سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ارتش اسرائیل به روایت عضو کابینه اسرائیل؛ «ترسو،کور و دروغگو»

ارتش اسرائیل به روایت عضو کابینه اسرائیل؛ «ترسو،کور و دروغگو»

«بیایید دست از دروغ گفتن برداریم و با حرکت به سمت معامله‌ای بزرگ که آزادی اُسرا را به دنبال دارد، از خود کمی شجاعت نشان دهیم….. هیچ دلیلی وجود ندارد که جنگ را مثل آدم‌های کور ادامه دهیم؛ ما در زمان حساسی قرار داریم.» این بخشی از اظهارات «آیزنکوت» عضو کابینه جنگ نتانیاهو بود.

مدتی است، خبری از آن حملات وحشیانه و گسترده هوائی که روزهای نخست آغاز جنگ غزه، خبرهای آن را می‌شنیدیم نیست. خبر زیادی نیز از عملیات‌های داخل غزه منتشر نمی‌شود. مدتی است خبرهای غزه متمرکز شده روی عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از غزه و آمار و ارقام‌هایی که طرفین از 100 روز جنگ منتشر می‌کنند. مثلا ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید از 7 اکتبر (15 مهر) به این سو 11 هزار موشک و راکت از غزه به شهرهای اسرائیل شلیک شده است. یا مراکز فعال در حوزه حقوق بشر درباره شرایط بغرنجی که سرما و ویرانی و جنگ به صورت توامان بر ساکنان غزه تحمیل کرده، ابراز نگرانی می‌کنند. خلاصه تا دلتان بخواهد گزارش‌های

تکان دهنده از تبعات صد روز تجاوز منتشر می‌شود اما راجع به خود جنگ، نه. یا لااقل مثل روزهای نخست نه! انگار صهیونیست‌هایی که توان جنگ بیش از یک ماه تا یک ماه و 3 روز را ندارند، 100 روزه شدن جنگ، نفسشان را بُریده. این بار آنها با همه محورهای مقاومت به طور همزمان هم درگیر بودند و این، هم بی‌سابقه است و هم ادامه دادنش برای صهیونیست‌ها غیر ممکن.

شاید عده‌ای بگویند، دلیل آرام‌تر شدن فضای جنگ غزه، رسیدن صهیونیست‌ها به اهدافشان است که باید گفت، تاکنون هیچ کارشناسی پیدا نشده که تایید کند، صهیونیست‌ها به اهداف اعلامی‌شان رسیده‌اند. اهداف اعلامی آنها واضح و مشخص است: آزادی اُسرا، نابودی حماس و تسلط بر غزه. پس اتفاق دیگری باید افتاده باشد. پیش از این که ما بگوییم چه اتفاقی افتاده ببینیم خود صهیونیست‌ها در این باره چه می‌گویند.

«گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس‌سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است. بنابر اعلام رسانه‌های این رژیم، او با «نتانیاهو»، نخست‌وزیر و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ دچار اختلافات جدی شده و معتقد است، آنها مدام دروغ می‌گویند و شجاعت توقف این جنگ را هم ندارند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «آیزنکوت» در جلسه کابینه این رژیم گفته «ما باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسرا را باز گرداند، شجاعت نشان دهیم…هیچ دلیلی وجود ندارد که جنگ را به همانند شیوه کورها ادامه دهیم؛ ما در زمان حساسی قرار داریم.» به نوشته این روزنامه، آیزنکوت که پسرش در نبردهای غزه کشته شده به همراه «بنی گانتس» یکی دیگر از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال «ایده‌های خلاقانه برای دستیابی به توافق» (با فلسطینی‌ها) هستند، در حالی که «نتانیاهو» و «گالانت» بر ادامه جنگ تاکید دارند. این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است: «در حالی که نتانیاهو و گالانت به صراحت گفتند که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس و یحیی السنوار می‌تواند به معامله دیگری منجر شود، «گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل خواستار مطالعه شیوه‌های جدیدی شد که ممکن است حماس را تشویق به انجام این اقدام کند. روزنامه یاد شده به نقل از یک منبع آگاه از این جلسه اضافه کرد که آیزنکوت سخنان گانتس را تایید کرد اما در عین حال خواستار انجام یک معامله مهم و انجام هر کاری برای آزادی اسیران اسرائیل در غزه شد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم، نظر صهیونیست‌ها را درباره سرنوشت این جنگ پرسیده که نتایج آن جالب است. این روزنامه نوشته: «بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، 64 درصد از اسرائیلی‌ها گفته‎اند رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف جنگ در غزه نخواهد بود و تنها 36 درصد آنها گفته‌اند ارتش می‌تواند به اهداف جنگ در غزه دست یابد.» این پاراگراف از گزاراش «یدیعوت آحارونوت» که می‌گوید «برآورد ارتش[اسرئیل] نشان می‌دهد اکثر مبارزان و رهبران حماس همچنان در قید حیات هستند» یک دلیل مهم دیگر از زبان صهیونیست‌هاست برای این که بفهمیم، در غزه چه خبر است و چرا مثل روزهای نخست، خبری از جنگ در این باریکه نمی‌شنویم!

