سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران صدای فلسطین شد سنگ‌تمام ملت در حمایت از مقاومت غزه

ایران صدای فلسطین شد سنگ‌تمام ملت در حمایت از مقاومت غزه

دیروز مردم سراسر ایران اسلامی بار دیگر در حمایت از مقاومت غزه به‌پا خاستند و آمادگی خود را برای نابودی اسرائیل اعلام کردند.
زیر موشکباران صهیونیست‌های پست‌تر از حیوان همچنان زندگی می‌کنند و چنان مقاوم‌اند که جهان را به حیرت واداشته‌اند. مردم استوار غزه به طوفان الاقصی مفتخرند و از رشادت جوانان مقاومت در برابر ارتش تروریست صهیونیستی سربلند. هم در کوچاندن‌شان از غزه، دشمن را ناکام گذاشتند، هم در خیال خام نابودی حماس و جهاد. دشمن را به زانو درآورده‌اند و سردرگم ساخته‌اند؛ صهیونیست‌ها و حامیان‌شان می‌دانند مقاومت پیروز میدان است و از این وحشت، همچنان شرارت می‌کنند. کودکان و مادران و پدران مظلوم اما مقاوم و مقتدر صحنه استقامت در غزه آفریده‌‎اند و در مسیر قواعد الهی در عالم قرار گرفته‌اند، خدای حکیم هم در ازای این استقامت، آینده روشنی برایشان خلق خواهد کرد.
چهل و چهارمین روز جنگ است
و همه جا سخن از ایستادگی و مقاومت‌شان
چهل و چهارمین روز جنگ است و همه جا سخن از ایستادگی و مقاومت‌شان. از شرق عالم تا پایتخت‌های اروپا در پشتیبانی از آنان به‌پا خاسته‌اند. دیروز مردم سراسر ایران اسلامی بار دیگر در حمایت از مقاومت غزه به‌پا خاستند و آمادگی خود را برای نابودی اسرائیل اعلام کردند. مقاومت، مظلومیت و پایداری مثال‌زدنی غزه را فریاد زدند و سنگ تمام گذاشتند.
در تهران، مردم با حضور در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب ضمن اعلام حمایت از کودکان مظلوم غزه، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش مهر، شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «مرگ بر اسرائیل» از جمله شعارهایی است که از سوی مردم تهران در این راهپیمایی طنین‌انداز شد. همچنین مردم در شعارهای خود نسبت به سکوت نهادهای بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.
پیرو خط رهبریم، دشمن هر ستمگریم
شعارهای دیگر مردم در این راهپیمایی از این قرار بود: «حمام خون به پا شد فلسطین کربلا شد»، «یا ایها المسلمون، غزه شده غرق خون»، «با غزه، همدردیم آماده‌ نبردیم»، «ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تل‌آویو»، «نژاد‌پرست اسرائیل وحشی و پست اسرائیل»، «اسرائیل نامشروع اسرائیل کودک‌کش»، «صهیون جنایت می‌کند شیطان حمایت می‌کند»، «روشن، مثل روز است حق بر باطل پیروز است»، «فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است»، «هیهات از اسارت ایمان، جهاد، شهادت»، «راه رسیدن به ثبات جز این نیست محو رژیم غاصب صهیونیست»، «مثلث شوم و پلید ابلیس آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «پیرو خط رهبریم، دشمن هر ستمگریم»، «آزادگان دنیا حمایت، حمایت»، «یا صهیون یا صهیون انا منکم منتقمون»، «خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون»
تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت نیز در دستان راهپیمایان قرار داشت. مردم تهران در این تجمع گسترده با در دست داشتن پرچم‌های زردرنگ منقش به عبارت «حریفت منم» برای اسرائیل خط و نشان کشیدند.
در جایگاه اصلی در میدان انقلاب، ماکتی مملو از اجساد شهدای کفن شده مردم مظلوم غزه به صورت نمادین قرار داده شده بود. تعدادی از کودکان بر کف خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را با اسپری‌های دستی می‌نوشتند تا مردم از روی آنها عبور کنند.
سرلشکر سلامی: فروپاشی زودرس رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک‌تر، فوری‌تر و در دسترس‌تر
در حال فرارسیدن است
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان حاضر در تجمع
ضد‌صهیونیستی که در میدان انقلاب تهران برگزار شد، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاس و بازتابی بود از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند، آنها را آواره کرده‌اند و عزت، آرامش، امنیت و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند.
وی گفت: از بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت منطقه شرق مدیترانه و شامات به انگلستان و فرانسه منتقل شد، دولت انگلستان با اعلامیه بالفور که توسط وزیر خارجه وقت خود صادر شد، زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها از سراسر جهان به سرزمین فلسطین آماده کرد و اجازه داد ارتش سری ‌هاگانای اسرائیل در سرزمین فلسطین شکل بگیرد و جوخه‌های مخفی آن با عملیات‌های ترور خانواده‌های فلسطینیان را قتل عام کنند.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: در سال ۱۹۵۶ ماجرای قتل عام کفن قاسم رخ داد؛ در حالی که اهالی روستا از کار به منزل باز می‌گشتند، آنها را قتل عام کردند. جوانان فلسطینی را به درون میادین روستاها و شهرها می‌آوردند و آنان را مقابل چشمان مردم فلسطین به رگبار می‌بستند و به شهادت می‌رساندند.
فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به قتل عام صبرا و شتیلا، گفت: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال ۱۹۸۲ که آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا با تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در حاشیه بیروت در یک قتل عام دو روزه مردمان فلسطین را در درون اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به شهادت رساند. یک قتل عام هولناک که تقریباً ۴ هزار فلسطینی در دو روز در این اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند.
وی بیان داشت: پس از این جنایت، فلسطینی‌ها آواره شده و به تونس اردن، لبنان، سوریه رفتند و به یک ملت بدون سرزمین، آب و خاک و حق حاکمیت تبدیل شدند و همه اینها ‌ به دست اربابان جنایت جهانی صورت گرفت که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تاثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه استعمارگرانه خود قرار داده‌اند و ثروت‌های معنوی، هویت دینی و همه ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه یک قدرت جهانی شود، در اختیار گرفتند. این ماجرا همچنان ادامه دارد آنچه که مهم است این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند.
سرلشکر سلامی گفت: نبردهای سنگینی بین مسلمانان و دشمنان صورت گرفت. اما پس از وقوع انقلاب اسلامی نهضت فلسطین احیا شد، فلسطینی‌ها که تا آن زمان با سنگ و فلاخن به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند به‌تدریج مسلح شدند حتی وقتی در باریکه غزه و کرانه باختری کاملاً ۳۶۰ درجه در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح کنند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به نبردهای مختلف میان فلسطین و محور مقاومت با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: نبردهای بسیاری همچون نبرد ۳۳ روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در ۲۰۰۸ جنگ ۲۲ روزه و پس از آن جنگ‌های ۸ روزه، ۵۱ روزه و ۱۱ روزه و سرانجام طوفان الاقصی انجام شد که در هم شکننده تمام امید، آرزو، احساس، آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها بود.
وی اظهار داشت: طوفان الاقصی نشان داد که کمک‌های خارجی و دولت‌های خارجی همانند آمریکا نمی‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند زیرا پیش از آنکه آمریکایی‌ها برسند مسلمانان و فلسطینی‌ها می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند. آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است حتی این بار هم این ماجرا به همین شکل انجام شد. سرلشکر سلامی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی نشان داد فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم تا شرایط عادی فقط ۸۰ کیلومتر و فاصله زمانی از آغاز یک عملیات بزرگ نظیر بیت‌المقدس ما در دفاع مقدس نیز، فقط ۴۸ ساعت است. از شمال فقط ۱۲۰ کیلومتر، از جنوب ۸۰ کیلومتر و از شرق چیزی کمتر از ۶۰ کیلومتر فاصله جغرافیایی است تا یک حرکت اقصی مانند و یک طوفان دیگر این رژیم را در هم بشکند و آن را متلاشی کند.
وی گفت: آنچه که در پس آن اتفاق افتاد، مهم است. غرب، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و فرانسه به طور مشخص و برخی دولت‌های منافق در کنار آنان یک شکست اخلاقی عظیم را در جهان تجربه کردند. ارزش‌های واقعی آمریکایی‌ که مترادف است با جنایت، کشتن انسان‌های بی‌گناه، محاصره سرزمین‌های مسلمانان، اجازه ندادن به رسیدن غذا، آب و سوخت به مردم بی‌دفاع.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آمریکا از خود چهره واقعی‌اش را عریان نشان داد، انگلیس نیز به همین گونه اما آنان باید بدانند که هیچ یک از این اقدامات مانعی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس نیست حتی آن ۲۵ سالی که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی پیش‌بینی کردند به نظر می‌رسد بسیار نزدیک‌تر، فوری‌تر و در دسترس‌تر در حال فرارسیدن است. البته هیچ‌کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.
سرلشکر سلامی ضمن اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اجازه‌دادن آمریکا به بمباران مردم غزه و جلوگیری‌ کردن از آتش بس و نشان ‌دادن چراغ سبز به صهیونیست‌ها و پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آمریکا از اسرائیل معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان بود. امروز جهان در برابر آمریکا متحد است، نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فرا گرفته است.
وی گفت: وزیر خارجه آمریکا دو سه هفته قبل به برخی مقامات کشورهای منطقه گفت؛ «وقتی ما به تل‌آویو رسیدیم بعد از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی در حقیقت فروپاشیده بود. گویی گرد و غبار مرگ بر صورت مقامات صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم زده بودند و همه چیز متلاشی شده بود.» سرلشکر سلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از همه جا آمدند، چه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) که ابتدا از ترس در مصر مستقر شد و سپس به سرزمین‌های اشغالی آمد تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه و نوزادان این منطقه را بر عهده بگیرد. این موضوع نشان می‌دهد که فروپاشی رژیم صهیونیستی کار سختی نیست.
رژیم صهیونیستی
