سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / طنز/ تجدیدی!

طنز/ تجدیدی!

گفت: دشمنان تابلو‌دار انقلاب و جمهوری اسلامی همه توان و ظرفیت تبلیغاتی خود را به میدان آورده‌اند و با صدها شبکه تلویزیونی رسمی و ماهواره‌ای و هزاران کانال مجازی اصرار دارند مردم ایران را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

گفتم: شتر در خواب بیند پنبه دانه! دنبال این هستند که به خیال خودشان با پایین بودن میزان مشارکت، مردم را نسبت به تاثیر انتخابات بدبین نشان بدهند!

گفت: همین روزها میزان مشارکت در انتخابات دو ایالت «‌نیو همشایر‌» و «‌آیووا‌» در آمریکا ۱۵ درصد بوده است. و در طول تاریخ میزان مشارکت در انتخابات کنگره آمریکا از ۳۰ درصد تجاوز نکرده است.

در انگلیس دو مجلس «عوام» و «‌اعیان یا لُردها‌» وجود دارد، میزان مشارکت در مجلس عوام زیر ۳۰ درصد است و نمایندگان مجلس اعیان را پادشاه انتخاب می‌کند و نه مردم! مصوبات مجلس عوام باید به تصویب مجلس اعیان برسد! یعنی مشارکت مردمی کشک است! در بسیاری از کشورهای عربی اساساً انتخابات وجود ندارد و در برخی از آنها، نظیر تونس میزان مشارکت ۸ درصد بوده است! میزان مشارکت برای مجلس در ایتالیا ۲۶ درصد و‌…

گفتم: یارو از رفیقش پرسید نتیجه امتحان پسرت چی شد؟

گفت فکر می‌کرد یک تجدید بیاورد ولی نیاورد و قبول شد.

یارو گفت خیلی شانس آورده! پسر من با این که ۸ تا تجدید آورده نگرانه که مبادا رفوزه بشود. پسر تو با یک تجدید حتماً رفوزه می‌شد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر امام صادق‌(علیه السلام) بمانیم

امام صادق(علیه السلام) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود

اقتصاد بر باد رفته دهه ۹۰ به روایت آمار/ رشد ۸۰۰ درصدی قیمت مسکن

از تورم ۶۰ درصدی دولت گذشته تا کشیدن ترمز سرمایه‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.