سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / امروز حجاب بخشی از سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی است/ برخی نسبت به حجاب بی‌اعتنا شده‌اند/ دولت باید در مسئله حجاب پیش قدم شود

امروز حجاب بخشی از سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی است/ برخی نسبت به حجاب بی‌اعتنا شده‌اند/ دولت باید در مسئله حجاب پیش قدم شود

 آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ساده زیستی فاطمه زهرا الگو است، تصریح کرد: برخی نسبت به مسألۀ حجاب بی اعتنا و بی تفاوت شده اند، در حالی که حجاب اسلامی، نشانه عظمت زن مسلمان است.

حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس سوگواری که با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت.

وی با بیان این که از اوایلی که مجلس فاطمیه را برگزار می‌کردم، متعهد بودم در شهادت حضرت زهرا(س) به ذکر فضائل آن حضرت بپردازم، یادآور شد: در کتاب «فاطمه برترین بانوی جهان» چهل حدیث دربارۀ فضائل فاطمۀ زهرا(س) بر اساس منابع معتبر عامه آورده‌ایم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به ذکر اسامی حضرت فاطمۀ زهرا(س) پرداخته و وجه تسمیه و معنای هر کدام از آنها را بر شمرد و اظهار داشت: اینکه به حضرت، زهرا، فاطمه، صدیقه، طاهره، مبارکه، ذکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، بتول می گویند، اینها تنها یک نام نیست، بلکه هر کدام بار معنوی خاصی دارد.

وی با اشاره به حدیث «ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک» افزود: همگان دنبال رضایت خدا هستند، اما این روایت بیانگر آن است که رضایت فاطمه، مقدمۀ رضایت خداست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بیانات خویش به یکی دیگر از ابعاد زندگانی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: مسألۀ مهمی که در زندگی حضرت فاطمه(س) متجلی است، سادگی و ساده زیستی حضرت است، به گونه ای که در مراسم عروسی خود، پیراهن خود را به شخص فقیر می دهد و همیشه در پی کمک به دیگران است.

وی بر الگوگیری از زندگانی آن حضرت تأکید کرد و گفت: تمام زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس عبرت و برنامه زندگی است. امروزه مشاهده می کنیم که برخی در مراسم های عروسی خود چندین نوع غذا تدارک می بینند در حالی که در مراسم ازدواج حضرت زهرا(س)، پیامبر گرامی اسلام با فروش زره امیرمؤمنان(ع)، مقداری حلوا درست کرده و همان یک نوع غذا، ولیمۀ ازدواج آن دو بزرگوار بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسأله شهادت آن حضرت را نیز درس و عبرت برای مسلمانان دانسته و افزود: حوادثی که منجر به شهادت آن حضرت گردید، نشان داد که حضرت برای حفظ جایگاه ولایت و امامت حاضر است ضربات دشمن را نیز متحمل گردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر داستان حجاب حضرت زهرا(س) در برابر فرد نابینا گفت: برخی نسبت به مسألۀ حجاب بی اعتنا و بی تفاوت شده اند، در حالی که حجاب اسلامی، نشانة عظمت زن مسلمان است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسأله حجاب پیش قدم شود و حجاب را از مجموعۀ کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزود: امروزه حجاب، بخشی از سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی شده است و در خارج از کشور، حجاب را جزئی از برنامه های نظام اسلامی می دانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بیانات خویش برای آزادی و پیروزی مردم مسلمان غزه و همچنین توفیق مسئولان دولتی برای حل مشکلات تورم و گرانی شدید و اشتغال و مسکن جوانان دعا کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برای مقابله با کشف حجاب نیازی به قانون جدید نیست

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

تصویری از فیلم The Song of Bernadette (آوای برنادت راهب)

ادیان الهی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.