سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افتتاح ۱۰۰۰ مدرسه در دهه فجر امسال

افتتاح ۱۰۰۰ مدرسه در دهه فجر امسال

حدود ۱۰۰۰ مدرسه در دهه فجر امسال به طور همزمان افتتاح خواهد شد.

 وزیر آموزش و پرورش: گفت: با تلاش های جامعه خیرین مدرسه ساز، نهادهای عمومی و انقلابی کشور به کارگاه ساخت مدرسه تبدیل شده و در دهه فجر امسال ۹۵۰ مدرسه بهره برداری و تحویل خواهد شد.
معاول اول رئیس جمهور در دیدار با جامعه و جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور با تاکید بر اینکه نقطه اصلی سرنوشت انسانها از مدرسه شروع می شود، گفت: پیشرفت و توسعه کشور و همچنین سعادت و رفاه مردم بدون مدرسه و آموزش امکانپذیر نیست.

محمد مخبر افزود: موتور پیشران توسعه کشور و تربیت نیروی انسانی از مدرسه آغاز می شود که جامعه خیر مدرسه ساز توانست در سالیان گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی در رشد علمی کشور داشته باشد که در غیر اینصورت قطعاً با مشکلات بسیار بزرگی در زمینه رشد علمی و آموزشی کشور مواجه بودیم.

مخبر با اشاره به اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز می تواند موقعیتی فراهم کند تا هر ایرانی با هر توان مالی بتواند در امر مدرسه سازی شرکت داشته باشد، گفت: طبق آمارهای وزارت آموزش و پرورش بخش قابل توجهی از کودکان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم کشور وجود دارند که خیرین مدرسه ساز می توانند با ورود به این عرصه به دولت برای آماده سازی امکانات تحصیل برای همه نوجوانان و کودکان ایرانی کمک نماید.

معاون اول رئیس جمهور از خیرین مدرسه ساز خواست تا با ورود به سایر مسائل و مشکلات کشور همانند ساخت مسکن و اشتغال زایی به دولت در این بخش ها نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز باید ظرفیت خیرخواهی و ایثار خود را به کل جامعه تکثیر کند، ادامه داد: در خارج از کشور نیز قلب بسیاری از ایرانی ها برای امور خیریه و کمک به قشر های محروم و آسیب پذیر داخل کشور می تپد که باید دولت و وزارت آموزش و پرورش با تهیه و تعبیه یک سازو کار مالی برای تسهیل جذب سرمایه آنان فراهم نماید.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با نهضت مدرسه سازی تاکنون ۵۸۵۰ پروژه آموزشی در دولت سیزدهم تکمیل یا ساخته شده است، تاکید کرد: در حال حاضر با تلاش های جامعه خیرین مدرسه ساز، نهادهای عمومی و انقلابی و وزارت آموزش و پرورش کشور به کارگاه ساخت مدرسه تبدیل شده و در دهه فجر امسال ۹۵۰مدرسه بهره برداری و تحویل خواهد شد.

در پایان جمعی از خیرین مدرسه ساز به تشریح مشکلات، دغدغه هاو مسائل و انتظارات خود از دولت از جمله حل مشکلات مالیاتی ، تخصیص اعتبارات سهم دولت در سال جاری، پیش بینی اعتبار در سال ۱۴۰۳، همکاری سازمان صدا و سیما و رسانه ها به منظور ترویج فرهنگ مدرسه سازی و معرفی خدمات خیرین مدرسه ساز، کمک استانداران و فرمانداران برای حل و فصل امور خیرین در پروژه های استان ها و کمک به استقرار سامانه های در حال تهیه توسط سازمان نوسازی برای مکان یابی و احصاء وضعیت موجود پرداختند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزه/ پرهام فروتن

درمحضر قرآن، حافظ کل قرآن پرهام فروتن

خاطره رحیم پور از تغییر نام یک مدرسه در اول انقلاب

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.