سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / استقبال از کتاب خاطرات شهید سلیمانی

استقبال از کتاب خاطرات شهید سلیمانی

استقبال از خاطرات شهید سلیمانی کتاب «سیمای سلیمانی» را در مدت دو سال به چاپ سی‌ام رساند.

  استقبال از آثار منتشر شده درباره شهید سردار سلمیانی در سال‌های پس از شهادت وی قابل توجه بوده است،‌ یکی از کتاب‌هایی گه درباره شهید سلیمانی منتشر شده و از استقبال قابل توئجهی برخوردار بوده است کتاب «سیمای سلیمانی» نوشته حجت‌الاسلام علی شیرازی است که انتشارات خط مقوم چاپ سی ام آن را در سال 1403 منتشر کرده است.

 علی شیرازی در کتاب سیمای سلیمانی زندگی‌نامه و خاطرات شهید قاسم سلیمانی را روایت می‌کند. در این کتاب آمده است:‌ «شهید سلیمانی، به معنای واقعی کلمه، قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه است؛ به همین عنوان هم شناخته شده است. کدام فرمانده دیگر قدرت داشت و می‌توانست کارهایی را که او انجام داد، انجام بدهد؟ به یک‌منطقه‌ای که در محاصره 360 درجه‌ای دشمن است، با بالگرد وارد می‌شود؛ جوان‌های این منطقه دست‌تنها هستند؛ فرماندهی ندارند؛ چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد، جان پیدا می‌کنند؛ روحیه پیدا می‌کنند؛ انگیزه پیدا می‌کنند؛ محاصره را از بین می‌برند و دشمن را متواری می‌کنند. نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند. شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه این سالیان بود. حاج قاسم صدبار در معرض شهادت قرار گرفته بود؛ این، بار اول نبود.

ولی در راه خدا، در راه انجام‌وظیفه، در راه جهاد فی‌سبیل‌الله پروا نداشت؛ از هیچ‌چیز پروا نداشت. جهاد او جهاد بزرگی بود؛ خدای متعال، شهادت او را هم شهادت بزرگی قرارداد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید. خوشا به حال حاج قاسم که به آرزویش رسید. او شوق شهادت داشت و برای آن اشک می‌ریخت و داغدار رفقای شهیدش بود. مردم، قدر سردار شهید قاسم سلیمانی را دانستند و این، ناشی از اخلاص اوست. این که دل‌ها این‌جور همه متوجه می‌شوند، نشان‌دهنده این است که یک اخلاص بزرگی در آن مرد وجود داشت؛ مرد بزرگی بود.

شیرازی در این کتاب زندگی شهید سلیمانی را بین سال‌های 1335تا 1398روایت کرده است. نویسنده که خودش سابقه آشنایی با سردار سلیمانی را دارد در ابتدای کتاب اینطور نوشته است: «از سال 1361 با او آشنا شدم. از همان روزها، او را انسانی باایمان، شجاع، متواضع و با روحیه جهادی و انقلابی دیدم. مرد میدان ایثار، شب زنده‌داری و اشک و تضرع و مناجات و انس با قرآن بود. از سر و رویش تعهد و تعبد می‌بارید. دلباخته مردم بود. خدمت به ملت و حمایت از محرومان و مظلومان را غنیمت می‌شمرد. میان جنگ هشت ساله، در جنوب‌شرق کشور، در افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و در یمن، تنها به خدا و دفاع از مظلوم فکر می‌کرد».

کتاب سیمای سلیمانی در هفت فصل شامل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر فرماندهان، همرزمان، سیاسیون و… است. خاطرات گردآوری شده در این کتاب شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل‌هاست.‌

انتهای پیام/

دو هفته پس از شهادت سردار سلیمانی امام‌خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران فرمودند:
«ما به حاج‌قاسم سلیمانی، شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نمی‌کنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه می‌کنیم. یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز».
تبیین مکتب و عظمت وجودی سردار سلیمانی کتاب‌های گوناگونی می‌طلبد. نگارش «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» با همین نگاه از سوی حجت‌الاسلام علی شیرازی رقم خورد و خاطرات شخصی وی از سردار سلیمانی نیز در کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» از همین نشر در دسترس است. کتاب پیش‌رو «سیمای سلیمانی» در ادامه‌ی همان بناست تا ما را با ویژگی‌های شهید بزرگ جبهه‌ی مقاومت «از زبان دیگران» آشنا کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یادی از شهید لشکر فاطمیون

بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت

مخمس نغمه مستشار نظامی در استقبال سروده رهبر انقلاب

در امتحان محبت، از ابتلا مگریز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.