امروز در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز او (رژیم صهیونیستی) که در اغمای سیاسی فرو رفته و در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود، دیگر نمی‌تواند آرامش، آسایش، رفاه و امنیت را مشاهده کند. اضطراب از امروز به بعد جزو لاینفک زندگی صهیونیست‌هاست، این چه در سطح مقامات صهیونیست چه در سطح شهروندان آنان پدیده‌ای است که دیگر هرگز از این سرزمین رخت بر نخواهد بست.
 وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل پیروزی خود را در غزه با پیروزی بر نوزادان تازه تولد یافته و کشتن آنان تفسیر می‌کنند یعنی امروز افتخار بزرگ‌ترین امپراتوری سیاسی ـ نظامی تاریخ بشر آن است که کودکان و نوزادان را می‌کشد، نوزادانی که حتی یک روز از عمرشان را سپری نکرده‌اند و این را معادل پیروزی می‌دانند. این بزرگ‌ترین خفت، خواری و ذلت برای آمریکا و اسرائیل است.
انتقام مسلمانان از ظالمان، تاریخ انقضا ندارد
سرلشکر سلامی خطاب به صهیونیست‌ها، عنوان کرد: اگر جوانمرد و مرد هستند، وارد میدان شوند و سینه به سینه رزمندگان فلسطینی با آنان بجنگند نه اینکه اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان را به میدان جنگ تبدیل کنند و بر کودکان، زنان، پیرمردان و پیرزنان بتازند و فکر کنند که می‌توانند سرود پیروزی سر بدهند. آنها بدانند که مسلمانان انتقام خواهند گرفت، انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد، چرا که این یک داستان دامنه‌دار است.
فرمانده کل سپاه گفت: امروز رژیم در محاصره دیوارها مانده است و از پشت دیوارها می‌خواهد بجنگند، این یک شکست سیاسی است و حتی اقتصاد آمریکا در سایه این پدیده افول خواهد کرد زیرا مسلمانان و غیرمسلمانان کالاهای آمریکایی را تحریم خواهند کرد و این ضربه بزرگی بر پیکره آمریکاست.
وی تصریح کرد: آنچه دشمن را مانند یک باتلاق در خود فرو خواهد برد، شکست قطعی اسرائیل است، برای آمریکا و اسرائیل هیچ عنصری از پیروزی در نبرد جاری غزه وجود ندارد در حالی‌که همه چیز برای فتح مبین فلسطین آماده است.
قطعنامه پایانی: جوانان ایرانی
آماده‌اند  با حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت
درسی فراموش ناشدنی به سفاکان خون‌آشام صهیونیست بدهند
قطعنامه تجمع بزرگ حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی توسط مهدی صیاد شیرازی فرزند سپهبد شهید علی صیادشیرازی قرائت شد.
در این قطعنامه تصریح شده است: اولین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری از کشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان به‌ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد‌رسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند.
هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع گردد و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی و امداد رسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحین در سریع‌ترین وقت ممکن انجام شود و به‌همین منظور از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی خاصه مصر و اردن می‌خواهیم با باز کردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را فراهم آورده و در صورت عاجز بودن از تأمین حفاظت از این گذرگاه‌ها با سپردن پدافند آنها به جبهه مقاومت نام خود را از فهرست ساکتین جنایات رژیم ددمنش صهیونیستی پاک سازند.
نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج و به تمامیت ارضی فلسطینیان احترام گذاشته شود؛ فلسطین از آن فلسطینیان است و هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت را از حق مسلم خویش محروم نماید. دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر تشکیل و ضمن مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت گردد.
در بخش دیگری از این قطعنامه تأکید شده است: باید کریدور هوائی نقل و انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوائی این رژیم منحوس زمینگیر شوند. جنایات وحشیانه و بی‌نظیر حیوان‌صفت‌های صهیونیست در کشتار کودکان مظلوم، ویرانی مراکز درمانی و تبدیل بیمارستان‌ها به گورستان و محروم‌ کردن یک ملت از ضرورت‌های اولیه مانند آب، غذا و دارو احساسات ملت‌های آزاده را جریحه‌دار ساخته است. ضمن اعلام آمادگی ملت بزرگ ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی، جوانان ایرانی آماده‌اند تا در صورت فراهم آمدن شرایط، با حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت درسی فراموش ناشدنی به سفاکان خون‌آشام صهیونیست بدهند.
در پایان با تقدیر از اقدامات دولت مردمی و حمایت از راهبردهای هوشمندانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از تمامی ملل آزادی‌خواه، ظلم‌ستیز و وجدان‌های بیدار بشریت می‌خواهیم با استمرار حضور آگاهانه و اجتماع و اعتراض به این جنایات هولناک، دولت‌های خود را به اقدام قاطع و مناسب علیه این رژیم سفاک و دیوسیرت وادار سازند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حماسی شهید مطهری درباره فلسطین در عاشورای ۴۸

ويدئو/ نابودی اسرائیل

نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»

چگونه نگاه کنیم زیبایی برنامه خدا را نتیجه بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.