سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تظاهرات میلیونی مردم جهان در اعتراض به جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه کودکان

تظاهرات میلیونی مردم جهان در اعتراض به جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه کودکان

جنايات صهيونيست‌ها عليه فلسطيني‌ها به‌ويژه ساكنان نوار غزه از يك هفته گذشته ابعاد جديدي پيدا كرده است. با اين حال مقاومت مردم فلسطين در باريكه غزه تحسين و همدلي جهاني را به همراه داشته و امروزه نه فقط در كشورهاي اسلامي، بلكه در كشورهاي اروپايي و آمريكا نيز هزاران تجمع و تظاهرات در حمايت از مردم غزه برگزار مي‌شود.
اين روزها غزه ساعت به ساعت زير آتش و بمباران جنگ است، اما اگر كسي فکر می‌کند، كه جنگ فلسطين از شنبه هفته گذشته در نتيجه عمليات طوفان الاقصي توسط شاخه نظامي حماس آغاز شده است، سخت در‌اشتباه است، جنگ در فلسطين 75 سال است كه آغاز شده است. فلسطين از همان سال 1948 كه‌اشغالش به‌صورت رسمي در سازمان ملل تحت عنوان تاسيس اسرائيل اعلام شد تا به امروز در جنگ بوده است، جنگ براي آزادي سرزميني كه 75 سال است در‌اشغال به سر مي‌برد.
عملیات موفق طوفان الاقصي عليه ‌اشغالگران صهيونيست معلول بیش از 7 دهه ‌اشغالگری، جنایت، نسل‌کشی، آوارگی، پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها، محاصره و تروریسم سازمان یافته اسرائيل است. جنگ از شنبه هفته گذشته در فلسطين آغاز نشد، بلكه جنگ در فلسطين از يك هفته پيش وارد مرحله جديدي شد. مرحله‌اي كه در آن صهيونيست‌ها چنان ضربه كاري متحمل شدند كه هيچ‌گاه آن را فراموش نخواهند كرد. كشته شدن 10 نيروي دستگاه امنيتي صهيونيست‌ها موسوم به شاباك، تلفات 286 نيروي ارتش و در مجموع كشته شدن 1500 ساكن مناطق ‌اشغالي به همراه زخمي شدن 3400 نفر تنها بخش كوچكي از خسارات طوفان الاقصي عليه ‌اشغالگران است.
دور جديد جنايت عليه فلسطيني‌ها
جنايات صهيونيست‌ها عليه فلسطيني‌ها به‌ويژه ساكنان نوار غزه از يك هفته گذشته ابعاد جديدي پيدا كرده است. برخي تصاوير از غزه امدادگري را نشان مي‌دهد كه با نوزادي زخمي در دست مي‌گويد: «اين نوزاد همه اعضاي خانواده خود را از دست داده و اكنون در اين شرايط جنگي كسي براي محافظت از او نيست.» همچنين صحنه‌هایی دردناک از قتل عام کودکان فلسطینی در غزه وجود دارد، از جمله تصاوير از پدری که جنازه نوزاد خردسالش را به‌دست گرفته و می‌گوید این بانک اهداف رژیم صهیونیستی است. در رويدادي ديگر، کودک خردسال غزه‌ای در کنار جسد بي‌جان و خون‌آلود مادر شهیدش می‌گوید: «بزرگ شدم انتقام می‌گیرم.» ساير جنايات صهيونيست‌ها از طريق استفاده از بمب‌هاي فسفري با حجم آتش‌سوزي 400 برابري در مقايسه با بمب‌هاي معمولي ادامه دارد و روز گذشته خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با بمب‌های فسفری غزه را هدف قرار مي‌دهد. پرده ديگر از جنايات صهيونيست‌ها آنجا آشكار مي‌‎شود كه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که هر 5 دقیقه یک فلسطینی در غزه بر اثر حملات وحشیانه ‌اشغالگران اسرائیلی به شهادت