سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد

آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد، گفت: در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده و اعلام شد که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم ولی شما دروغ می‌گویید.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه و پس از عملیات

طوفان‌الاقصی به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در بیش از دو ماه‌ونیم گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌های نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده شد و نظام در سطح رسمی به آنها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: در عین حال بارها به آنها اعلام کردیم که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم، ولی شما دروغ می‌گویید. شما اگر دنبال گسترش جنگ نیستید، نباید پایگاه‌های شما شبانه‌روز این مقدار امکانات و تسلیحات را برای منطقه محدودی به نام غزه به کار گیرند.

در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید دعواست

که چرا تا این حد پشت اسرائیل قرار گرفتیم

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که آمریکا با تمام توان آمد، اظهار داشت: امروز در کاخ سفید و در اتاق تصمیم‌گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید و در جلساتی که برگزار می‌شود، بین آنها دعواست که چرا که تا این حد پشت اسرائیل قرار گرفتیم که الان شکست اسرائیل به حساب شکست آمریکا گذاشته می‌شود. نهایت این بود که دولت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکست می‌خورد.

به گفته امیرعبداللهیان در حال حاضر آمریکایی‌ها با این چالش مواجه هستند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: یکی از تحولاتی که در جهان کنونی رخ داده این است که هژمونی آمریکا دیگر قدرت اعمال تصمیمات خودش را ندارد. مؤلفه‌های هژمون را هنوز دارند، ولی نمی‌توانند اعمال کنند و این اتفاق مهمی است که رخ داده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امروز یک جریان غیردولتی به نام حماس با حداکثر ۳۰ الی ۴۰ هزار نیرو در منطقه ۱۶ سال محاصره شده ۳۶۰ درجه غزه، کار را به جایی رسانده است که با آنها مذاکره می‌کنند.

به گزارش فارس، وی به سفر اخیرش به دوحه و ملاقاتش با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و افزود: چهارشنبه در قطر با آقای هنیه ملاقات کردم و دو سه ساعت بعد ایشان عازم مصر بود، برای اینکه طرف‌های مقابل می‌گویند بنشینیم مذاکره کنیم که چگونه اسرا را آزاد کنیم.

امیرعبداللهیان در دیدار آیت‌الله اعرافی:

کارگروه مشترک حوزه علمیه و وزارت امور خارجه تشکیل شود

خبر دیگر اینکه، وزیر امور خارجه در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تقدیر از رویکردهای بین‌المللی حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی بر اهمیت راه‌اندازی کارگروه مشترک حوزه و وزارت خارجه برای فعال‌سازی بایسته ظرفیت‌ها در عرصه دیپلماسی علمی، عمومی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به استقبال کشورهای جهان از نگرش دینی حوزه قم در ورود به عرصه مختلف دانشی، نیاز است تا مراکز بین‌المللی کشور از جمله جامعه المصطفی به موازات رشته‌های مرتبط با معارف اسلامی و علوم دینی، به حوزه فنی و مهندسی از جمله پزشکی اسلامی نیز ورود نمایند.

 تدوین منشور رسالت‌های حوزه و روحانیت

در عرصه بین‌الملل

آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار گزارشی از تدوین منشور رسالت‌های حوزه و روحانیت در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و گفت: دیپلماسی از نوع جدید گفتمانی مبتنی بر چهار ضلع انقلاب اسلامی، ایران، اسلام و تشیع از مهم‌ترین شاخصه‌های این منشور است. وی بر اهمیت بازتولید روحانیت شیعه با مفهوم متناسب با دنیای جدید تصریح کرد و افزود: روحانیت شیعه امروز در حدود ۱۰۰ کشور جهان به عنوان نماد تفکر تشیع شناخته شده از جایگاه اجتماعی ارزشمندی برخوردار است؛ روحانیت آشنا به مسائل جدید بین‌المللی در اکثر کشورهای جهان ریشه دوانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: راه‌اندازی کلان پروژه هوش مصنوعی و اجتهاد با حضور ۱۰۰ نفر از اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه‌های کشور در عرصه هوش مصنوعی از دیگر رویکردهایی است که مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

