست خود پی برد. از جمله اعتراضاتی که در داخل رژیم (سرزمین‌های اشغالی) به نتانیاهو انجام می‌شود این است که آن‌ها بدون آمریکا مهماتی در اختیار نخواهند داشت و نمی‌تواند نه علیه غزه و نه علیه لبنان وارد جنگ شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش مدافعان غرب در برابر سرکوب گسترده اساتید و دانشجویان در یوتوپیا

غربگدا های مفلس و مدعیان اصلاحات

جای معترضان در زندان است و باید اخراج بشوند!

ويدئو/ فرماندار تگزاس:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.