سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / روایتی از شهید غلامرضا رهبر خبرنگار جبهه مقاومت

روایتی از شهید غلامرضا رهبر خبرنگار جبهه مقاومت

شهید غلامرضا رهبر خبرنگاری که از خط مقدم جبهه اخبار مقاومت را مخابره می کرد.

  آبادان؛ غلامرضا رهبر خبرنگار صداوسیما در ۱۶ مرداد سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد و در ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

شهید غلامرضا رهبر از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروزیهای رزمندگان اسلام کرد.
غلامرضا رهبر از همان کودکی به گویندگی علاقه داشت و در سنین کودکی برنامه کودک رادیو نفت آبادان را اجرا میکرد. از کودکی مورد علاقه ی خاص پدر و در سفرهای خارج از کشور همراه وی بود که در همین راستا بسیار تجربه اندوخت و با واقعیات بسیار آشنا شد.

پس از دوران تحصیل و اخذ مدرک دیپلم به خدمت سربازی رفت و به قول خود او در این دوران بود که ساخته شد.
در عنفوان جوانی راه خود را یافت و اقدام به نشر افکار و خط مشی مکتب اسلام در پاگان کرد. او با بیان قاطع و رسایی که داشت توانست عده ی زیادی را در امر اسلام و خداشناسی جذب و توجیه کند به همین دلیل در این دوره توبیخ و بازداشت شد.

شهید رهبر تا جایی که در توان داشت می کوشید از هر راهی برای پیروزی انقلاب و شکست رژیم پهلوی استفاده کند به همین منظور گاهی فقط برای شرکت در راهپیمائی هایی که بسیار مهم تلقی میشدند از آبادان به اهواز می آمد.

وی در اسفند ۳۵۸ به عنوان گزارشگر در صدا و سیمای مرکز خوزستان مشغول به کار شد.در دوران جنگ تحمیلی، با حضور در جبهه های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی انجام داد و ایثارگری رزمندگان را می نگاشت.
از دیگر خصوصیات اخلاقی او اینکه نسبت به خواب و خوراک بی تفاوت بود اغلب نماز شب می خواند بسیار مهربان و صمیمی و راستگو بود نسبت به مستمندان و درماندگان و افراد محتاج توجه خاص و عمیقی داشت همیشه دوست داشت کمک هایش به دیگران در خفا باقی بماند قرآن را بسیار دوست میداشت و با آن مأنوس بود
سرانجام آن خون نگار عاشق در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ که پیگر پاکش در منطقه به جای ماند و نام و یادش به عنوان شهید گمنام همچنان در یادها و خاطره ها باقیست و مزار یادبودی در قطعه شهدای آبادان قرار دارد.
جمعی از اهالی رسانه امروز با حضور در مزار یادبودِ شهید خون نگار حاضر شدند و با عطر افشانی و گل باران این مزار بر ادامه راه آن شهید بزرگوار تاکید کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند

ایران و حمله انتقامی ‌آوریل، بازدارندگی تاریخی اسرائیل را نابود کردند.

دشمنان از پیشرفت عملیات‌های ما تعجب می‌کنند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و رزمندگان یمنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.