سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رواج «یکدیگرکشی» در میان نظامیان صهیونیستی

رواج «یکدیگرکشی» در میان نظامیان صهیونیستی

طبق اعلام منابع عبری‌زبان، صهیونیست‌ها فقط در روز 7 اکتبر و آغاز عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» اقدام به کشتار خودی‌ها نکرده‌اند و این «یکدیگرکُشی» از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه نیز ادامه پیدا کرده و ده‌ها نظامی صهیونیست به دست خودشان «نفله» شده‌اند.

معروف است که صهیونیست‌های «جهود» ترسو هستند و این «ترس» گاهی برایشان خیلی گران تمام می‌شود. روز هفتم اکتبر سال جاری یعنی 15 مهرماه، وقتی جوانان شجاع فلسطینی عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» را شروع و ضربات بی‌سابقه‌ای به صهیونیست‌ها وارد کردند، حین انتقال اُسری صهیونیست، مورد حمله بالگردها و نظامیان صهیونیست قرار گرفتند. اما بعدها صهیونیست‌ها اعتراف کردند، صدها نفر از آن چندهزار نفری که در این روز به هلاکت رسیدند، به دست «نیروهای خودی» کشته شده‌اند! این تمام ماجرا نیست.

مدتی بعد حملات زمینی رژیم اسرائیل به غزه با حمایت‌های اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و ماهواره‌ای غرب شروع شد و در این بین نیز صهیونیست‌ها تلفات و خسارات سنگینی متحمل شدند و در عوض، انتقام شکست‌هایشان را از زنان و کودکان و بیمارستان‌های غزه گرفتند. اما حالا دوباره معلوم شده، بخشی از تلفات صهیونیست‌ها در غزه نیز، حاصل «تیراندازی‌ها و حملات اشتباهی» خودشان است!

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی که اخبار تلفات و خساراتش را به شدت سانسور می‌کند، دیروز گفت: «20 سرباز ما با آتش خودی کشته شده‌‌اند.» صهیونیست‌ها میزان تلفات نظامی خود از آغاز جنگ تاکنون را هم حداکثر «حدود 400 نفر» اعلام کرده‌اند که به اعتقاد کارشناسان، برای برآورد میزان واقعی میزان این تلفات حداقل باید این اعداد را ضربدر 2 یا حتی 3 کرد. پیش از این نیز بارها اعلام شده بود، صهیونیست‌ها به خاطر شنیدن یک صدای مشکوک یا دیدن شیء مشکوک، آژیرهای خطر را در شهرک‌ها به صدا درآورده‌اند اما بعد‌ها معلوم شده، خبری در کار نبوده است! قطعا بخشی از این گاف‌ها و تلفات‌ها، نتیجه ترسو بودن نظامیان رژیمی است که، به اندازه 70 سال عمر نحسش، ترس از عملیاتی استشهادی یا حملات موشکی حزب‌الله یا حماس داشته است. قدیمی‌ها چه دقیق گفته‌اند که «ترس برادر مرگ است.»

باز هم تلفات سنگین

اما دیروز گردان‌های قسام اعلام کردند، دست‌کم 10 نظامی دیگر صهیونیست را در شرق خان‌یونس با دو بمب ضدنفر هدف قرار داده‌اند که قطعا بخش یا همه آنها به هلاکت رسیده‌اند. دوشنبه‌شب نیز قسام از هلاکت 40 نظامی صهیونیست طی 48ساعت در غزه خبر داده بود. در بیانیه‌ای که در همین رابطه منتشر شد، آمده بود: «مجاهدان ما در طول ۴۸ساعت گذشته توانستند ۴۴ خودروی نظامی ارتش اسرائیل را در تمام جبهه‌های درگیری در نوار غزه منهدم کنند. مجاهدین ما تاکید کردند که در نتیجه هدف قرار دادن نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله‌های ضد استحکامات، راکت‌ها و بمب‌های ضدنفر، درگیری از فاصله صفر و منفجر کردن تعدادی از ساختمان‌ها با تله‌های انفجاری ۴۰ نظامی دشمن کشته و ده‌ها نفر از آنها زخمی شدند. همچنین مجاهدین ما یک مقر فرماندهی میدانی را هدف قرار دادند و با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کوتاه‌برد، مراکز نظامی دشمن را منهدم کردند.»

