سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کار تشکیلاتی نباید محدود به ایام انتخابات باشد/ توحش اسرائیل در غزه نشان دهنده ماهیت تمدن غرب است

کار تشکیلاتی نباید محدود به ایام انتخابات باشد/ توحش اسرائیل در غزه نشان دهنده ماهیت تمدن غرب است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه پشتیبانی از اسرائیل برای آمریکا یک جنبه حیثیتی دارد، گفت: توحشی که امروز در نوار غزه شاهد آن هستیم ماهیت تمدن غرب را نشان می‌دهد.

نشست دبیران استانی احزاب تحول‌خواهان انقلابی عصر امروز (پنجشنبه 25 آذر) در تهران برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور در این نشست، طی سخنانی با اشاره به وقایع این روزها در غزه ضمن تاکید بر اینکه حامی اصلی اسرائیل برای ارتکاب جنایت در نوار غزه آمریکا است، گفت: با نگاهی به سابقه دخالت های امریکا در امور منطقه به این نتیجه می رسیم که دولت امریکا در تمامی این سالها شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور و دخالت آمریکا در اوضاع عراق هیچ نتیجه ای برای این کشور به بار نیاورده است. همچنین در لبنان با همه پولهایی که خرج کردند و فشارهایی که به لبنان آوردند امروز مقاومت است که حرف اول را می زند. در یمن با وجود همه جنایت‌هایی که مرتکب شدند امروز شاهدیم که یمن تبدیل به یک ضلع نیرومند و بازیگر جدید در محور مقاومت شده و در افغانستان نیز با وجود تبلیغات گسترده، در نهایت با رسوایی مجبور به فرار شدند.

حدادعادل با بیان اینکه پشتیبانی از اسرائیل برای آمریکا یک جنبه حیثیتی دارد، گفت:  توحشی که امروز در نوار غزه شاهد آن هستیم ماهیت تمدن غرب را نشان می‌دهد که قرن ها است دم از این می زند که همه تمدن ها باید تابع او باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: تمدن غرب قبل از پیروزی انقلاب و در دوره جنگ سرد چهره خود را مدافع صلح و حقوق بشر و مردم سالاری جلوه می داد و تا وقتی با شوروی می جنگید این گونه وانمود می‌کرد که علیه استکبار و دیکتاتوری شوروی عمل می‌کند. اما این تمدن، امروز نقاب از چهره انداخته و تصویر واقعی و کریه خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

حدادعادل عنوان کرد: فلسطین امروز آزمایشگاهی برای راستی آزمایی تمامی شعارهای داده شده در تمدن غرب است و غربی ها باید پاسخگوی این سوال باشند که رژیم صهیونیستی از کدام یک از مبانی نظم نوین جهانی تبعیت می کند؟

وی  خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدا موضع مقابله با اسرائیل را گرفت. از ابتدای انقلاب امام گفتند مرگ بر آمریکا و اسرائیل و از همان ابتدا مخالف آنان بودند. امام خمینی از اول موضع صریح در برابر اسرائیل گرفتند و ما امروز باید به حقانیت رویکرد جمهوری اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی پی ببریم که پس از انقلاب راه ایستادگی در برابر استکبار را تشخیص داد.

حدادعادل اظهار داشت: ما به کسانی که به نظام انتقاد می کنند میگوییم فرض کنید در ایران انقلابی اتفاق نیفتاده است، ما از آنها می پرسیم که چه تفکری را می‌خواهید الگوی خود قرار دهید؟ شما که غرب گرایی می کنید و فکر می‌کنید ما با آمریکا دست دوستی نمی دهیم، چگونه می خواهید از جنایت های آمریکا دفاع کنید؟

وی ادامه داد: باید توجه داشت که جنگ فلسطین در فضای سیاسی ایران تاثیرگذار خواهد بود و ما باید هوشیار باشیم.

رئیس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی  در ادامه  با اشاره به  وضعیت سیاسی داخلی کشور در آستانه انتخابات مجلس،گفت:  باید توجه کنیم در شرایط فعلی یک حزب سیاسی موفق باید چگونه باشد؟

وی افزود: در حدود 20 سالی که بنده در مجلس بودم تا امروز فراز و فرودهایی را شاهد هستیم و حاصل تجربه من چنین است که کار تشکیلاتی نباید موسمی و فصلی باشد.

حدادعادل گفت: وضعیت کار تشکیلات در کشور ما موسمی است و این شامل حال تمام احزاب می شود. نباید فقط نزدیک انتخابات دور هم جمع شویم و بعد از انتخابات کار را  فراموش کنیم.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی عادل با تاکید بر مسئله جوانگرایی، تصریح کرد: همه ما پیر  شدیم و موهایمان سفید شده و متوسط سن در جمع ما از 60 سال بالاتر است و توازن جمعیتی در جمع هایمان وجود ندارد و ما در جهت جوانگرایی کار نکردیم.

حدادعادل گفت:  یک مشکل دیگر این است که به خانم ها میدان ندادیم تا در تصمیم گیری ها شرکت کنند در حالی که  خانم ها نیمی از جمعیت کشور  هستند و کشور ما با رای گیری اداره می‌شود و رای خانم ها به اندازه آقایان  موثر است، لذا حضور خانم ها باید جدی تر گرفته شوند.

رئیس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی اصول دیگر در کار تشکیلاتی را کادر سازی و داشتن برنامه عنوان کرد.

وی‌ ادامه داد: متاسفانه وقتی دولت یا مجلس جدید شکل می گیرد، فعالان سیاسی کار سیاسی را رها می کنند و فوراً به دستگاهای اجرایی می‌روند و در نتیجه  این باعث می شود عقبه کار سیاسی خالی شود. اگر همه به دنبال کار اجرایی باشند، پس چه کسی این تشکل ها را اداره کند؟ آیا نباید بعد از پیروزی، یک عقبه ای باشد که برنامه ای تهیه کرده و به نمایندگان کمک کند؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: ما انتظار داریم نمایندگان انتخاب شده در چارچوب یک برنامه، برای اداره کشور، به درستی ریل گذاری های لازم را انجام دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش عجیب اصولگرایان برای منتسب کردن تشکیلات خود به رئیس قوه قضائیه

آنچه در این میان مهم است، این است که سرمایه اجتماعی قوه قضائیه نباید دست‌مایه فعالیت‌های سیاسی جریان‌ها قرار بگیرد. گروه‌های سیاسی به جای وام گرفتن از اعتبار افراد و نهادهای دیگر، باید روی نتایج اقدامات و فعالیت‌های خود متمرکز شوند.

نامه مشترک حداد عادل و آقاتهرانی به مردم تهران پس از وحدت نیروهای انقلاب

نامه‌ی مشترک حداد عادل و مرتضی آقا تهرانی خطاب به مردم تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.