سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / از راهپیمایی میلیونی همبستگی با فلسطین در 5 قاره جهان تا تلفات سنگین صهیونیست‌ها در جنگ زمینی

از راهپیمایی میلیونی همبستگی با فلسطین در 5 قاره جهان تا تلفات سنگین صهیونیست‌ها در جنگ زمینی

اعتراضات در حمايت از فلسطين در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمریکا با محدوديت‌ها و سختگيري‌هاي زيادي از سوي پليس رو‌به‌روست و حاميان فلسطين با وجود سختگيري‌ها و حتي احتمال بازداشت توسط پليس به خيابان‌ها مي‌آيند.
با اين حال، خیل میلیونی تظاهرکنندگان حامی فلسطین روز شنبه در 5 قاره جهان در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا و استرالیا و در پایتخت‌های مهم کشورهای اروپایی و شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها ریختند و عليه بمباران غزه شعار دادند.
از تحولات میدانی جنگ غزه نیز گزارش می‌رسد که صهیونیست‌ها در جنگ زمینی متحمل تلفات سنگینی شده‌اند و صدها تن از نیروهای خود را از دست داده‌اند.
علی‌رغم تلاش جریان سیاسی و رسانه‌ای حاکم بر غرب برای سانسور اخبار جنگ غزه اما خیل عظیم تظاهرکنندگان حامی فلسطین روز شنبه در 5 قاره جهان در آسیا، اروپا، آفریقا‌، آمریکا و استرالیا و در پایتخت‌های مهم کشورهای اروپایی و شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها ریختند تا گسترش بیش از پیش انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را در سراسر جهان به تصویر بکشند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تصاویر پخش شده از لندن جمعیتی بزرگ از تظاهرکنندگانی که با اجرای تحصن، تقاطع خیابان‌های آکسفورد سرکس و پیکدیلی سرکس را مسدود کرده و در ادامه به سمت میدان ترافالگار راهپیمایی و در آنجا تجمع کردند را نشان داد. در مرکز شهر پاریس نیز هزاران تظاهرکننده راهپیمایی کرده، خواستار آتش‌بس در غزه شده و پلاکاردهایی با مضمون «چرخه خشونت را متوقف کنید» به نمایش گذاشتند. در شهر برلین نیز جمعیتی قابل توجه از تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را تکان داده و آتش‌بس در غزه را درخواست کردند. شهرهای میلان ایتالیا، کپنهاگ دانمارک و آمستردام هلند نیز شاهد تظاهرات‌های مشابه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی هستند. در آفريقاي جنوبي، تايلند، اندونزي، مالزي، تونس، الجزاير و مراكش نيز اعتراضات مشابهي در حمايت از مردم فلسطين برگزار شد. در اندونزی به نوشته رسانه‌های این کشور دیروز (یکشنبه) بیش از
2 میلیون تن از مردم این کشور با حضور در خیابان‌های پایتخت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. این تظاهرات مسالمت‌آمیز به دعوت شورای علمای اندونزی (MUI)، عالی‌ترین مرجع اسلامی این کشور و با حمایت دولت و سازمان‌های اسلامی و بودایی و مسیحی برگزار شد. به گزارش منابع رسانه‌ای، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران این منطقه، این چندمین بار است که مردم اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان آمده‌اند.
 جمعیت گسترده‌اي از شهروندان آمريكايي نیز خيابان‌هاي مركزي واشنگتن، پايتخت آمريكا در نزديكي كاخ سفيد را پر كرده بودند، اما اين جمعيت گسترده توسط ون‌هاي پلیس محاصره شده بودند تا گروه‌هاي جديد معترض به ديگر معترضان ملحق نشوند. چند نفر از معترضان در ساعات ظهر پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و همزمان حمله پليس به معترضان شروع شد. تظاهرات مشابه همزمان با واشنگتن در شهرهايي مانند نیویورک، نشویل، سینسیناتی اوهايو، لاس‌وگاس و حتی در اورونو مينيسوتا كه داراي كمترين جمعيت مسلمان است، برگزار شد و معترضان خواستار آتش‌بس، ‌پایان محاصره غيرانساني غزه و ارسال كمك به مردم فلسطين شدند. این تظاهرات‌ها همچنان در پایتخت‌های آسیایی و اروپایی نيز برگزار شد و در همه آنها حاميان فلسطين خواستار آتش‌بس در نبرد عليه غزه شدند.
