سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سرودخوانی شاد ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

سرودخوانی شاد ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 قلب پیامبر از عطیه نورانی خداوند در ولادت حضرت زهرا شاد است و ما نیز به حکم «یَفرَحونَ لِفَرَحِنا» به شادی قلب پیامبر شادیم.

 در چنین روزی خداوند عالم نور خود را با ظهور حضرت زهرا سلام الله علیها در عالم متجلی کرد و آن را که کوثر است به حبیب خود محمد مصطفی صلی الله علیه و آله اعطا کرد. شاید از این روست که پیامبر در مورد دختر عزیز خود فرمود: «فاطمة اعز البریة علی، فاطمه عزیزترین مردم در نزد من است
الامالی، شیخ مفید، ص‏فحه 259

 قلب پیامبر از این عطیه نورانی خداوند شاد است و ما نیز به حکم «یَفرَحونَ لِفَرَحِنا» به شادی قلب پیامبر شادیم و این شادی خود را به انحای مختلف بروز می‌دهیم.

یکی از بهترین انواع ابراز محبت و همراه شدن با شادی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شرکت در مجامع و مراسماتی است که در هیئت‌ها و مساجد برگزار می‌شود. این مجالس بدون شک از مصادق زنده کردن نام و یاد ائمه هدی علیهم السلام است. امام باقر علیه السلام در خصوص این عمل فرمودند: «خدا ببخشد بنده‌ای را که نام ما را زنده بدارد.»

کافی جلد 2 صفحه 175

پیامبر اکرم صلی الله‌ علیه‌ و آله نیز فرمودند: «بر تو باد به برپایی مجالس ذکر (مجالس معارف دینی) و شرکت در آن.» الأمالی شیخ مفید صفحه 222

در ادامه برای اینکه از فضای معنوی مجلس شادی و ذکر اهل‌بیت بهره‌مند شویم سرودی شاد و زیبا را که در سال 1400 توسط میثم مطیعی در هیأت آیین حسینی در آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر اجرا شده است، تقدیم دیدگان شما می‌کنیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مولودی خوانی/ ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه

با نوای محمدرضا طاهری

آهنگ های شاد نیمه شعبان

آهنگ بیعت میکنم همین ساعت همین لحظه عبدالرضا هلالی آهنگ تبریک از پویا بیاتی آهنگ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.