سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انزجار از آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی عظیم ملت ایران

انزجار از آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی عظیم ملت ایران

ملت بزرگ ایران با ادراک حمایت دائمی و بی‌دریغ رژیم مستکبر آمریکا از وحشی‌گری‌های رژیم تروریست صهیونیستی با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» به میدان آمدند و با فریاد نابودی استکبار و صهیونیسم، یک 13 آبان تماشایی و حماسی دیگر را در تاریخ ثبت کردند.
دیروز مردم آگاه ایران اسلامی در یوم الله 13 آبان علیه خبیث‌ترین و شریرترین تروریست‌های عالم و دنباله‌روان آنها با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به خیابان‌ها ریختند.

ملت شریف ایران که از حمایت دائمی و بی‌دریغ رژیم مستکبر آمریکا از وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی آگاه اند، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و حکومت جعلی و غیرقانونی اسرائیل به جهان اعلام کردند.
جای یادآوری است که آمریکا در اهداف خود در منطقه شکست خورده است و رو به افول است. در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و… شکست پشت شکست اما جمهوری اسلامی ایران 45 سال است که توانسته مقابل زورگویی آمریکا بایستد و همزمان پیشرفت کند. ریشه‌دارتر و قدرتمندتر شود.
ملت بزرگ ایران با ادراک این واقعیت، دیروز با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» به میدان آمدند و با فریاد نابودی استکبار و صهیونیسم، یک 13 آبان تماشایی و حماسی دیگر را در تاریخ ثبت کردند.
در تهران، راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار از میدان فلسطین آغاز شد و تا لانه جاسوسی سابق آمریکا ادامه یافت. مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، در دست داشتند.
شرکت کنندگان همچنین پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و حزب‌الله لبنان را نیز برافراشتند و خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.
شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و «هیهات منا الذله» پرتعدادترین شعارهایی بود که در این تجمع از سوی مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان شنیده می‌شد.
تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستند تا سکوت خود را در قبال جنایات در غزه بشکنند و اقدامی بازدارند در قبال این جنایات داشته باشند.
بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم به صورت خانوادگی شرکت کردند و در میدان فلسطین از کودک چندماهه تا پیرمرد و پیرزن حضور داشتند.
در مسیر میدان فلسطین تا لانه جاسوسی سابق آمریکا غرفه‌هایی برای نشان دادن جنایات آمریکا و اجرای برنامه‌های فرهنگی روشنگرانه برپا شده بود.
در این تجمع برخی از مردم به صورت نمادین تابوت رژیم صهیونیستی را با خود در مسیر راهپیمایی حمل کردند.

آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی
مردم و دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
در مسیر راهپیمایی امروز غرفه‌های تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند.
در مراسم راهپیمایی امروز بیانیه دانش‌آموزان و دانشجویان قرائت شد. بیانیه تشکل‌های دانشجویی را امیر رضا بخشی‌پور دبیر اتحادیه تحکیم وحدت و  بیانیه دانش‌آموزان را فاطمه صدرزاده فرزند شهید صدرزاده قرائت کردند.
همدردی مردم ایرانبا کودکان فلسطینی
مردم سراسر کشور در مراسم امروز با کودکان بی‌گناه فلسطینی که قربانی جنایات صهیونیست‌ها شده‌اند؛ ابراز همدردی کردند.
قالیباف:
مقصر اصلی همه جنایات اسرائیل را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم
محمد باقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در مراسم یوم الله 13 آبان تهران خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به گذشتۀ خود بکنیم، پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام در ۴ آبان‌ماه دربرابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌‌های ما از آمریکاست، و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این حرف برای شصت سال قبل است. این‌جا بود که امام را تبعید کردند. این نگاه و شناخت عمیق امام نسبت به آمریکاست.
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، بیان داشت: امام گفتند «این مهم‌تر از انقلاب اول بود.» چرا؟ اسناد و مدارک نشان می‌داد که این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند را دوباره تکرار کنند.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و اذناب او، از جمله رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث، همیشه به‌دنبال ظلم و ستم و جنایت در این کشور بوده‌اند. همیشه در تاریخ، آمریکایی‌ها در هر شرایطی در مقابل امنیت و منافع و پیشرفت و استقلال ملی ما ایستادند. کودتا کردند، جنایت کردند، جنگ به راه انداختند. تاریخ به این شهادت می‌دهد. ما این‌گونه درمقابل آنها ایستادیم. آنها می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازبدارند.
قالیباف با بیان اینکه هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبانی سنت الهی با واقع‌گرایی دربارۀ منافع ملی و توجه به واقعیات وجود ندارد، گفت: مقاومت اهل هوشمندی است. مقاومت اهل متانت است. مقاومت اهل تدبیر و شجاعت است. مقاومت اهل حساب و کتاب است. و صدالبته ایمان و باور مقاومت به «من حیث لایحتسب» است. این باور ماست. حساب و کتاب داریم، تخمین داریم، شجاعت داریم، اما امیدمان هم به من حیث لایحتسب است. خدا از جایی که در محاسبات ما نیست پیروزی را نصیبمان خواهد کرد.
هزینۀ مقاومت همانند سرمایه‌گذاری است
اما هزینۀ تسلیم، باج‌دادن است
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، ولی بدانید تسلیم‌شدن هم هزینه دارد، چه‌بسا بیشتر از مقاومت! هزینۀ مقاومت همانند سرمایه‌گذاری است، اما هزینۀ تسلیم باج‌دادن است. این هیچ نتیجه‌ای ندارد. باعث ازدست‌رفتن شرافت، انسانیت و آزادگی می‌شود. انتهای مسیر سازش ورشکستگی و سرشکستگی است و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی است.
طوفان الاقصی معادلات جهان را در سطح بین‌المللی جابه‌جا کرد
وی خاطرنشان کرد: اگر ما بر مبانی الهی پیش برویم، آینده از آن ماست. این وعدۀ خداست. عملیات طوفان الاقصی یک نمونۀ عملی است. این عملیات نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد. با صراحت می‌گویم.
قالیباف بیان داشت: این عملیات معادلات جهان را در سطح بین‌المللی جابه‌جا کرد. رژیم صهیونیستی هر کاری هم بکند، وضعیت به ماقبل این عملیات باز نخواهد گشت.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت‌های خارجی برخوردار بود و همیشه مدعی جنگ پیش‌دستانه بود و نبرد را به خارج از مرزهای اشغالی می‌بردند. همۀ حرف آنها از امنیت داخلی‌شان بود. به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کردند. به گنبد آهنین خود می‌نازیدند. این موارد نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود. سید ما گفت دیگر فقط من نیستم که می‌گویم رژیم صهیونیستی یک خانۀ عنکبوتی است، امروز همۀ دنیا فهمید این‌ها یک خانۀ عنکبوتی‌اند.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟ این اوج پستی است. این اوج رذالت است. این اوج درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، این نقطۀ عطف تغییر نخواهد کرد. این شکست هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.
در آینده نزدیک خواهیم دید نتانیاهو چطور به بدبختی و ذلت می‌افتد
قالیباف با پیش‌بینی از آینده نتانیاهو اظهار کرد: نتانیاهو این مرد پلید و خبیث بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهیم دید چطور به بدبختی و ذلت می‌افتد؛ البته ما مقصر اصلی همه این جنایات را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم که این جنایات به دستور و حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود.حرف خبیثانۀ رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اول خود به تل‌آویو بعد از عملیات طوفان الاقصی را فراموش نمی‌کنیم. وقتی که دو شیطان همدیگر را در آغوش گرفتند، گفت اگر امروز اسرائیل هم نبود، ما لازم داشتیم این‌جا یک کشور اسرائیل ایجاد کنیم.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیزده آبان سال گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سفر تبلیغاتی به ایالت کالیفرنیا گفت ما دنبال این هستیم ایران را آزاد کنیم؛ تا چند هفتۀ دیگر ایران آزاد می‌شود. دستگاه محاسباتی آنها این‌قدر سرمست قدرت‌اند و شیطنت می‌کنند که این‌گونه در محاسبه اشتباه می‌کنند و روزشمار برای جمهوری اسلامی می‌گذارند.
وی ادامه داد: امروز یک سال بعد از آن سخنرانی بایدن، ما در خیابان‌های تهران و ایران اسلامی هستیم و جمع همۀ آنها و اشراری همانند انگلیس تا خرخره گرفتار بزرگ‌ترین مسائل امنیتی داخلی و خارجی در فلسطین اشغالی و در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای هستند. این عظمت انقلاب اسلامی و امت اسلامی و وعدۀ الهی است.
قالیباف تاکید کرد: مهم‌ترین مبارزۀ امروز ما در مسائل داخلی حل مشکلات‌ اقتصادی است. امروز مقاومت و تلاش برای گره‌گشایی از مسائل اقتصادی کشور عیناً مبارزه با آمریکاست. این جبهه را باید با اولویت و نگاه مجاهدانه دنبال کنیم و مبارزۀ مقدس بدانیم و لحظه‌ای از آن غفلت نکنیم.
خالد القدومی: طوفان الاقصی فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد
خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: طوفان الاقصی به امید و وعده الهی به بهار پیروزی می‌رسد و فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد. ان‌شاءالله به همراه شما عزیزان نماز فتح الفتوح را در مسجدالاقصی بخوانیم.
به گزارش فارس، وی افزود: دیروز بار دیگر، بلینکن این چهره شوم که خود را یهودی می‌داند به تل‌آویو آمد و صهیونیست‌های اوباش با کشتارهای منطقه جبالیا و مدرسه آوارگان از او استقبال کردند.
قطعنامه راهپیمایی 13 آبان: غرب بداند محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست
قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 13 آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این مراسم قرائت شد.
در این قطعنامه آمده است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ
«سیزدهم آبان ماه»، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده و ظرفیت‌های مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است. گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به تأسی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) این روز را به یکی از مهم‌ترین روزهای عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل نمودند و اینک اقتدار عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی، معادلات منطقه و جهان را تغییر داده و مانع یکه‌تازی آمریکای جنایتکار و شجره خبیثه استکبار در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است. اینک خونین‌ترین باریکه محصور در توحش مدرن استکبار جهانی با قدرت سلاح ایمان و مقاومت، با یدالله بر آمده از آستین مقاومت حلاوت و شیرینی و پیروزی و ظفرمندی را با عملیات همه‌جانبه و ترکیبی طوفان الاقصی رقم زده و با تازیانه الهی ضربه غیر قابل ترمیم بر چهره سیاه و متعفن رژیم ضد انسانی و نژاد‌پرست صهیونیستی وارد و ادراک‌ها و ذهنیت‌های آلوده و دکترین‌های زاینده رژیم جعلی را به‌هم ریخته است.
در ادامه قطعنامه پایانی راهپیمایی یوم الله 13 آبان تصریح شده است: ما شرکت کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منا الذله، مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:
1. ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام‌ خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌دانیم.
2. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تأمین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است.
3. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.
کشورهای اسلامی
و دولت‌های مستقل روابط سیاسی
همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز
به رژیم صهیونیستی را قطع کنند
4. از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژاد‌پرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.
5. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشورهای اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران به‌خاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش در حمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهائی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌نمائیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

رفتار پلیس آمریکا

شما الگوی ورزشی !؟؟!

ويدئو/ گرونترین بغل تاریخی؟؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.