ادامه عقب‌نشینی‌ها از غزه

خبرنگار رادیو ارتش اشغالگر نیز دیروز اعلام کرد ارتش همچنان در حال کاهش نیروهای خود در نوار غزه است. آن طور که کانال تلگرامی «مطالعات فلسطین» نوشته است، این گزارش می‌افزاید «اکنون که لشکر 36 از غزه عقب‌نشینی کرده است، تنها 3 لشکر رزمی در نوار غزه باقی مانده است؛ لشکر 162 در شمال نوار غزه، لشکر 99 باریکه‌ای را اشغال کرده که نوار را تقسیم می‌کند و لشکر 98 که با نیروهای زیادی با تیپ خان‌یونس می‌جنگد.» پیش از این عقب‌نشینی تیپ گولانی و 4 تیپ دیگر رسانه‌ای شده بود!

شلیک 11 هزار موشک به اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی هم مثل مراکز دیگر، به مناسبت 100 روزه شدن جنگ غزه، آمارهایی منتشر کرده است تا شاید دلیلی بتراشد برای این که چرا در این مدت نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند. طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۰۰ روز جنگ غزه، ۱۱ هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شده است. در این میان ۹ هزار موشک و راکت از غزه و ۲ هزار موشک از جنوب لبنان شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به ضربات وارده به حدود ۹ هزار نظامی این رژیم و روانی شدن این نظامیان اذعان کرده است.

کشتار کودکان، تنها دستاورد صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها هم در این مدت بیکار نبودند و تا توانستند، به تلافی تلفات و خساراتشان در میادین جنگ، زن و کودک و نوزاد کُشتند. به شهادت رساندن بیش از 24 هزار غیرنظامی طی 100 روز هنری است که فقط صهیونیست‌ها دارند. همین مسئله باعث افزایش نفرت جهانی از صهیونیست‌ها و محاکمه تاریخی این رژیم در دادگاه بین‌المللی لاهه به جرم «نسل‌کشی» شده است. این نفرت تقریبا در تمام کشورهای دنیا دیده می‌شود. راهپیمایی‌هایی که همه روزه علیه صهیونیست‌ها برگزار می‌شود نتیجه همین نفرت است. در همین رابطه خبر رسیده در ترکیه، «فوتبالیست هتاک اسرائیلی به مردم غزه در ترکیه دستگیر شد.» این خبر را رسانه‌های ترکیه دربارۀ بازداشت «ساغیف یحیزقیل» منتشر کرده‌اند. در این گزارش که دیروز منتشر شده آمده است: «او پس از گلزنی دیشب برای آنتالیا اسپور، نوشتۀ «۱۰۰ روز، ۱۰/۷» را روی مچ دست خود نشان داد، که گفته می‌شود به صدمین روز اسارت گروگان‌ها در بند حماس و تاریخ هفتم اکتبر، روز طوفان‌الاقصی، اشاره می‌کند.» وزیر دادگستری ترکیه ساغیف را متهم به «تحریک عمومی مردم به نفرت و خصومت» و «حمایت از کشتار اسرائیل در غزه» کرده و حکم بازداشتش را نیز صادر کرده است. باشگاه آنتالیا اسپور هم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قراردادش را فسخ کرده و گفته به‌زودی از سوپر لیگ ترکیه اخراج خواهد.»

طرح اشغال خاک مصر!

مدتی است خبرهایی از طرح صهیونیست‌ها برای اشغال بخشی از خاک مصر یعنی «فیلادلفیا» برای افزایش فشارها بر غیرنظامیان باریکه غزه نیز منتشر می‌شود. مصر قبلا این خبر را تکذیب کرده بود اما صهیونیست‌ها می‌گویند، مصری‌ها را در جریان این طرح قرار داده‌اند. حالا خبر رسیده که رئیس‌بخش سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین علیه این طرح موضع گرفته است. او گفته «بنیامین نتانیاهو به خوبی می‌داند که نخواهد توانست به اهداف خود در غزه دست پیدا کند.» «سامی ابوزهری به شبکه الجزیره» گفته است: «نسبت به هر اقدام اسرائیل برای اشغال محور فیلادلفیا هشدار می‌دهیم؛ زیرا این مسئله به معنای یک گام حرکت به سمت کوچاندن [اجباری مردم فلسطین] است.» شبکه ۱۲ این رژیم هم خبر داده که «اسرائیل به مصر اعلام کرده است عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد تا کنترل محور فیلادلفیا را به دست گیرد.» جاده صلاح‌الدین معروف به فیلادلفیا گذرگاه مرزی کم عرضی است که مصر را از نوار غزه جدا می‌کند و طبق توافق مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ میلادی منطقه‌ای حائل میان مصر و غزه (که آن زمان در اشغال صهیونیست‌ها بود) است.

عملیات در قلب تل‌آویو

دیروز 3 عملیات همزمان نیز در قلب تل‌آویو علیه صهیونیست‌ها انجام شد که حدود 20 صهیونیست را هدف قرار داد تا بدین ترتیب، بخشی از نبرد در غزه، به پایتخت صهیونیست‌ها کشیده شود! گفته شده دو عملیات با خودرو و عملیات سوم به سلاح سرد انجام شده ویکی از 20 مجروح نیز به هلاکت رسیده است. حال 4 صهیونیست نیز وخیم اعلام شده و صهیونیست‌ها را با هلی کوپتر و خودرو دنبال عوامل این عملیات هستند. چنین عملیات‌هایی سرعت مهاجرت معکوس را به شدت افزایش می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تعبیر رهبر معظم انقلاب از عملیات «وعده صادق»

عملیات وعده صادق

سخنرانی شهید مطهری در خصوص فلسطین

ويدئو/ رژیم غاصب اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.