سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پایان عملیات ارتش پاکستان در منطقه بلوچستان 24 تروریست تجزیه‌طلب کشته شدند

پایان عملیات ارتش پاکستان در منطقه بلوچستان 24 تروریست تجزیه‌طلب کشته شدند

ارتش پاکستان با اعلام پایان عملیات پاکسازی علیه عوامل حملات اخیر در منطقه «مَچ» واقع در ایالت بلوچستان گفت که ۲۴ تروریست وابسته به شورشیان تجزیه‌طلب کشته شدند.

مناطق مختلف پاکستان از جمله شهرهای ایالت بلوچستان تنها چند روز مانده به انتخابات پارلمانی این کشور شاهد افزایش آمار حملات تروریستی، بمب‌گذاری و سوءقصد به جان نامزدهای انتخاباتی است. منطقه بلوچستان این کشور نیز چند روز گذشته شاهد درگیری گسترده ارتش با گروه‌های تجزیه‌طلب بود.دیروز ارتش پاکستان اعلام کرد که منطقه را از تروریست‌ها پاکستازی کرده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان در این زمینه اعلام کرد: حملات برنامه‌ریزی شده شورشیان وابسته به گروه تروریستی ارتش آزادی‌بخش بلوچ از اواخر چهارشنبه‌شب در منطقه مَچ آغاز شد که در همان ساعات اولیه با واکنش سریع نیروهای امنیتی همراه بود. نیروهای امنیتی پاکستان از هرگونه پیشروی مهاجمان و هدف قرار گرفتن تاسیسات دولتی و نظامی جلوگیری کرده و تروریست‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند. ارتش پاکستان اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی طی سه روز گذشته دست‌کم ۲۴ تروریست تجزیه‌طلب کشته شدند. در این عملیات ۴ نظامی و ۲ غیرنظامی پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: پس از میانجی‌گری حکومت کابل، دولت اسلام‌آباد با تحریک طالبان پاکستان به توافق آتش‌بس دست یافته است. «اکسپرس تریبون» گفت: با میانجی‌گری حکومت کنونی افغانستان، دولت پاکستان با تحریک طالبان این کشور (تی‌تی‌پی) برای آتش‌بس تا در آستانه برگزاری انتخابات توافق کرده‌اند. این در حالی است که اختلافات میان اعضای تحریک طالبان پاکستانی و شاخه انشعابی آن (جماعت‌الاحرار) افزایش یافته است. در گزارش اکسپرس تربیون آمده است که تنها در ماه نخست سال جاری میلادی 27 حمله در ایالت خیبرپختونخوا انجام شده است. پیش‌تر نیز گفته می‌شد، تحریک طالبان پاکستان اطمینان داده است که بر تجمعات انتخاباتی حمله نخواهد کرد. مردم پاکستان قرار است در 8 فوریه(19 بهمن) سال جاری میلادی برای شرکت در انتخابات سراسری این کشور پای صندوق‌های رای بروند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.