ضربه سخت در محله شجاعیه

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌‌ای جداگانه که دیروز منتشر شد، اعلام کردند: پس از بازگشت از محورهای نبرد در محله شجاعیه نیز 7 خودروی زرهی اسرائیلی از جمله یک‌ تانک فرمانده و یک نفربر که 3 نظامی اسرائیلی روی آن قرار داشتند، را با راکت‌ها و بمب‌های ضدزره هدف قرار داده و این نیروها را از پا درآورده‌اند و با نیروهای پشتیبانی هم که برای نجات سرنشینان تانک «باز3» آمده بودند، درگیر شدند و تعدادی از آنها را به قتل رساندند. قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها همچنین یک تک‌تیرانداز اسرائیلی را با راکت RPG هدف قرار داده و در چندین منطقه از فاصله صفر وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای پیاده دشمن شدند و طی آن 11 نظامی اسرائیلی را مستقیما به قتل رسانده و تجهیزات و سلاح‌های آنها را به غنیمت گرفته و دیگر نیروها را هم یا به قتل رسانده یا مجروح کردند.

هاآرتص: خسارت‌هایمان سنگین است

از آن‌سو «آموس ‌هارل»، تحلیلگر نظامی صهیونیست در روزنامه هاآرتص نسبت به فرجام این جنگ، و وارونه درآمدن وعده‌هایی که به صهیونیست‌ها درباره این جنگ می‌دهند هشدار داد. او گفت: «با توجه به خسارات سنگینی که ارتش اسرائیل متحمل شده‌، هیچ نشانه‌ای از فروپاشی یا شکست قریب‌الوقوع جنبش حماس وجود ندارد… سیاستمداران ما در مورد جنگ غزه وعده‌هایی می‌دهند که ارتش نمی‌تواند به آنها عمل کند… ستاد کل از چگونگی جنگ- با وجود تلفات- خرسند است، اما تاکید می‌کنم هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حماس در آستانه فروپاشی است.»

اسرائیل در معرض فروپاشی

امروز تقریبا هیچ کارشناسی وجود ندارد که «تاریخی بودن» عملیات «طوفان الاقصی» را زیر سؤال برده و «خطر فروپاشی اسرائیل» را گوشزد نکرده باشد. کریس ویلیامسون، از جمله کارشناسان و سیاستمداران انگلیسی است که این عملیات را «جسورانه» دانسته و فروپاشی صهیونیست‌ها را نزدیک می‌داند. او که با خبرگزاری ایرنا گفت‌و‌گو کرده، می‌گوید: «عملیات طوفان الاقصی یک رویداد اجتناب‌ناپذیر پس از ۷۵ سال ظلم و تروریسم اسرائیل علیه مردم فلسطین بود. این عملیات نشانگر نبوغ جریان مقاومت در برنامه‌ریزی و اجرای یک کارزار نظامی جسورانه است. نیروهای مقاومت تمام سیستم‌های نظارتی پیشرفته اسرائیل را فریب داده و بر آن غلبه کردند… اظهارات ریشی سوناک نشان داد که دولت لندن تا چه‌ اندازه تحت تاثیر لابی اسرائیل قرار دارد.»

«ویلیامسون» که زمانی عضو پارلمان انگلیس بوده این را هم اضافه کرد که «معتقدم اسرائیل در حال فروپاشی است. در ژوئیه سال جاری، کانال ۱۳ اسرائیل یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان داد ۲۸درصد از پاسخ‌دهندگان به خروج از اسرائیل فکر می‌کنند. این رقم در حال حاضر به طرز غیرقابل اندازه‌ای افزایش یافته است و از این منظر، اسرائیل می‌تواند زودتر از آنچه ما فکر می‌کنیم نابود شود.»