فراتر از پایان سریع محاصره غزه که تلفات انسانی فزاینده‌ای را به ساكنان آن تحميل كرده است، معترضان همچنین به دنبال قطع کمک‌های آمریکا به رژيم اسرائیل و محاكمه سران تل‌آويو به‌دليل ارتكاب جنايات جنگي در غزه هستند. اين گستردگي جهاني تظاهرات حمايت از فلسطين همچنين منعکس‌کننده مجموعه‌ای فراگير از گروه‌هايي است كه خود را با آرمان فلسطین همسو مي‌دانند. فعالان سیاه‌پوست، سازمان‌های دانشجویی، اتحادیه‌های کارگری، گروه‌های ضد جنگ و محیط زیست در كنار ساير حاميان فلسطين به صورت مشترك و هماهنگ فرياد لغو محاصره غزه و رسيدگي به جنايات رژيم صهيونيستي را سر مي‌دهند تا نشان دهند كه آرمان آزادي فلسطين، يك آرمان جهان شمول براي آزادي ملل تحت سلطه و اشغال است.
در عين حال اين نكته را نيز بايد توجه داشت كه اعتراضات در حمايت از فلسطين در بسياري از كشورهاي اروپايي با محدوديت‌ها و سختگيري‌هاي زيادي از سوي پليس رو‌به‌روست و حاميان فلسطين با وجود سختگيري‌ها و حتي احتمال بازداشت توسط پليس به خيابان‌ها مي‌آيند. پلیس متروپولیتن لندن، با استقرار بيش از 1000 افسر در اعتراضات حاميان فلسطين، نسبت به شعار حاميان فلسطين عليه رژيم اسرائيل هشدار داد و روز شنبه دستگيري حداقل 15 معترض حامي فلسطين در لندن تأیید شد. یک سازمان مستقل حقوق بشري در انگليس نيز تأیید كرده است كه حمایت از فلسطین به‌طور فزاینده‌ای جرم‌انگاری شده است و اين جرم‌انگاري مخالف با آزادي بيان است. در شهرهاي فرانسه و بويژه در پاريس نيز تظاهرات حمايت از فلسطين در شرايطي برگزار شد كه فرانسه از حدود يك ماه پيش برگزاري حداقل 9 تظاهرات حاميان فلسطين را ممنوع کرده و 752 جریمه عليه اشخاص و نهادهاي حامي فلسطين اعمال كرده است. در هلند و آلمان نيز محدوديت‌هاي مشابه و سخت‌گيرانه‌اي براي حاميان فلسطين وضع شده و در موارد متعددي پليس تلاش كرده كه تظاهرات‌ها برگزار نشوند، اگرچه در نهايت نيروهاي پليس و امنيتي مقهور جمعيت ده‌ها هزار نفري حاميان فلسطين شده و اين اعتراضات با حضور جمعيت گسترده معترضان در مناطق مختلف برگزار شده است.
ضربات سخت مقاومت به صهیونیست‌ها
تحولات میدانی جنگ غزه نیز از شکست سنگین صهیونیست‌ها در جنگ زمینی حکایت دارد. صهيونيست‌ها در يك ماه گذشته نتوانسته‌اند به اهداف خود در غزه دست يابند و مقامات آمریکایی و صهیونیستی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند که حملات تل‌آویو به نوار غزه تاکنون به نابودی صفوف رهبری ارشد و میانی حماس حتی نزدیک هم نشده است. روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مسئولان آگاه نوشت، میانگین کشته‌های سربازان صهیونیست در جنگ با حماس بیش از دو برابر میانگین کشته‌های آنها در جنگ ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نيز گزارش دادند که از زمان آغاز عملیات زمینی این رژیم در نوار غزه، 30 نظامی آن به هلاکت رسیده‌اند و مجموع تلفات نظامي صهيونيست‌ها در يك ماه گذشته بيش از 340 نفر بوده است. «ابوعبیده»، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام هم روز شنبه گفت که رژیم صهیونیستی با بمباران غزه، جان بیش از60 اسیر اسرائیلی را گرفته است. ابوعبیده همچنين افزود كه نیروهای این گردان‌ها در 48 ساعت گذشته ۲۴ خودروی نظامی صهیونیستی از جمله ‌تانک و نفربر را منهدم کرده‌اند. اين مقام نظامي قسام به اشغالگران هشدار داده است كه منتظر سربازان بیشتر خود باشید که در کیسه‌های مشکی [مخصوص جنازه] بازخواهند گشت. ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هم اعتراف كرده است كه هر چه بیشتر در شهر غزه بمانیم، کشته‌های بیشتر و ضررهاي اقتصادی هنگفتی خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه ‌هاآرتص با اشاره به خطرات حمله زمینی به غزه تصریح کرد که وجود تعداد بی‌شماری ادوات جنگی اسرائیلی در داخل نوار غزه موجب شده تا این ادوات و جنگ‌افزارها به اهدافی آسان برای مبارزان مقاومت تبدیل شوند. هرئیل اظهار داشت که مبارزان مقاومت فلسطین در غزه ضربات سختی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده و همچنان در تونل‌ها مشغول مبارزه هستند و به نظر نمی‌رسد دچار شکست و فروپاشی شوند. لیلاخ شوبیل خبرنگار نظامی روزنامه عبری‌زبان یسرائیل هیوم نیز عنوان کرد: آمار اعلامی کشته‌های اسرائیلی قابل درک نیست و هر اندازه حمله زمینی به غزه گسترده‌تر و عمیق‌تر شود، نبردها نیز سخت‌تر و تعداد کشته‌ها هم بیشتر خواهد شد. «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده است هر چه بیشتر در شهر غزه بمانیم، کشته‌های بیشتری خواهیم داشت و ضررهای اقتصادی هنگفتی خواهیم دید. کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به حجم بالای تخریب ‌تانک‌ها و ادوات زرهی صهیونیست‌ها در غزه احتمالاً رژیم صهیونیستی تا این لحظه از جنگ صدها تن از نیروهای خود را در عملیات زمینی از دست داده است.
بمب اتم براي فرار از شكست
در حالي كه صهيونيست‌ها طي تقريباً يك ماه گذشته نتوانسته‌اند با وجود عمليات زميني به اهداف خود در غزه دست يابند، برخي مقامات تل‌آويو اكنون شهروندان ساكن غزه را با بمب اتم تهديد مي‌كنند. روز گذشته «عمیخای الیاهو» وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی دومین مسئول در این رژیم بود كه خواستار بمباران غزه با بمب اتم شد. پیشتر «موشه ویگلین»، عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. با اين حال، نتانیاهو در واكنش به استفاده از بمب اتم در غزه ادعا كرد که ارتش طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و صحبت وزیر عمیخای الیاهو کاملا با واقعیت بیگانه است. ادعاي نتانياهو درباره عملكرد ارتش اشغالگر بر اساس قوانين بين‌الملل در حالي است كه تاكنون بر اثر بمباران غزه، بيش از 9۷۷۰ نفر
به شهادت رسيده‌اند كه از اين تعداد، حدود ۴۸۰۰ نفر كودك هستند. همچنين براساس گزارش‌ها، مجموع بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی چهار هفته اخير روی غزه ریخته به اندازه قدرت دو بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم روی شهرهای ژاپن ریخته است.
تحريم خودجوش عليه اسرائيل
به نظر مي‌رسد با ادامه جنايت عليه نوار غزه، كمپين‌ها و فراخوان‌هاي متعددي براي تحريم رژيم اسرائيل شكل گرفته است. پایگاه «العربی الجدید» هم در گزارشي نوشته است كه کشورهای عربی شاهد تحریم گسترده کالاهای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی درپی جنگ تجاوزگرانه این رژیم به نوار غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان هستند. همچنين نشریه تایم در گزارشی با اشاره به اتخاذ سیاست‌های یکجانبه غرب برای حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن مردم غزه، نوشت: «اتخاذ همین سیاست دوگانه موجب لغو اعتبار غرب نزد کشورهای جنوب در جهان شده است.»
هشدار يمني‌ها
از سوي ديگر، روز گذشته سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتقاد از مواضع ضعیف کشورهای عربی در نشست اردن در قبال جنایات اشغالگران علیه غزه، به آمریکا هشدار داد که در صورت تداوم حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزات در نوار غزه، دایره جنگ گسترش خواهد یافت. ديروز همچنين رسانه‌های عبری مدعی رهگیری موشک شلیک شده توسط ارتش یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی توسط عربستان سعودی شدند. همزمان روز گذشته مقاومت اسلامی عراق پایگاه آمریکایی «کونیکو» واقع در شرق سوریه را هدف حمله موشکی خود قرار داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حماسی شهید مطهری درباره فلسطین در عاشورای ۴۸

ويدئو/ نابودی اسرائیل

نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»

چگونه نگاه کنیم زیبایی برنامه خدا را نتیجه بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.