سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی- هانگژو

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی- هانگژو

روز دوم بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو «فرزندان ایران» 8 طلای دیگر به‌دست آوردند
بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو
روز دوم بازی‌های پاراآسیایی 2022 دیروز سه‌شنبه در شهر‌ هانگژوی چین پیگیری شد و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند. در روز دوم ورزشکاران ایران 8 طلا، 11 نقره و 6 برنز به دست آوردند. بدین ترتیب ورزشکاران ایران در مجموع با کسب ۴۷ مدال (۱۶ مدال طلا، ۱۹ مدال‌ نقره و ۱۲ مدال برنز)، بعد از چین در رتبه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفته‌اند.
* فوتبال نابینایان:
ملی‌پوشان فوتبال نابینای ایران که در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به تساوی بدون گل رسیده بودند، دیروز در دومین دیدار تایلند را 2 بر صفر شکست دادند.
* پاراتنیس روی میز:
حسن جانفشان برابر حریفی از چین تاپیه 3 بر صفر برنده شد.حسن جانفشان در یک چهارم نهائی با نتیجه سه بر صفر برابر حریفی از تایلند به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.
* پاراوزنه‌برداری:
در روز نخست مسابقات پاراوزنه‌برداری رقابت‌های دسته 59 کیلوگرم در گروه A برگزار شد که طی آن محسن بختیار و سید یوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال‌های نقره و برنز را از آن ایران کردند.
* پارادوومیدانی:
در مسابقه پرتاب نیزه کلاس F13 علی پیروج و سجاد نیک‌پرست با حریفانی از هند (2 نفر)، ژاپن و تایلند رقابت کردند که در پایان‌، پیروج با رکورد 63.73 متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. همچنین نیک‌پرست با رکورد 62.92 متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.‌ پرستو حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت‌کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد 22.88 متر را ثبت و قهرمانی‌اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.
الهام صالحی و شهلا جدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران در کلاس F54 به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند. در این رقابت الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد 7.36 متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به خود اختصاص داد.
صادق بیت‌سیاح در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F41 بازی‌های پاراآسیایی با ثبت رکورد 45.20 در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را از آن خود کرد. فینال مسابقه دوی 100 متر کلاس T12 صبح دیروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر‌ هانگژو برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان 11.17 ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. او همچنین 4 صدم ثانیه رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
مرحله مقدماتی دوی 400 متر در کلاس T20 برگزار شد. در گروه دوم این مرحله‌، میلاد رمضانی نماینده ایران بود و زمان 49.12 ثانیه را ثبت کرد تا به مقام دوم در این گروه برسد و راهی فینال شود.
* بسکتبال با ویلچر بانوان:
تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان دیدار سرنوشت‌ساز خود در بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو مقابل کامبوج را با پیروزی 47-42 پشت سر گذاشت. تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان به مصاف فیلیپین رفت و با نتیجه 90 بر 32 به برتری رسید.
* والیبال نشسته:
تیم ملی والیبال نشسته ایران دومین دیدار خود در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی ‌هانگژو را با پیروزی سه بر صفر در برابر قزاقستان سپری کرد. تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در دومین بازی خود، عصر دیروز به مصاف مغولستان رفت و در سه ست متوالی حریف را مغلوب کرد.
* دوچرخه‌سواری:
محمد دلیر پارادوچرخه‌سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم‌بینایان با زمان 1:06.343 دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد.
* پاراتیراندازی:
در مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی 10 متر Sh1 فائزه احمدی و ساره جوانمردی دو نماینده ایران در این بخش از مسابقات به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره
شدند.
* پاراجودو:
موسی غلامی در وزن منهای 90 کیلوگرم کلاس J1 به مدال نقره رسید. مهدی برجلو نیز در وزن منهای 73 کیلوگرم کلاس J1 مدال برنز را کسب کرد.
* پاراشنا:
شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد در ماده 200 متر به ترتیب صاحب مدال برنز و نقره شدند.
* پاراتیراندازی با کمان:
زهرا نعمتی با برتری برابر نماینده تایلند راهی مرحله نیمه نهائی شد. علی سینا منشازاده در مسابقات کامپوند بر برتری برابر نماینده چین راهی نیمه نهائی شد. غلامرضا رحیمی در مسابقات ریکرو با برتری برابر نماینده چین‌‌تایپه راهی نیمه نهائی شد. تیم دوبل ریکرو بانوان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی راهی نیمه نهائی شد. تیم دوبل کامپوند بانوان با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری به نیمه نهائی راه یافت. تیم دوبل ریکرو مردان با ترکیب محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی به نیمه نهائی رسید. تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری به نیمه نهائی راه یافت. تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب‌هادی نوری و مریم یاورپور به نیمه نهائی رسید.
* گلبال:
تیم گلبال بانوان ایران در گروه C بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو با نتیجه 10 بر 3 مقابل چین شکست خورد. ایران امروز با تایلند دیدار خواهد کرد. تیم گلبال مردان ایران هم موفق شد در دومین بازی عراق را 10 بر یک شکست دهد.
* پاراتکواندو:
رومینا چمسورکی نماینده وزن منفی 65 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. مهدی پوررهنما نماینده پاراتکواندو در وزن منفی 70 کیلوگرم با برتری برابر نماینده چین طلایی شد. سعید صادقیان‌پور نماینده وزن منفی 63 کیلوگرم با شکست در فینال به نقره بسنده کرد. روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی 57 کیلوگرم نشان طلا را بر گردن آویخت.
* پاراقایقرانی:
اسلام جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان 55 ثانیه و 749 هزارم ثانیه و فاصله بیش از 4 ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت. رؤیا سلطانی در رشته کانو کلاس kl2 نیز به مدال برنز رسید. شهلا بهروزی‌راد در رشته کانو کلاس kl3 مدال نقره را به‌دست آورد.
* شطرنج:
دور سوم و چهارم مسابقات شطرنج بازی‌های پاراآسیایی با ۱۴ برد، ۵ تساوی و ۱۳ شکست برای ایران همراه بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حماس در طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرد/دیدار ورزشکاران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با رهبر انقلاب اسلامی

ویدئو/ مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو

خبر مهمی که در بین جنایات اسرائیل دیده نشد +فیلم

پاراالمپیک‌کاران ایرانی گل کاشتند و بالاترین جایگاهی که ممکن بود را فتح کردند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.