سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادای احترام تیم قهرمان به مادر شهید الداغی والیبال نشسته ایران، بدون باخت طلای آسیا را کسب کرد

ادای احترام تیم قهرمان به مادر شهید الداغی والیبال نشسته ایران، بدون باخت طلای آسیا را کسب کرد

اعضای تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پس از قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو، به مادر شهید الداغی ادای احترام کردند.
کاروان ورزش ایران در رقابت‌های پاراآسیایی دیروز (جمعه) به یک مدال طلای ارزشمند دست یافت. والیبال نشسته ایران در سال‌های اخیر قدرت بلامنازع دنیا بوده و همواره طلاهای مسابقات پارالمپیک، جهانی و آسیایی را درو کرده است. تیم باصلابت ایران در سال‌های گذشته همواره این ثبات و قدرت خود را حفظ کرده و هیچ تیمی در دنیا جلودار والیبال نشسته ما نبوده است.
قابل پیش‌بینی بود که شاگردان ‌هادی رضایی در رقابت‌های پاراآسیایی ‌هانگژو نیز کار دشواری برای کسب مدال طلا پیش رو نداشته باشند و همین اتفاق نیز رخ داد و تیم والیبال نشسته ایران موفق شد با غلبه بر قزاقستان در مسابقه فینال به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
ایران در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شد. نکته جالب توجه اینکه تیم ملی والیبال نشسته ایران در طول مسابقات پاراآسیایی ‌هانگژو حتی یک ست هم به رقیبان خود نداد و به مقتدرانه‌ترین شکل ممکن موفق شد مدال طلا را از آن خود کند.
شاگردان ‌هادی رضایی در مرحله گروهی نیز همین قزاقستان را به راحتی از پیش‌رو برداشته بودند و یک بار دیگر موفق شدند این کار را در بازی فینال انجام دهند. والیبال نشسته ایران همچنین در دیگر مسابقات مرحله گروهی موفق شده بود کامبوج و تایلند را با نتیجه سه بر صفر از پیش‌رو بردارد. ایران در بازی نیمه نهائی نیز کار دشواری مقابل کره جنوبی نداشت و موفق شد با شکست این تیم به فینال برسد و در نهایت با غلبه بر قزاقستان مدال طلا را به دست بیاورد.
این مدال طلا در رقابت‌های پاراآسیایی در حالی به دست آمد که همین چند وقت پیش تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های آسیایی ‌هانگژو نیز موفق شده بود به مدال طلا دست پیدا کند. به این ترتیب والیبال ایران یک بار دیگر و این مرتبه در مسابقات پاراآسیایی ‌هانگژو پرچم ورزش‌های تیمی ایران را زنده نگه داشت.
 ادای احترام به مادر شهید الداغی پس از قهرمانی اعضای تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو، در حضور غفور کارگری رئیس ‌کمیته ملی پارالمپیک، به شاهنده گرامی مادر شهید حمیدرضا الداغی و نیز فرزندش با اهدای گل ادای احترام کردند. اعضای این تیم در حالی که پیراهن منقش به تصویر این شهید را بر تن کرده بودند، با شاهنده گرامی مادر شهید و آوا الداغی فرزند شهید که سرپرست معنوی کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو نیز هست، عکس یادبود گرفتند.
 رضایی: والیبال نشسته نماد کار تیمی است
هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران پس از برتری مقابل قزاقستان و قهرمانی تیمش در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو اظهار داشت: قزاقستان یکی از تیم‌های راه یافته به پارالمپیک است و با آنالیز و شناخت کامل از این حریف بازی خود را انجام دادیم. نمی‌خواستیم بازی گره بخورد به همین دلیل محکم‌تر بازی کردیم تا پیروز شویم. هر مسابقه‌ای چالش خاص خودش را دارد و وظیفه هر مربی است که جلوی این چالش را بگیرد.
وی در واکنش به برتری 3 بر صفر مقابل همه حریفان در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو و اینکه تیم ملی با ترکیب کامل نیز در این رویداد شرکت نکرد، گفت: تا زمانی که جایزه‌مان نصف باشد، همه را با همین نتیجه شکست می‌دهیم. وقتی که جایزه کامل شد، 3 بر یک و و 3 بر 2 می‌بریم. آیا خوب این است که این‌گونه بگوییم؟
رضایی در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوار به کامل شدن جایزه اعضای تیم ملی والیبال نشسته دارد، گفت: تنها تیمی که در پارالمپیک و المپیک مقام گرفته و نماد کار تیمی است، والیبال نشسته است. اگر شما تیمی از ایران را می‌شناسید که در این چهل سال اخیر در المپیک و پارالمپیک مقام کسب کرده، به من هم بگویید. باید مزد و پاداش این بچه‌ها را بهتر از این داد که نماد کار تیمی هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ویژگی‌های خاص شهید صیاد شیرازی

 امیر سرتیپ احمد آرام

فرزند دانشمند شهید محسن فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد

واکنش همسر شهید فخری زاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.