کریدور ترانزیتی هند- اروپا در خطر

در کنار ضربات مقاومت و خود صهیونیست‌ها! به اسرائیل، فشارهای بین‌المللی و اقتصادی و اعتراض‌های خیابانی نیز شرایط را برای صهیونیست‌های کودک‌کش، سخت کرده است. در همین رابطه خبر می‌رسد هنوز اعتراض‌های خیابانی در گوشه و کنار جهان به شکلی وسیع ادامه دارد و میلیون‌ها نفر خواستار تحریم صهیونیست‌ها با هدف توقف نسل‌کشی در غزه هستند. «اقتصاد» در کنار میدان جنگ و اعتراض‌های خیابانی، به یکی از نقطه‌های مهم برای تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها تبدیل شده است. سوای از ماجرای یمنی‌ها و «دریای سرخ» و گذرگاه باب‌المندب که گلوگاه اقتصاد اسرائیل را تحت فشار قرار داده، تحریم‌هایی که ملت‌های مسلمان علیه این رژیم آغاز کرده و اعتصاب‌هایی که در سراسر جهان شروع شده‌اند، کم‌کم دارند نتیجه می‌دهند. در همین رابطه ترکیه هم اعلام کرده است «ناامنی حیفا توجیه‌ اقتصادی کریدور ترانزیتی هند- اروپا را زیر سؤال برده است.» وزیر تجارت ترکیه با پیش‌بینی «کاهش روابط تجاری کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در میان‌مدت و بلندمدت» تاکید کرد که جنگ غزه، امنیت کریدور آمریکایی هند به اروپا را که بر اساس طرح آن قرار است از بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی بگذرد، زیر سؤال برده است.

ادامه کشتار غیرنظامیان و خبرنگاران

صهیونیست‌ها از همان روزهای نخست آغاز جنگ اعلام کردند، «هیچ غیرنظامی در غزه وجود ندارد» و با این توجیه شیطانی، دست‌کم نزدیک به 19هزار نفر را قتل‌عام کردند که بالای 95درصد آنها غیرنظامی هستند. حدود 8هزار نفر از این شهدا کودک و نزدیک به 80 نفر هم خبرنگار از ملیت‌های مختلف هستند. بمباران بیمارستان‌ها با این بهانه که «زیر بیمارستان‌ها تونل وجود دارد» ادامه یافت و مدارس، کلیساها و خانه‌های مردم نیز با سلاح‌های آمریکایی بمباران شد و می‌شود. در حالی که مسئولان سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کردند که فقط ۱۱ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان نوار غزه به طور جزئی فعال هستند، منابع خبری از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی با‌ تانک و تجهیزات نظامی به بیمارستان «کمال عدوان» در این منطقه خبر دادند. نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به این بیمارستان، مردان حاضر در این بیمارستان را در حیاط جمع کرده‌اند و احتمال بازداشت و انتقال آنها به خارج از بیمارستان وجود دارد. مدتی است برهنه کردن غیرنظامیان ساکن غزه و تصویربرداری با هدف تحقیر روحیه غزه نیز در دستورکار صهیونیست‌ها قرار گرفته و همین جنایات عریان، مهم‌ترین دلیل افزایش نفرت جهانی از صهیونیست‌هاست. درست در چنین فضائی بایدن گفت: «به حمایت‌ها از اسرائیل ادامه می‌دهم.»

سایر رویدادها

* منبع عبری: افسر ارشد نیروی هوائی اسرائیل در یک تصادف مشکوک در آمریکا کشته شد. به گفته منابع آگاه، این افسر در خارج از اسرائیل در نقش حساسی مشغول به کار بوده است و شایعاتی در مورد دخالت ایران در قتل او منتشر شده است.

* الجزیره عصر دیروز: ارتش اسرائیل در 24ساعت گذشته 38 نظامی مجروح دیگر را برای مداوا به بیمارستان‌ها منتقل کرده است.

* خبرهای تایید نشده می‌گویند: ارتش رژیم صهیونیستی دو ناو ساعر ۵ و ۶ را در بندر ایلات مستقر کرده تا جلوی حملات انصارالله یمن را بگیرد.

جرمی بوئن، خبرنگار ارشد و سردبیر سرویس جهانی بی‌بی‌سی: «اسرائیل تاکنون به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده و حماس همچنان مثل یک سازمان منسجم نظامی سرپا است.»

* «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه: اسرائیل با حملات به بیمارستان‌های شمال غزه، در تلاش است به حضور کادر درمان پایان دهد و ساکنان این منطقه نیز مجبور به کوچ شوند… آنها بیمارستان العوده را هم محاصره کرده، آن را هدف قرار می‌دهند، اجازه ورود بیماران و افراد زخمی را نمی‌دهند و آب و برق را هم قطع کرده‌اند.

* محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، مسئله فلسطین را یک مسئله جامع دانست که هرگونه کوتاهی، بیطرفی یا اتخاذ مواضع منفی در قبال آن، همکاری مجانی و احمقانه با اسرائیل علیه فلسطین و غزه است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

شهدا و مردم مظلوم در رفح با هم زندگی می‌کنند

رژیم خبیث کودک‌کش و جنایات جدید رژیم خبیث صهیونیستی در رفح

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.