آیت‌الله اعرافی به کمیت وصف‌ناپذیر حوزه‌های علمیه به‌ویژه جامعة المصطفی در حوزه زبان فارسی اشاره کرد و ابراز داشت: برای ارتقا و اثربخشی فعالیت‌های عرصه آموزش زبان فارسی باید تجربه‌های زبان آموزی حوزه و دانشگاه را در یک جهت مشخص و هدفمند ترسیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ظرفیت ارزشمند ایرانیان خارج از کشور و ارتباط حوزه‌های علمیه با مجموعه‌های دینی و علمی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز است تا مجموعه‌های بین‌المللی کشور اعم از سفارتخانه‌ها، رایزنان فرهنگی و نهادهای فرهنگی و دینی توجه جدی به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور داشته باشند.

به گزارش مهر، آیت‌الله اعرافی، دانش‌آموختگان غیر ایرانی حوزه و دانشگاه را از برجسته‌ترین ظرفیت‌های بین‌المللی کشور دانست و با بیان اینکه فعال‌سازی پویای این ظرفیت نیازمند همیاری و همکاری همگانی مجموعه‌های بین‌المللی نظام اسلامی است، تصریح کرد: نفوذ قلبی گفتمان انقلاب اسلامی در جای‌جای جهان بی‌نظیر است.

پیام تسلیت امیرعبداللهیان به سید حسن نصرالله

در پی درگذشت معاون اجرائی سابق حزب‌الله لبنان

افزون بر اینها، امیرعبداللهیان با انتشار پیامی خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان، درگذشت مرحوم محمد یاغی معاون اجرائی سابق حزب‌الله را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه در این نامه عنوان داشت: دریافت خبر درگذشت برادر مجاهد مرحوم حاج محمد یاغی معاون اجرائی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره آن برادر مجاهد که از نسل اول رهبران مقاومت و یار و همراه شهید سیدعباس موسوی رضوان الله تعالی علیه دبیرکل فقید حزب‌الله و انسانی مشفق در خدمت به مردم مقاوم لبنان و خدمتگزار و مددکار مستضعفان بود را گرامی می‌داریم و ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و جمیع خاندان مصیبت‌دیده و همه یاران و دوستان ایشان در مقاومت اسلامی لبنان، از خداوند رحمان و رحیم برای آن مجاهد فقید رحمت و مغفرت واسعه و علو درجات و پاداش شهادت در راه خدا را مسألت می‌کنم.

قدردانی پاشینیان از مواضع اصولی ایران درخصوص تحولات قفقاز

امیرعبداللهیان همچنین در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارمنستان، چهارشنبه ششم دی با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان از جمله ارمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته بین دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تعاملات مردمی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با استقبال از توافقات صورت گرفته بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به منظور حل و فصل اختلافات، نیل به توافق صلح را در راستای منافع کشورهای منطقه خواند.

امیرعبداللهیان فعال‌سازی مسیرهای ارتباطی تاریخی بر اساس منافع متقابل و مبتنی بر حاکمیت، صلاحیت و قوانین ملی در قفقاز را در راستای منافع جمعی کشورهای منطقه ذکر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت کشورهای منطقه برای حل و فصل اختلافات و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه، ورود بازیگران فرامنطقه‌ای را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه خواند و بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های درون منطقه از جمله نشست مشورتی ۳+۳ برای صلح‌سازی و تضمین توافق صلح در قفقاز تأکید کرد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ارتقای روابط تأکید کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، عنوان کرد: این رویکرد به برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز، کمک می‌کند‌.

به گزارش فارس، پاشینیان با مروری بر مناسبات موجود دوجانبه افزایش حجم تبادل تجاری را مرتبط با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از سوی دو طرف خواند و خواستار ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و‌ آیت‌الله رئیسی شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حماسی شهید مطهری درباره فلسطین در عاشورای ۴۸

ويدئو/ نابودی اسرائیل

نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»

چگونه نگاه کنیم زیبایی برنامه خدا را نتیجه بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.