سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / ایران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت سلول‌های بنیادی در غرب آسیا

ایران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت سلول‌های بنیادی در غرب آسیا

 مرتضي ضرابي مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: تاکنون در ایران بیش از ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان افزود: بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های بدخیم خونی از جمله سرطان‌های خونی تاکنون با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف تحت درمان قرار گرفته‌اند و درمان آن‌ها نیز موفقیت آمیز بود.

مرتضي ضرابي گفت: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت سلولی در بیماری‌های دیگر که امکان استفاده از سلول‌های بنیادی را فراهم می‌کند، استفاده کنیم تا از این سلول‌ها در درمان آن‌ها استفاده شود.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان ابراز امیدواری کرد: از ضمائم زایمانی که به عنوان زباله بیولوژیک پس از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود از جمله خون بند ناف و پرده‌های جنینی بافت بند ناف که قابل استفاده در حوزه پزشکی است به نحو مناسبی فرآوری و استفاده شود.

مرتضي ضرابي گفت: اکنون به ذخیره خون بند ناف به دلیل اینکه مملو از سلول‌های بنیادی خونساز است و می‌تواند در درمان بیماری‌های بدخیم  استفاده شود، بايد  توجه شود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت  اکنون جمع آوری نمونه خون بند ناف در همه استان‌های کشور انجام می‌شود و در ۴۵ دفتر نمایندگی، نمونه خون بند ناف جمع آوری می‌شود.

مرتضي ضرابي گفت: بن یاخته‌های رویان علاوه بر داخل کشور پاسخگوی تقاضای برخی کشور‌های همسایه هم هستیم و نمونه‌های قابل توجهی از سایر کشور‌ها به ایران ارسال و در داخل کشور نگهداری می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.