سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل بعد از بمباران بیمارستان‌ها سراغ مدارس غزه رفت

اسرائیل بعد از بمباران بیمارستان‌ها سراغ مدارس غزه رفت

پس از رسوایی صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان‌ها، از بامداد شنبه، بمباران و حملات به مدارس غزه که محل پناه گرفتن صدها خانواده فلسطینی است، آغاز شده است. تاکنون 63 مدرسه در غزه براثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی به کلی ویران و از دور فعالیت خارج شدند.
رژیم صهیونیستی مشغول جنایت در غزه است. صهیونیست‌ها بیمارستان و مدرسه و مسجد و هزاران خانه را از زمین و هوا هدف قرار می‌دهند و پیش چشم جهانیان از هیچ جنایتی در غزه نمی‌‎گذرند. آنچه رژیم اسرائیل در غزه انجام می‌دهد، یک جنایت جنگی تمام عیار است، اما غرب از این جنایت‌ها آشکارا حمایت می‌کند. دولت‌های غربی و آمریکا مدعی هستند که تل‌آویو در حال دفاع از خود است و با گفتن این بهانه، حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را توجیه می‌کنند. اما افکارعمومی در غرب و تقریبا در همه جای دنیا روایت رهبران سیاسی غربی برای دفاع از جنایات تل‌آویو را نپذیرفته و نشانه بارز آن برگزاری اعتراضات ضدصهیونیستی در بیش از 90 کشور در 5 قاره جهان است.
با این حال اروپا در برابر جنایات اسرائیل در غزه یکصدا نیست. با وجود آن که «اورسولا فون در لاین»، به عنوان رئیس کمیسیون اروپا یکی از اولین رهبران اروپایی بود که به تل‌آویو سفر کرد، اما اکنون رهبران اروپایی یکی پس از دیگری از حمایت خود از رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی می‌کنند، چون صهیونیست‌ها با بمباران اماکن غیرنظامی که بیش از 12 هزار شهید در غزه برجای گذاشته، آبرو و اعتباری برای ادعای حقوق بشری اروپا برجای نگذاشته است. اسپانیا و ایرلند نگرش‌های انتقادی خود در برابر تل‌آویو را بیشتر کرده‌اند و «جوزپه کونته» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و رهبر مخالفان این کشور طی سخنرانی در پارلمان، خطاب به مقامات ایتالیایی خواسته است فورا انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کنند تا کشتار در غزه به پای ایتالیا نوشته نشود. در آمریکا نیز حمایت بایدن از نتانیاهو کار را برای دموکرات‎‌ها در انتخابات آتی سخت کرده و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری بایدن را شریک جرم نتانیاهو در جنایات جنگی غزه می‌دانند.
شیوه جنگی صهیونیست‌ها در غزه، بمباران همه کس و همه چیز است و تاکنون حداقل 81 بیمارستان و مرکز درمانی بر اثر بمباران تخریب و یا بر اثر محاصره و قطع آب و برق از کار افتاده و از مدار خدمات‌رسانی خارج شده‌اند. معروف‌ترین بیمارستانی که شاهد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به بهانه فعالیت نظامی بوده است، مجتمع بزرگ درمانی شفا در شمال غزه است که صهیونیست‌ها هفته گذشته با ورود به این بیمارستان 30 نفر را اعدام صحرایی و تعدادی دیگری را بازداشت و شکنجه کردند. این بیمارستان همچنین محل پناه گرفتن 12 تا 14 هزار فلسطینی بود و روز گذشته سرانجام صهیونیست‌ها همه 5 هزار فلسطینی باقی مانده در این بیمارستان به همراه 500 بیمار و پزشک را به صورت اجباری از بیمارستان خارج کردند.
سی ان ان و بی‌بی‌سی:
اسرائیل درباره بیمارستان شفا دروغ گفت
نیویورک تایمز و بسیاری دیگر از رسانه‌های غربی گفته‌اند که هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی در بیمارستان شفا نبوده است. شبکه 13 رژیم صهیونیستی هم عدم پیدا کردن شواهد فعالیت نظامی گسترده در بیمارستان شفا را شکست بزرگ دستگاه اطلاعاتی تل‌آویو عنوان کرد. برخی حتی گفته‌اند که از آنجا که بیمارستان شفا با تهدید به زور تخلیه شده، بعید نیست که صهیونیست‌ها بخواهند آن را منفجر کنند. شبکه بی‌بی‌سی انگلیس هم در گزارشی گفت که ادعای اسرائیل را راستی‌آزمایی کرده و مرکز فرماندهی حماس در زیر بیمارستان شفاء وجود ندارد و اسرائیل دروغ گفته است. حتی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نیز از دروغ‌های اسرائیل به ستوه آمده و در گزارشی گفته است که احتمال زیادی وجود دارد که ارتش تل‌آویو اسلحه‌هایی را در بیمارستان الشفاء قرار داده و سلاح‌ها را در آنجا مرتب کرده و آنها را برای حضور خبرنگاران آماده کرده است.
