سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۲۰۰ نفر در حمله به یک مدرسه به شهادت رسیدند

۲۰۰ نفر در حمله به یک مدرسه به شهادت رسیدند

بمباران مدرسه‌ «الفاخوره» در شمال غزه تاکنون بیش از ۲۰۰ شهید به جا گذاشته است.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.
حزب الله لبنان جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه الفاخوره را به شدت محکوم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه الفاخوره در نوار غزه واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: صهیونیست ها جنایت هولناک دیگری علیه غیرنظامیان در مدرسه الفاخوره مرتکب شدند که در آن صدها نفر شهید یا زخمی شدند. این قتل عام ادامه سیاست کشتاری است که دشمن از آغاز تأسیس با پوشش و حمایت آمریکا و متحدان غربی آن انجام داده است. مایه شرمساری است که سازمان ملل، جامعه جهانی و هر انسان زنده ای که وجدان یا قلب دارد، فقط نظاره گر این جنایات هولناک باشد و اقدامی انجام ندهد.

 

۱۲۳۰۰ شهید و بیش از ۳۰ هزار مجروح
سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد تعداد مفقودان به بیش از شش هزار نفر رسیده است، زیرا اشغالگران اجازه جمع آوری پیکر‌های شهدا را نمی‌دهند.
وی افزود: تعداد زخمی‌ها در تهاجم اسرائیل به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید که بیشتر آنان کودکان و زنان هستند. بیش از ۲۰۰ نفر در حمله امروز اسرائیل به مدرسه الفاخوره در جبالیا شهید شدند. تهاجم اسرائیل باعث شهادت ۱۲۳۰۰ نفر از جمله هفت هزار کودک و ۳۳۰۰ زن شده است. اشغالگران صبح امروز ۵۰۰ بیمار را از بیمارستان الشفاء بیرون کردند، در حالی که نیاز ضروری به مراقبت‌های پزشکی دارند. تهاجم اسرائیل باعث شهادت ۲۰۰ پزشک، پرستار و امدادرسان شده است. ما خواهان تامین سوخت برای بیمارستان الشفاء و دیگر بیمارستان‌ها هستیم. گذرگاه رفح باید برای ورود کمک‌های پزشکی و سوخت بازگشایی شود.

 

حماس یک جنبش آزادی خواه است
وزیر خارجه ترکیه گفت:حماس یک جنبش آزادی خواه است و قطعع روابط با اسرایئل باید تصمیم جمعی باشد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با این شبکه گفت: با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با صراحت صحبت کردم و خواستار آتش بس دائم در نوار غزه شدم و سیاست کوچ اجباری فلسطینیان را رد کردم. در زمینه حمایت کامل آمریکا از اسرائیل و مخالفت با آتش بس در غزه، موافق واشنگتن نیستیم. اگر حمایت آمریکا از اسرائیل ادامه پیدا کند، با ادامه کشتار‌ها و حملات هوایی، بحران جهانی ایجاد خواهد شد. سخن گفتن درباره اوضاع آینده نوار غزه را پیش از آتش بس رد می‌کنیم.
فیدان افزود: اسرائیلی‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس را بمباران می‌کنند و هدف آن‌ها این است که هیچ حیاتی در غزه باقی نماند. حماس یک جنبش آزادی‌خواه است و زمانی که اشغالگری پایان یابد، این جنبش هم مانند دیگر جنبش‌های فلسطینی خواهد بود. پیش از جنگ، فضای عادی سازی روابط در منطقه حاکم شده بود، اما اکنون دیگر امکان ادامه آن وجود ندارد. اکنون از شیوه‌های دیپلماتیک برای شکستن محاصره غزه استفاده می‌کنیم و اگر این شیوه‌ها نتیجه‌ای نداشته باشد، به دیگر ابزار‌ها متوسل خواهیم شد. درباره قطع روابط با اسرائیل گفتگو کردیم، اما هدف ما آن است که این تصمیم دسته جمعی گرفته شود.

 

حوادث بیمارستان الشفاء یک جنایت شرم آور است

کمیته های مقاومت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: آنچه در بیمارستان الشفاء صورت گرفت جنایت شرم آوری است که با همه ارزش های انسانی در تضاد است. جنایات دشمن صهیونیستی لکه ننگی برای همه مدعیان انسانی و حقوق بشر خواهد بود. ما همه کسانی را مسئول می داریم که از این دشمن جنایتکار در جنگ خود علیه ملت فلسطین، کودکان و بیماران ما حمایت می کنند .

 

سخنگوی القسام: تماس با بعضی گروه‌های مامور حفاظت از اسیران دشمن قطع شده است
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبر فوری گزارش داد: سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت، تماس‌ها با شماری از گروه‌های مامور حفاظت از اسیران دشمن، قطع شده است.

