سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هشدار یونیسف درباره وضعیت وحشتناک مادران و زنان باردار غزه/ تولد ۲۰ هزار نوزاد در میان جهنم جنگ

هشدار یونیسف درباره وضعیت وحشتناک مادران و زنان باردار غزه/ تولد ۲۰ هزار نوزاد در میان جهنم جنگ

سخنگوی یونیسف با توصیف اوضاع وحشتناک مادران و نوزادان و زنان باردار در نوار غزه و مرگ و میر غیرقابل تصور میان آنها اعلام کرد این وضعیت غیرقابل تحمل بوده و تاکنون حدود ۲۰ هزار کودک در جهنم جنگ در غزه متولد شده‌اند.

 «تیس انگرام» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) که اخیرا به غزه رفته بود روایت دردناکی از وضعیت زنان باردار و مادرانی که به تازگی فرزندان خود را به دنیا آورده‌اند ارائه داده و اعلام کرد، از زمان وقوع جنگ در نوار غزه در بیش از 3 ماه قبل هزاران کودک در شرایطی غیرقابل تصور متولد شده‌اند.

وی افزود، در طول جنگ علیه غزه از 7 اکتبر حدود 20 هزار کودک در جهنم جنگ به دنیا آمده‌اند و هر 10 دقیقه یک کودک در میان جنگ متولد می‌شود. مشاهده نوزادان تازه متولد شده درحالی که مادران آنها تا سرحد مرگ خون‌ریزی می‌کنند، باید همه ما را نگران کند. همچنین بسیاری از نوزادان قبل از تولد جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی یونیسف با توصیف اوضاع وحشتناک نوزادان و مادران در غزه تاکید کرد طی هفته گذشته شش زن با عمل سزارین فرزند خود را به دنیا آوردند که همگی جان خود را از دست دادند. مادران در غزه برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، تغذیه و محافظت کافی قبل، حین و بعد از زایمان با چالش‌های غیر قابل تصوری روبرو هستند.

تیس انگرام در ادامه تاکید کرد، میزان مرگ و میر نوزادان در نوار غزه بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تعداد دقیق آنها را مشخص کرد. در شرایط ازدحام بیش از حد و منابع محدود، تیم‌های پزشکی مجبور می‌شوند تا سه ساعت پس از سزارین، مادران را از بیمارستان خارج کنند. این شرایط مادران را در معرض خطر سقط جنین، مرگ، مرده‌زایی، زایمان زودرس و آسیب‌های روانی قرار می‌دهد.

 

این مقام سازمان ملل تصریح کرد، زنان باردار و شیرده و نوزادان در شرایط غیر انسانی در کمپ‌های موقت زندگی می‌کنند و از سوء تغذیه و خطر نوشیدن آب ناسالم رنج می‌برند. درحال حاضر 135 هزار کودک زیر دو سال در غزه از سوءتغذیه حاد و خطر نوشیدن آب ناسالم رنج می‌برند. بشریت نمی‌تواند اجازه دهد که این وضعیت مخدوش بیش از این ادامه یابد، مادران و نوزادان تازه متولد شده نیاز به آتش بس بشردوستانه دارند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف نیز در همین زمینه اعلام کرده بود، ادامه حملات علیه غزه، موجب تشدید سوء تغذیه و بیماری‌های حاد در میان بیش از 1.1 میلیون کودک شده و چرخه مرگباری را ایجاد می‌کند. کودکان غزه در کابوسی گرفتار شده‌اند که هر روز بدتر می‌شود.کودکان و خانواده‌های آنها در نوار غزه همچنان در نتیجه جنگ قتل عام و مجروح می‌شوند و جان آنها به دلیل بیماری‌های مزمن و نیز کمبود شدید آب و غذا به طور فزاینده‌ای در خطر است.

یونیسف تاکید کرد که 2023 خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بود و خشونت علیه کودکان فلسطینی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در کره زمین است. قتل عام این تعداد کودک در تجاوزات اسرائیل ضد غزه نشان می‌دهد که این کودکان چگونه به شکل تبعیض آمیز (نسبت به سایر کودکان جهان) مورد هدف قرار می‌گیرند. بسیار تاسف‌آور است که هزاران کودکی که هر روز در غزه قتل عام می‌شود صرفا تبدیل به عدد و آمار شده‌اند. ما جنگ اسرائیل علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جای معترضان در زندان است و باید اخراج بشوند!

ويدئو/ فرماندار تگزاس:

عجب تصویر با معنایی

مسیحیان اطراف آنها حلقه حفاظتی تشکیل داده اند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.