200 شهید در مدرسه الفاخوره
پس از رسوایی صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان‌ها، از بامداد شنبه، بمباران و حملات به مدارس غزه که محل پناه گرفتن صدها خانواده فلسطینی است، آغاز شده و بزرگ‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در روز شنبه با بمباران مدرسه الفاخوره با بیش از 200 شهید صورت گرفت. تصاویری که از بمباران مدرسه الفاخوره برجای مانده صدها جنازه غرق در خون و زیر آوار مانده را نشان می‌دهد و احتمالا آمار شهدای این مدرسه بیشتر هم خواهد شد. براساس آمار اعلام شده، تاکنون 95 مرکز دولتی و 63 مدرسه در غزه براثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی به کلی ویران و از دور فعالیت خارج شدند. روز جمعه نیز صهیونیست‌ها به مدرسه الفلاح در محله زیتون غزه حمله کرده بودند که این حمله نیز به شهادت 140 نفر منجر شد. در هر دو مورد حمله به مدارس الفاخوره و الفلاح، بیشتر قربانیان و شهدای حادثه زنان و کودکان بوده‌اند. مدرسه
تل الزعتر نیز از دیگر مدارسی بوده است که روز شنبه هدف حملات ضدبشری رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در آن برخی از پناهجویان و آوارگان فلسطینی به شهادت رسیدند. مدرسه ابوحسین در بیت لاهیا در شمال غزه نیز دیروز از سوی اشغالگران بمباران شد.
هزینه‌های رژیم صهیونیستی برای غرب
به نظر می‌رسد با توجه به موج مخالفت‌های افکارعمومی در غرب علیه تل‌آویو، رژیم اسرائیل برای غرب از یک «راه‌حل مطلوب» به یک «مشکل راهبردی» تبدیل شده است. به همین دلیل بعضی از تحلیلگران ارشد امنیتی غرب هشدار داده‌اند که پیروی از سیاست نتانیاهو در جنگ غزه سبب تشدید مشکلات غرب می‌شود. «توماس فریدمن» در نیویورک تایمز خطاب به بایدن نوشته است «ما نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم چرا که ممکن است همه- وابستگان به آمریکا در منطقه، منظور دولت‌های عرب- را سرنگون کند». روزنامه «بلومبرگ» هم چهارشنبه هفته گذشته نوشت دولت آمریکا نگران رفتار دولت اسرائیل بوده و «به‌طور فزاینده‌ای از رفتار آن در جنگ علیه حماس ناامید شده است» این روزنامه می‌نویسد «آمریکا تلاش می‌کند تا به درگیری غزه سر و شکل دهد- آن را آنکادره نماید- اما رژیم اسرائیل تنها به پیروزی خود در این جنگ می‌اندیشد.» براساس گزارش‌ها، صهیونیست‌ها در هشت دهه گذشته، بیش از ۲۷۰۰ ترور انجام دادند که میانگین این اقدامات شرورانه، سالانه ۳۸ عملیات در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی است؛ اقدامات تروریستی این رژیم منحوس محدود به رهبران و فعالان نظامی مقاومت نیست بلکه رهبران سیاسی، دانشمندان و نویسندگان هم هدف این ترورها قرار گرفته‌اند.
وام 6 میلیارد دلاری با بهره بالا
بیش از 42 روز جنگ در غزه هیچ دستاوردی برای صهیونیست‌‎ها نداشته است و در مقابل فشار اقتصادی مضاعفی متوجه تل‌آویو شده است. منابع رسمی تل‌آویو تأیید کرده‌اند که جنگ در غزه باعث بیکاری قطعی یک پنجم اسرائیلی‌ها شده و شرکت‌های اسرائیلی در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد درآمدشان را از دست داده و از هر ۳ کسب و کار یکی تعطیل شده است. همچنین خسارت جنگ غزه برای تل‌آویو ۸ میلیارد دلار و هزینه روزانه ۲۶۰ میلیون دلار عنوان شده است. «گای بیت اور»، اقتصاددان ارشد در موسسه سرمایه‌گذاری پساگوت در تل‌آویو گفته است که پیامدها جنگ غزه بدتر از جنگ اسرائیل با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ است و تولید اقتصادی ۲ تا ۳ درصد کاهش خواهد یافت. رژیم صهیونیستی همچنین برای فراخوانی حدود ۳۶۰ هزار سرباز ذخیره ناگزیر به پرداخت هزینه ۱۳۰ میلیون دلاری برای حفظ این نیروها در میدان نبرد است. براساس آمارها، ارزش «شِکِل» به عنوان پول واحد رژیم صهیونیستی به زیر ۴ دلار رسیده و سقوط این پول همچنان با توجه به تداوم جنگ غزه ادامه دارد. گفته شده که شِکِل در حال حاضر به پایین‌ترین ارزش خود در ۱۴ سال گذشته رسیده است. «بتسلئیل سموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم تأیید کرده است که کسری بودجه در سال جاری به ۳.۵ درصد افزایش خواهد یافت. تا پیش از جنگ، کسری بودجه حدود ۱.۱ درصد پیش‌بینی شده بود.