 

تاکید حزب الله لبنان بر ادامه ی پشتبانی از فلسطینی ها در غزه
به گزارش شبکه ی تلویزیونی الجزیره انگلیسی، جنبش مقاومت اسلامی حزب الله در لبنان، بر ادامه ی حملات ضد صهیونیستی به پشتیبانی از مردم بی دفاع فلسطین در غزه تاکید کرد.

۲۰۰ نفر در حمله به یک مدرسه به شهادت رسیدند

تظاهرات میلیون ها یمنی در حمایت  ازمردم فلسطین

یمنی با حضور گسترده در خیابان های اصلی شهر صنعا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و جنایت های ریم صهیونیستی را محکوم کردند.

درخواست جنبش جوانان دانشجو در فلسطین
جنبش جوانان دانشجو در فلسطین خواستار تشدید درگیری ها و راهپیمایی ها در شهرها، روستاها و اردوگاه های فلسطین با عنوان «هفته انقلاب و خشم» شد.

 

تظاهرات مردم ایرلند جنوبی در حمایت از مردم غزه
دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم غزه و مخالفت با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی بود.
 اسامه حمدان: تلفات سنگین نظامیان اشغالگر در غزه
 اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در نشست خبری در بیروت گفت: گردان های عزالدین القسام، تلفات و خسارت‌های سنگینی به نظامیان و افسران ارتش اشغالگر وارد آورد.
حمدان افزود، اشغالگران به کشتارها در نوار غزه ادامه می دهند. 43 درصد از شهدا در منطقه جنوب غزه هستند که اشغالگران مدعی هستند، امن است. اشغالگران بر خلاف ادعای خود، هیچ اتاق عملیاتی در بیمارستان الشفاء پیدا نکردند.

 

به نوشته خبرگزاری شهاب، مدرسه الفاخوه وابسته به سازمان ملل (اآنرواا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

آژانس امدادرسانی آنروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.

 

گریه پزشک بیمارستان الشفاء
عدنان البرش رئیس بخش ارتوپدی مجتمع بیمارستانی الشفاء که با تهدید نظامیان رژیم صهیونیستی مجبور به ترک این بیمارستان شد، در مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی الجزیره، گریه کرد.
البرش در حالی که گریه می کرد، گفت، به خدا سوگند با غم و اندوه از بیمارستان خارج شدیم، اما الحمدالله. الحمدالله، الحمدالله. به وظیفه خود عمل کردیم. به خدا سوگند به وظیفه خود عمل کردیم و اجر ما با خداست.

 

تخلیه بیمارستان الشفاء، اصرار بر ادامه اعدام و نسل‌کشی فلسطینیان است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت امور خارجه فلسطین تاکید کرد تخلیه مجتمع بیمارستانی الشفاء، اصرار اسرائیل بر تکمیل سریال اعدام و نسل کشی فلسطینیان در شهر غزه و شمال نوار غزه است.

 

۴۵۰ نفر همچنان در بیمارستان شفا هستند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سرزمین‌های فلسطینی، همچنان ۴۵۰ بیمار در بیمارستان شفا هستند و امکان جابه جایی ندارند.

 

گردان‌های القدس: شلیک سه فروند موشک به طرف شهرک‌های صهیونیستی

شبکه تلویزیونی الجزیره  گزارش داد: گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد در چارچوب عملیات طوفان الاقصی، سه فروند موشک به طرف شهرهای اشغالی شلیک کرد.
گردان‌های القدس افزود، محل استقرار نظامیان دشمن در منطقه السناطی در نوار غزه را با خمپاره هدف قرار دادیم.
به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در برج پیزا در ایتالیا
خبرگزاری سما نیوز با انتشار تصاویری در کانال تلگرامی خود گزارش داد: فعالان و مدافعان فلسطین، پرچم بزرگ فلسطین را روی برج پیزا در ایتالیا برافراشتند.
تصویری از قبل و بعد از ویرانی مسجدی در حمله صهیونیست ها
کانال تلگرامی اخبار جنین تصویری از قبل و بعد از تخریب مسجدی بزرگ در اردوگاه المغازی در حمله هوایی رژیم اشغالگر منتشر کرد.
پرتاب موشک ضد زره از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل
به گزارش کانال تلگرام قدس فید رسانه های رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند گزارشی دیگر از پرتاب موشک ضد زره از لبنان به سمت موضع ارتش «اسرائیل» در الجلیل دریافت شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تراژدی حلبچه، نمایه‌ای تلخ از استاندارد چندگانه غرب در مقوله حقوق بشر

بمباران شیمیایی حلبچه

خاطره رحیم پور از تغییر نام یک مدرسه در اول انقلاب

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.