سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشانه اقتدار ملی است

حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشانه اقتدار ملی است

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، با تبیین نقش خواص، فرمودند: خواص در ایجاد شتاب لازم برای تحقق اهداف انقلاب، وظایف سنگینی بر عهده دارند.

رهبر معظم انقلاب، بیعت شماری از همافران با امام خمینی را در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، «شتابدهنده» انقلاب خواندند و با تبیین نقش شتابدهندگی خواص به معنای مجموعهها و عناصری که با شناخت و تشخیص صحیح و شجاعانه و به موقع اقدام میکنند، افزودند: خواص در ایجاد شتاب لازم برای تحقق اهداف انقلاب، وظایف سنگینی بر عهده دارند.

حضرت آیتالله خامنهای همچنین حضور هرچه پرشورتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را تضمینکننده اقتدار و امنیت ملی برشمردند و تأکید کردند: به فضل الهی مردم در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن، شرکت گسترده و پرشوری خواهند داشت و با دفاع از انقلاب، وفاداری خود به امام خمینی را برجسته خواهند کرد.
فرمانده کل قوا، حادثه شگفتانگیز بیعت جمعی از همافران و کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی را در ۱۹ بهمن ۴۶ سال قبل، دارای عبرتها و درسهای پایان ناپذیری دانستند و افزودند: نیروی هوایی با از خودگذشتگی و با آن کار مخلصانه و شجاعانه، در پیوستن به انقلاب پیشگام شد و در روزهای بعد با مقاومت در مقابل حمله گارد شاه به مرکز نیروی هوایی در تهران، مردم و جوانان را به شوق و امید آورد و به خیابان کشاند و در پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن، نقش بسیار مهم «شتابدهنده» را ایفا کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب، افزودند: همان روحیه اقتدار و شجاعت و قدرت روحی باعث شد نیروی هوایی در تشکیل جهاد خودکفایی هم پیشگام و شتابدهنده شود.
حضرت آیتالله خامنهای نیروی هوایی دوره طاغوت را از لحاظ فرماندهی، سیاستگذاری و تجهیزات، کاملاً در اختیار و تحت امر آمریکاییها برشمردند و افزودند: عناصر مؤمن و انقلابی با جهاد خودکفایی، نیروی هوایی را از مالکیت آمریکا خارج و کاملاً به نیرویی ایرانی تبدیل کردند و پیشبرندگی و قدرت تحولآفرینی خود را نشان دادند.
ایشان، برخورداری از عناصر و مجموعههای شتابدهنده را نیاز مستمر انقلابها و حرکات عظیم و هدفدار اجتماعی خواندند و گفتند: براساس تجربیات تاریخی، حرکات بزرگ به تدریج دچار رکود و کندی و سستی و حتی بازگشت به عقب میشوند که جلوگیری از ابتلای به این آفت مخرب، نیاز به فعالیت شتابدهندهها دارد.
رهبر انقلاب برخی جاذبههای درونی انقلاب اسلامی از جمله مبارزه با ظلم و ظالم، ایستادگی در مقابل قلدرهای جهانی، توجه به دنیای مردم و آینده کشور و در عین حال توجه کامل به معنویت و مراسم و مناسک عبادی را باعث رویشهای جدید و جایگزینی ریزشها خواندند و گفتند: با وجود این جاذبههای ذاتی، انقلاب و کشور نیازمند وجود شتابدهندههایی است تا در کارهای بزرگ دچار کندی و سستی  نشویم.
حضرت آیتالله خامنهای، خواص را شتابدهندگان حقیقی برشمردند و در نکتهای مهم گفتند: منظور از خواص، صرف نام و نشان دار بودن نیست؛ بلکه خواص کسانی هستند که در همه قشرها و صنوف ملت، با فکر و شناخت و قدرت تشخیص عمل میکنند و بدون تبعیت از جو و فضاسازیها، با قدرت و شجاعانه و به هنگام، به وظایف خود عمل مینمایند.
ایشان افزودند: هرکس در میان دانشگاهیان، دانشجویان، سیاسیون، روحانیون، بازاریان، مطبوعاتیها، نظامیان و هر قشر دیگر با فهم مسائل و شناخت جبههبندی دوست و دشمن عمل میکند، جزو خواص محسوب میشود.
رهبر انقلاب وظیفه و نقشآفرینی خواص در موارد حساس را سنگین خواندند و گفتند: خواص باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود که اگر از این وظیفه غفلت شود، حوادثی پیش خواهد آمد که ضربههای تاریخی به همراه میآورد.