همین وضعیت بد اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور اقتصادی جنگ برای تل‌آویو باعث شده تا صهیونیست‌ها به فکر قرض گرفتن پول باشند. در همین ارتباط نیز روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر ۶ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران بین‌المللی وام با سود بالا برای تأمین هزینه‌های جنگ علیه غزه دریافت کرده است.
تقابل دولت – ملت در آمریکا بر سر فلسطین
با وجود حمایت افکارعمومی شهروندان آمریکایی از فلسطین، اما دولت آمریکا در تلاش برای اعمال محدودیت علیه حمایت از فلسطین است. وزارت دارایی آمریکا، نصب علائم معنایی حمایت از مقاومت فلسطین را ممنوع کرده است، اما همزمان صدها کسب‌و‌کار در سراسر شهر نیویورک در پاسخ به فراخوان «برای فلسطین تعطیل کن» فروشگاه خود را تعطیل کردند! همچنین روز گذشته تظاهرات گسترده در ایستگاه اصلی متروی واشنگتن در حمایت از غزه با درخواست توقف فوری جنگ برگزار گردید.
ادامه موشک باران تل‌آویو
با وجود اشغال نظامی شمال غزه، اما شلیک موشک به شهرهای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس روز گذشته اعلام کردند که شهر تل‌آویو را در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان موشکباران کردیم. منابع خبری نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در تل‌آویو و اطراف آن خبر دادند. «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که طی 4 روز گذشته 62 خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر و بولدوزر) را نابود و منهدم کردیم. همچنین برخی منابع عبری زبان از به هلاکت رسیدن سرهنگ راوی نحمان از فرماندهان نیروهای کماندویی و سه نظامی دیگر در شمال غزه خبر می‌دهند.
 از سوی دیگر، تلفات نظامیان صهیونیستی در غزه همچنان در حال افزایش است و وب سایت فلسطینی شهاب اعلام کرد که ژنرال «دانیل شیوعا» فرمانده تیپ واکنش سریع و یورش به استحکامات پیچیده ارتش رژیم صهیونیستی همراه با شماری دیگر از نظامیان صهیونیست در حمله یک فروند پهپاد انتحاری «زواری» به تجمع نیروهای صهیونیستی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه کشته شده است. «آویو کوخاوی» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل در یک نشست محرمانه گفته است: «ما نمی‌توانیم فرهنگ برادری در اسلام و چیزهایی از این قبیل را از ذهن فلسطینیان پاک کنیم.»
طنین جهانی حمایت از غزه
حمایت جهانی از فلسطین و غزه در شهرهای مختلف جهان ادامه دارد. روز شنبه در آتن، پایتخت یونان تظاهراتی در حمایت از فلسطین و غزه و محکومیت سیاست‌های آمریکا و ناتو برگزار شد که در حاشیه این تظاهرات پرچم آمریکا به آتش کشیده شد. تظاهرات شیعیان نیجریه هم در همدردی با مردم غزه با حمله  نیروهای امنیتی  به  راهپیمایان انجام شد. تظاهرات حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز روز شنبه برگزار شد. راهپيمايي گسترده حاميان مردم فلسطين در پاريس با شعار «برقراري آتش بس فوري» زير بارش باران برگزار گردید.
تل‌آویو در آشفتگی
همزمان با جنگ در غزه، تل‌آویو هم صحنه اعتراضات و تظاهرات داخلی علیه نتانیاهو است و روز گذشته تظاهرات خانواده اسرای اسرائیلی با حضور «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شد. هزاران تن از خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در پنج روز گذشته از تل‌آویو به سوی بیت‌المقدس راهپیمایی کردند، دیروز به شهر بیت‌المقدس رسیدند و علیه نتانیاهو شعار دادند. در تل‌آویو نیز جمعیت معترضان 30 هزار نفر اعلام شد. «موشه یعلون»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته است که «اسرائیل گروگان دولت دیوانه نتانیاهو شده است!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش مدافعان غرب در برابر سرکوب گسترده اساتید و دانشجویان در یوتوپیا

غربگدا های مفلس و مدعیان اصلاحات

جای معترضان در زندان است و باید اخراج بشوند!

ويدئو/ فرماندار تگزاس:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.