سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ساخت نخستین آمبولانس دریایی داخلی

ساخت نخستین آمبولانس دریایی داخلی

نخستین آمبولانس دریایی ساخت داخل به زودی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده میشود.

نخستین شناور آلومینیومی ساخت یک شرکت داخلی به سفارش دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، برای خدمت رسانی راهی جزیره بوموسی میشود.
مدیر طرح آمبولانس دریایی میگوید: این شناور آلومینیومی ۲ بدنه که کاتاماران نامیده میشود قابلیت انتقال ۴ بیمار را دارد و از ۳ خدمه بهره میبرد.
کشاورز با اشاره به اینکه این آمبولانس ۲۵ گره دریایی سرعت دارد، گفت: با توجه به نوع بدنه شناور که کاتاماران هست، این شناور نسبت به سایر شناورها از تعادل و پایداری بیشتری برخوردار است و قابلیت انجام عملیات امداد و نجات را در شرایط آب و هوایی سطح ۳ و ۴ دارد.
همچنین، ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران درباره قراردادهای جدید ساخت شناور میگوید: قراردادهایی را با مجموعههای داخلی برای ساخت یک کشتی ۴۷ متری منعقد کرده ایم که به زودی کار ساخت آن در مجتمع شروع خواهد شد. در حال حاضر در مرحله طراحی هستیم و قبل از عید نوروز کار برش نخستین ورق آن آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بازسازی و نوسازی ناوگان دریایی یکی از مصوبات دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور بود که اردیبهشت امسال پس از شش سال وقفه تشکیل شد.
سالاری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی درباره اجرایی شدن برخی از مصوبات جلسه دهم این شورا میگوید: طبق مصوبه برای نوسازی ناوگان برنامهای احصا کردیم که باید ۴ هزار شناور متوسط و بزرگ در کشور ساخته یا تامین شود که مجموعا به ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
همچنین بهمن ماه امسال با حضور رئیس جمهور، یک واحد راکد تعمیرات کشتی با فعالیت ۵۰۰ نفر در هرمزگان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.
رئیس جمهور در مراسم احیای واحد تعمیرات کشتی گفت: یکی از جلوه ها و زیر ساختهای مهم اقتصاد دریا همین کشتی سازی است که با همت کارگران مجموعه، این واحد تولیدی فعال شد.
بر اساس برنامه مصوب شورای عالی صنایع دریایی در اردیبهشت ماه امسال، عمر ناوگان دریایی کشور باید تا پایان سال ۱۴۱۲ به زیر ۱۰ سال برسد.
گزارشی از رضا صفاری خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ساخت روغن موتور جت به دست فناوران ایرانی

متخصصان شرکت دانش بنیانی ،دانش فنی تولید روغن موتور هواپیماهای سبک و موتور جت را بومی سازی کنند.

انقلاب اسلامی از ایران قطب قدرت ساخت

جک گلدستون استاد جامعه‌شناس و متخصص انقلاب‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.