سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تلاش خواهر فاسد شاه برای دریافت نشان افتخار

تلاش خواهر فاسد شاه برای دریافت نشان افتخار

اسدالله علم در خاطرات خود به تقلای اشرف پهلوی برای دریافت نشان افتخار کشور فرانسه اشاره می‌کند.
یکی از پُرحاشیه‌ترین اعضای خاندان پهلوی، اشرف پهلوی سومین دختر رضاخان و خواهر دوقلوی محمدرضا شاه پهلوی بود.اشرف یکی از فاسدترین افراد خاندان پهلوی است و زمانی که شش سال داشت پدرش به سلطنت رسید. پس از اشغال ایران توسط متفقین و تبعید رضاخان از ایران، محمدرضا به صندلی قدرت نشست. اشرف از همان ابتدای سلطنت برادرش تا آخرین دقایق حکومت پهلوی در سال 57 نقش سرنوشت سازی در سیاست‌گذاری‌های سلسله پهلوی داشت. او زنی ماجراجو و قدرت طلب بود و در این راه از خرج پول و صرف نیرو ابایی نداشت.

خاطرات و اسناد به جای مانده از دوران پهلوی دوم حاکی از پیوندی ناگسستنی میان قاچاقچیان بین‌المللی و برخی از اعضای خانواده پهلوی است.

فعالیت‌های اشرف و دیگر اعضای خاندان پهلوی در عرصه تجارت مواد مخدر، به قاچاق بین‌المللی آن محدود نمی‌شد؛ آن‌ها که در ایران عملاً به مانعی برای فعالیت‌هایشان برنمی خوردند، به آسانی بازار خرید و فروش مواد مخدر این پدیده‌ خانمان‌سوز را به دست گرفتند. اشرف در این زمینه چنان بی‌پروا عمل می‌کرد که گاه باعث وحشت شاه نیز می‌شد!

اسدالله علم در یادداشت‌های روزانه خود در سی ام فروردین 1352 درباره تقاضای اشرف پهلوی از او برای دریافت نشان فرانسوی «لژیون دونور» می‌نویسد:

«والاحضرت اشرف به من تلفن فرمودند که آخر این نشان لژیون دونور درجه یک من که قرار بود پمپیدو (ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه بوده است) بدهد چه شد؟ عرض کردم، قربان خجالت دارد آدم از پمپیدو چیزی بخواهد. نشان فرانسه بر شما چه اضافه می‌کند؟ چرا خودتان را کوچک می‌کنید؟»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیمت خودکار بیک چنده؟؟

هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی

دلیل اصلی نابودی رژیم شاه/ اعتراف تاریخی وزیر پهلوی

فروپاشی دولت پهلوی و فساد اخلاقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.