سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها از امسال ارزیابی می‌شود

عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها از امسال ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از بررسی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و صدور رزومه فرهنگی برای آن‌ها خبر داد و گفت: از امسال دانشگاه‌ها نیز از نظر عملکرد فرهنگی و اجتماعی ارزیابی می‌شوند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به جزئیات صدور فَرنامه یا رزومه فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: هدف صدور فرنامه برای دانشجویان این است که هدف و زیرساخت بروز و ظهور هر چه بهتر فعالیت‌ها و کنشگری‌های فعالانه دانشجویان ثبت شود. دانشجویانی که فرنامه و کار داوطلبانه تیمی مثبتی داشته باشند، این موضوع پس از فارغ‌التحصیلی قطعاً در اشتغال آن‌ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

محمدمهدی ذوالفقارزاده تاکید کرد: برنامه ما این است که انتهای هر سال و همچنین پایان مقاطع تحصیلی، دانشجویان از نظر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ارزیابی شوند. این ازریابی از طریق سامانه فرنامه صورت می‌گیرد. هر دانشجویی در وزارت علوم فعالیت فرهنگی داشته باشد این رزومه برای آن‌ها لحاظ خواهد شد.

ذوالفقارزاده در خصوص بررسی عملکرد دانشگاه‌ها از نظر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را در دفتر سیاست‌گذاری وزارت علوم طراحی کردیم و این کار به کمک یک تیم خبره دانشجویی که خود تجربه اینکار را دارد، پیش رفت و نسخه اولیه از این شاخص‌ها با طراحی هشت محور نهایی شده است.

وی تاکید کرد: در طراحی شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها کار مطالعاتی جدی صورت گرفت به طوری که تجربه‌های موفق دنیا و داخل در این زمینه بررسی شد. متاسفانه ما در زمینه سنجش عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها از نواقص رنج می‌بریم و تا کنون شاخص‌های مدونی نداشتیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: ما سعی کردیم در تدوین تک تک شاخص‌های فوق که بیش از ۱۰۰ زیر شاخص دارند، متناسب با سرانه دانشجو، استاد و امکانات دانشگاه‌ها به نوعی تعدیل شوند؛ بنابراین این گونه نیست که بگوییم دانشگاه‌های بزرگ رتبه بیشتری در ارزیابی عملکرد فرهنگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵ کارگروه تخصصی در خصوص ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در وزارت علوم شکل گرفته است.

پس از اینکه نسخه اولیه از شاخص‌های فوق آماده شد، پیش‌نویس آن در اختیار این کارگروه‌ها و همچنین معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا آن‌ها نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند.

در نهایت این پیش‌نویس پس از جمع‌بندی نهایی به دانشگاه‌ها ابلاغ و به سامانه فرنامه متصل خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هم اکنون طراحی این شاخص‌ها در روی کاغذ انجام شده، اما پیاده‌سازی و اتصال آن به سامانه فرنامه، نیازمند زیرساخت است، اما برنامه ما این است که ارزیابی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها امسال اجرایی شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

رفتار پلیس آمریکا

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای معلمی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند

بورسیه آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.