سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کراچی دیروز صحنه درگیری بین هواداران عمران‌خان و پلیس پاکستان بود

کراچی دیروز صحنه درگیری بین هواداران عمران‌خان و پلیس پاکستان بود

پلیس پاکستان دست‌کم ۲۴ نفر از حامیان نخست‌وزیر سابق این کشور را در جریان تظاهرات در کراچی بازداشت کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در همین زمینه اعلام کرد: همزمان با تظاهرات اعتراضی حامیان عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان که هم‌اکنون در حبس به‌سر می‌برد، پلیس این کشور با یورش به معترضان دست‌کم ۲۴ نفر را بازداشت کرد. براساس گزارش رسانه‌ها، در آستانه انتخابات ماه آینده پاکستان، حدود ۲هزار نفر برای حمایت از عمران‌خان و در مخالفت با ردصلاحیت چندین تن از نامزدهای حزب تحریک انصاف پاکستان که پیش‌تر ریاست آن برعهده عمران‌خان بود، در شهر کراچی دست به تظاهرات زدند. پلیس پاکستان به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده و حدود ۲۴ نفر را نیز بازداشت کرد.

به گزارش مهر گروه‌های حقوق بشری مدعی شده‌اند که انتخابات پیش‌روی پاکستان فاقد اعتبار بوده و ارتش قدرتمند این کشور را به تلاش برای اعمال نفوذ در آرا متهم کرده‌اند. عمران‌خان از اوایل ماه آگوست(مرداد)، به اتهام‌های مختلف در زندان به سر برده و برای نامزدی در انتخابات آتی هم ردصلاحیت شده است. او از سال ۱۹۹۶ مؤسس و رئیس حزب تحریک انصاف بود. نخست‌وزیر سابق پاکستان که ۳ ماه پیش درخصوص پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی به ۳ سال زندان محکوم شد، در حال حاضر در کنار شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه سابق پاکستان که هم‌حزبی عمران‌خان نیز است، در زندان «آدیاله راولپندی» حضور دارد.

ماه گذشته، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند دادگاهی در این کشور «عمران‌خان» نخست‌وزیر سابق و معاونش را در پرونده افشای اسرار رسمی مجرم شناخته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر /ای جوانان عجم جان من و جان شما

ويدئو/ شاعر فارسی‌ زبان علامه اقبال لاهوری

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.