سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / شهید زین‌الدین: کسی که معشوق خداست، حتی اگر به جبهه نرود شهید می‌شود

شهید زین‌الدین: کسی که معشوق خداست، حتی اگر به جبهه نرود شهید می‌شود

شهید زین‌الدین می‌گوید: آن لحظه‌ای که خداوند عاشق کسی شد، حتی اگر به خط هم نرود، می‌بینیم که خدا برایش پیش می‌آورد و یک جوری شهید می‌شود.

این روزها اگر فردی در جمعی آرزوی شهادت کند، ممکن است با جمله «حالا کو جنگ؟» از اطرافیان روبرو شود. جمله‌ای که به نظر منطقی می‌آید اما شهید مهدی زین‌الدین نظر دیگری دارد.

در فایل صوتی کم‌تر شنیده شده از سخنرانی شهید زین‌الدین که ۲ مردادماه سال ۱۳۶۱ و در عملیات رمضان که برای طراحی و آماده‌سازی عملیات تیپ ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب ایراد کرد، می‌شنویم: «شاید خداوند می‌خواهد ما را مانند تمام این بچه‌هایی که می‌آیند و خونشان را در راه خدا می‌دهند از دنیا ببرد. خودتان می‌دانید که خدا موقعی آدم را از دنیا می‌برد که عاشقش شده باشد.»

او در ادامه می‌گوید: «شاید خداوند موقعی عاشق ما بشود که وظیفه‌مان را انجام دهیم. آن لحظه‌ای که خداوند عاشق کسی شد و بنا باشد ما شهید شویم، خودش فراهم می‌کند.»

فرمانده تیپ علی‌بن ابیطالب ادامه می‌دهد: «حالا شاید کسی که سروکارش اینجاست، به خط هم نرود. بالاخره یک وقت می‌بینیم که خدا پیش می‌آورد و یک جوری می‌شود که شهید می‌شود.»

شهید زین‌الدن در پایان می‌گوید: «دست من و شما نیست و هیچ کس هم نمی‌تواند تضمین یا از قبل پیش‌بینی آن را بکند.»

شهید مهدی زین‌الدین سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. در دوران حکومت ستم‌شاهی بارها به دلیل فعالیت سیاسی از دبیرستان اخراج شد با این حال توانست رتبه ۴ کنکور پزشکی دانشگاه شیراز را از آن خود کند. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و پس از مدتی مسئول شناسایی یگان‌های رزمی و بعد از آن نیز مسئول اطلاعات ـ عملیات سپاه دزفول و سوسنگرد شد. او سرانجام ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۳۶۳ در حالی که ۲۵ سال داشت، در درگیری با گروه‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تیزر فیلم مجنون/ پرتره‌ای از شهید زین الدین

زندگی شهید مهدی زین‌الدین روانه جشنواره فجر شد.

شهید حاج علی بیگی از شهدای هشت سال دفاع و حماسه

بسیجی شهید علی حاج علی بیگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.