سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشف سازه‌ای مخفی در مجموعه تاریخی قلعه رودخان شهرستان فومن

کشف سازه‌ای مخفی در مجموعه تاریخی قلعه رودخان شهرستان فومن

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف سازه‌ای دست ساز در قلعه رودخان فومن خبر داد.

ولی جهانی گفت : با بررسی‌هایی پژوهشگران پایگاه قلعه رودخان ، یک سازه مخفی در قالب حفره‌ای بزرگ با دهانه ۶ مترمربع و عمق ۴ متر، با پوشش ساروجی در محدوده اطراف قلعه کشف شد.

وی با بیان اینکه‌ای این حفره در دل صخره‌ای که زیر درختان مخفی بود کنده شده، افزود: به احتمال زیاد، این سازه که بخشی از تونل یا راه ورودی به قلعه در نزدیکی این بنای تاریخی است، به عنوان جایگاهی برای نگهبانی دادن استفاده می‌شده تا هرگونه هجوم دشمنان را به موقع به افراد داخل قلعه اطلاع دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه آثار ملات آهک و خاک دستی در کف این سازه مشاهده می‌شود، گفت: احتمال دارد که اندازه این حفره در گذر زمان کوچک شده باشد.

ولی جهانی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های باستان شناسی، ساکنان این قلعه تاریخی، نگهبان‌هایی را در شرق و غرب برای حفاظت از این قلعه به کار می‌گرفتند، افزود: به رغم کاوش‌های انجام شده، هنوز محل قبرستان قلعه رودخان مشخص نشده است.

بنای تاریخی قلعه رودخان شهرستان فومن در ۲۰ کیلومتری شهر فومن بر روی یال کوه قرار گرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گیلان، قهرمان مسابقات سابر قهرمانی کشور

مسابقات شمشیربازی قهرمانی کشور آقایان در رشته اسلحه سابر با قهرمانی استان گیلان پایان یافت.

رشد توان علمی کشور از نیاز به پزشک خارجی تا تبدیل به قطب گردشگری سلامت

امروز تبدیل به قطب گردشگری سلامت منطقه شده است به‌طوری که سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران سفر کرده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.