سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / ابراهیم سلامتی و قوت بازویش را برای جهاد در راه خدا و عبادت های طولانی شبانه اش نیاز دارد.

ابراهیم سلامتی و قوت بازویش را برای جهاد در راه خدا و عبادت های طولانی شبانه اش نیاز دارد.

شهیدی که برای عبادت‌های طولانی ورزش می‌کرد.

با شناختی که از ابراهیم داشتم، می‌دانستم که ابراهیم سلامتی و قوت بازویش را برای جهاد در راه خدا و عبادت های طولانی شبانه اش نیاز دارد.

شب ها ساعت یک شروع به دویدن می‌کرد و کل بلوار بهاران فردیس کرج را رفت و برگشت می دوید. یک مرتبه به او گفتم: «ابراهیم چرا شب ها این قدر دیر میری می‌دویی؟»

«داداش، آخه شبها خلوته و مناسب ورزشه.»

بلوار بهاران روزها شلوغ بود و به لحاظ فرهنگی وضعیت مناسبی نداشت. ابراهیم برای اینکه چشمانش ناخواسته در مسیر گناه قرار نگیرد و تهذیب نفس و تربیت جسمش را آلوده نکند، خلوت ترین ساعت را برای ورزشش انتخاب کرده بود.

گاهی اوقات طنابش را از خانه بر میداشت و روی پشت بام خانه طناب میزد.
فرشینه ای را زیر پایش قرار داده بود تا صدای پایش مزاحمتی برای کسی ایجاد نکند.

یک مرتبه مادرم به او گفت: «پسرم خسته ای. چرا با این حالت میری روی پشت بوم، طناب بزنی؟»

«مامان جان، ورزش باعث سلامتی جسم می‌شه. من باید همیشه بدنم رو قوی نگه دارم.»
«ان شاء الله که قهرمان بشی.»

«مامان جان، من دنبال قهرمانی نیستم؛ فقط می‌خوام بدنم سالم و قوی باشه.»
با شناختی که از ابراهیم داشتم، می‌دانستم که ابراهیم سلامتی و قوت بازویش را برای جهاد در راه خدا و عبادت های طولانی شبانه اش نیاز دارد. در چند سالی که ورزش کشتی را پیوسته دنبال می‌کرد، با اینکه پشتکار و توان جسمی بالایی داشت، هرگز در مسابقات قهرمانی کشتی شرکت نکرد.

خاطره‌ای از مرضیه سلیمانی، مادر شهید
برگرفته از کتاب «اسمی از تبار ابراهیم»؛ روایت هایی از زندگانی شهید مدافع حرم ابراهیم اسمی.

زندگینامه شهید “ابراهیم اسمی” افزود: این شهید بزرگوار که از فعالان فرهنگی ومذهبی شهر فردیس بود در ۷۲/۳/۱۵ چشم به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی را در فردیس و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته عمران در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند و جذب سپاه شد.

مسئول هیئت رزمندگان فردیس گفت: شهید مدافع حرم ابراهیم اسمی داوطلبانه به نیروی قدس سپاه پیوست و بارها به صورت داوطلبانه به جبهه سوریه و خطوط عملیاتی حلب، دیرالزور و بوکمال به عنوان مستشار نظامی اعزام شد و در ۱۸ تیر ۹۹ به فیض شهادت نائل آمد.

سردار سرتیب دوم پاسدار رستمعلی رفیعی، فرمانده لشکر ۱۰ عملیاتی سید الشهدا (ع)، گفت: «ابراهیم اسمی» اعزامی از استان البرز در روز‌های اخیر در سوریه و جبهه مقاومت شربت شهادت نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

وی افزود: شهید اسمی یکی از بسیجیان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود که در گردان فاتحین و گردان امام حسین (ع) فردیس سابقه فعالیت بسیجی دارد.

فرمانده لشکر ۱۰ عملیاتی سید الشهدا (علیه السلام)، اظهار کرد: این شهید تمام تلاشش و زحماتش این بود که وارد جبهه مقاومت بشود که توفیق پیدا کرد و به عنوان یکی از رزمندگان برای کار مستشاری وارد جبهه مقاومت شد

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هدف عراقی‌ها از تصرف بازی دراز/ خوابی که شهید شیرودی دید

هدف عراقی‌ها از تصرف بازی دراز و مناطق اطراف این بود که بتواند به راحتی به کرمانشاه و ایلام دست پیدا کند.

یک نیروی به درد بخور و ارزنده کشف کردم.

اسمش مهدی زین الدین است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.