سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اهانت به قرآن در دانمارک ممنوع شد

اهانت به قرآن در دانمارک ممنوع شد

پارلمان دانمارک طرحی را به تصویب رساند که اهانت به متون مذهبی را ممنوع می‌کند.

پارلمان دانمارک امروز پنجشنبه طرحی را به تصویب رساند که سوزاندان قرآن در این کشور واقع در شمال اروپا را ممنوع می‌کند.

این طرح که «رفتار نامناسب با متون دارای اهمیت برای اعضای یک جامعه مذهبی را جرم‌انگاری می‌کند»  با ۹۴ رأی مثبت در پارلمان دانمارک که ۱۷۹ کرسی دارد مورد موافقت قرار گرفت. ۷۷ قانونگذار با آن مخالفت کردند.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند طبق این مصوبه سوزندان، پاره کردن یا اهانت به متون مذهبی در اماکن عمومی می‌تواند به صدور حبس تا ۲ سال برای فرد مجرم منجر شود.

تصویب این طرح چند ماه بعد از اهانت به قرآن در دانمارک و سوئد صورت گرفت. این موضوع موجب خشم کشورهای جهان اسلام شد که از این دو کشور خواستند این اقدامات را متوقف کنند.

اهانت به کتاب مقدس مسلمانان علاوه بر دانمارک در سوئد نیز اتفاق افتاده است. در این کشور این اقدامات موهن باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شد و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور مسلمان به همراه داشت که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بودند.

اهانت به قرآن همچنین مسئولان سوئد را به هشدار درباره افزایش تهدیدهای امنیتی علیه منافع این کشور وادار کرد. چند ماه پیش مقام ارشد سوئدی گفت سوئدی‌های خارج از کشور و مشاغل مرتبط با سوئد «باید هوشیاری و احتیاط بیشتری به خرج دهند.»

برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا مدعی شده بودند که اقدامات موهن به کتب مقدس مذهبی بخشی از «آزادی بیان» محسوب می‌شود و جلوگیری از آن جایز نیست.

این در حالی است که  در بسیاری از کشورهای غربی حتی تردید در تعداد کشته‌های یهودیان در جنگ دوم جهانی می‌تواند دردسرهای جدی داشته باشد. حتی مورخین غربی در محیط‌های آکادمیک هم باید مواظب آن باشند که با نگارش مطلبی در خصوص هولوکاست، برای خود سال‌ها دردسر نتراشند.

محاکمه مرحوم پروفسور روژه گارودی به جرم زیر سوال بردن هولوکاست در کتاب مشهورش از جمله مواردی است که تناقض‌های کشورهای غربی در این دلیل‌تراشی‌ها را نشان می‌دهد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

درمحضر قرآن _ پرهام فروتن حافظ کل قرآن

ويدئو/ پرهام فروتن از حافظان کل قرآن کریم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.