ایشان تردید و تعلل یا خیانت و تبانی برخی خواص در جنگ صفین را نمونهای از غفلتهای خسارتبار تاریخ اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: در تاریخ اسلام موارد زیادی وجود دارد که خواص و اهل تشخیص در لحظه لازم بخاطر تردید، تأمل، تنبلی و در مواردی خیانت، حضور بهنگام نداشتند و این غفلت آنها، روی دیگران و جمعیت تابع جوّ نیز آثار منفی داشته است.
حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه جبهه دشمن برای خواص برنامه خاص دارد، افزودند: هدف دشمن این است که خواص با گرفتار شدن به تردید و تعلل و جذب شدن به چرب و شیرین دنیا، در بزنگاهها و مواقع حساس، کار لازم و نقش شتابدهندگی خود را انجام ندهند.
ایشان وظیفه خواص در مقابل این نقشه را جهاد تبیین و خنثی کردن تردیدافکنی و شکآفرینی بدخواهان دانستند و گفتند: در قرآن کریم، نمونهای از نقشآفرینی یک مرد مؤمن بیان شده است که در مقابل توطئه برای قتل سه پیغمبر الهی، با شجاعت و صراحت مردم را به پیروی از پیامبران دعوت، و با صدای بلند ایمان خود را بیان میکند.
رهبر انقلاب، وظیفه خواص را بیان صریح حقایق و پرهیز از دوپهلوگویی و بیان سخنان تردیدآمیز دانستند و افزودند: امروز یک میدان جدی برای نقشآفرینی خواص دنیای اسلام اعم از علما، دانشمندان، سیاسیون و مطبوعاتیها، موضوع غزه است.
ایشان با اشاره به رقم خوردن فجایع انسانی در غزه با پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی، تبیین این حقیقت برای ایجاد مطالبه عمومی ملتهای مسلمان از دولتهایشان برای ضربه قاطع به رژیم صهیونیستی را وظیفه مهم خواص خواندند و گفتند: ضربه قاطع به معنی وارد جنگ شدن با رژیم صهیونیستی نیست بلکه به معنی قطع رابطه اقتصادی با رژیم صهیونیستی است.
حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه ملتها توان به خط کردن دولتها و وادار کردن آنها به قطع حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را دارند، گفتند: با وجود اینکه این رژیم ظالم و گرگصفت اینگونه به جان زن و کودک و بیمار افتاده و بیست و چند هزار نفر را به قتل رسانده است، اما برخی کشورهای اسلامی باز هم به آن کمک اقتصادی میکنند و حتی شنیده میشود بعضی از آنها سلاح هم به رژیم صهیونیستی میدهند.
ایشان درباره مسائل مهم داخلی نیز، انتخابات اسفند ماه را میدانی دانستند که خواص میتوانند در آن نقش ایفا کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات هرچه پر شورتر برگزار شود، قدرت ملی و امنیت ملی بیشتر نمایان و تأمین میشود، افزودند: با حضور مردم در صحنه و مشاهده قدرت نظام و کشور، تهدید دشمن خنثی میشود چرا که قدرت و اقتدار ملی، امنیت ملی به وجود میآورد.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به نزدیک بودند ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب، گفتند: همچنانکه مردم در ۴۵ سال گذشته حتی بدون یک نوبت تعطیلی در همه شهرها و روستاها به خیابانها آمده و با سر دادن شعار، از انقلاب خود دفاع، و تبعیت و بیعتشان را با امام بزرگوار اعلام کردهاند، امسال نیز انشاءالله مردم عزیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نشانه اقتدار ملی است به صورت پر شور شرکت خواهند کرد.
در ابتدای این دیدار، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تعهد نیروی هوایی به راه و مکتب شهیدانی، چون بابایی و ستاری، گزارشی از برنامهها و دستاوردهای یکسال گذشته این نیرو بیان کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعوت به خیر و امر به معروف

ويدئو/ عدم رضایت ولی از تندروی ها

شعر/ علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده شب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.