می‌رسد. تصاویری هم از تلمبار شدن اجساد شهدا مقابل بیمارستان‌های غزه وجود دارد و گفته شده ظرفیت همه بیمارستان‌ها پر شده و اجساد شهدا روی زمین مانده است. شدت جنايات در نوار غزه تا آنجاست كه سازمان ملل اعلام كرد: «برای امدادرسانی یونیسف به کودکان لازم است جنگ در غزه سریعاً متوقف شود.» خبرنگار شبكه «سي‌جي‌تي‌ان» هم از غزه گزارش مي‎‌‎دهد كه سالهاست در غزه مشغول خبررساني است، اما هيچ‌گاه با صحنه‌هايي مثل امروز رو‌به‌رو نشده بوديم و كودكان زيادي زير آوار هستند. اين خبرنگار در ادامه مي‌‎گويد: «صدها كودك چندماهه از زير آوار بيرون مي‌آيند كه به‌جاي بيمارستان مستقيم به سردخانه مي‌روند، اينجا يك قتل‌عام تمام عيار جريان دارد.» ديروز تصاويري نيز از نوزاد 8 ماهه فلسطيني به نام حمزه پخش شد كه همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده و خود نیز مجروح است و يكي از همسايگانش او را بغل کرده است می‌گوید «چکار کنم؟ کجا ببرمش؟ هیچ کسی را ندارد.»
ادامه بمباران بيمارستان‌ها
بمباران مراكز درماني و بيمارستان‌هاي نوار غزه ادامه دارد و روز گذشته رژیم صهیونیستی بیمارستان الاهلی غزه را بمباران کرد و به یکی از بخش‌های آن آسیبی جدی وارد ساخت. تصاويري از‌پرستاران و پزشكان زخمي در اين بيمارستان منتشر شده است. در بيمارستان ديگري در غزه، يك پزشک فلسطینی مشغول نجات جان مجروحان بود که منزلش بمباران می‌شود و ناگهان در بیمارستان با جنازه پسرش و خانواده مجروح و آه و ناله دیگر فرزندانش مواجه می‌شود. گفته شده پزشك داغدار نگاهی به جنازه جگرگوشه‌اش می‌اندازد، اما سریع با بغضی در گلو روی برمی‌گرداند، چون تحمل دیدن پیکر تکه‌تکه شده‌ فرزندش را نداشت. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفته است: «هرگز ندیدم
در جایی دیگر همانند غزه بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گیرد.»
مقاومت زير بمباران
نكته قابل توجه آن است كه با وجود موج بمباران‌ها و تلفات بيش از 3 هزار نفري فلسطيني‌ها در نوار غزه، اما ساكنان غزه مصمم به مقاومت در برابر تهاجم ‌اشغالگران هستند و كادر پزشكي بيمارستان كويتي غزه با وجود هشدار اسرائيل اما از تخليه بيمارستان خوددداري كرده‌اند. مدیر بیمارستان کویتی غزه گفته است: «هرگز بیمارستان را تخلیه نخواهیم کرد مگر در صورت شهادت» پزشكان و ‌پرستاران بيمارستان شفا غزه نيز هرگونه تخليه اين بيمارستان علي‌رغم درخواست ارتش رژيم صهيونيستي
را رد كرده‌اند. صحنه‌هاي مقاومت در غزه از كودك تا پير و جوان اين روزها تاريخي است، مثلاً آنجا كه دو کودک خردسال با نام «عمار» و «سوسو» كه برادر و خواهر هستند، پس از شهادت اعضای خانواده‌شان در بیمارستان تنها مانده‌اند و به الجزيره مي‌گويند:
«ترسي از بمباران ندارند.» خبرنگارالعالم از غزه گزارش داده است كه 90 درصد بمب‌ها در غزه بر سر غیرنظامیان فرود می‌آید.
تحسين جهاني فلسطين و انزواي مردمي اسرائيل
جنايت اسرائيلي‌ها و همزمان مقاومت مردم فلسطين در باريكه غزه تحسين و همدلي جهاني را با فلسطيني‌ها به همراه داشته است. تا آنجا كه امروزه نه فقط در كشورهاي اسلامي، بلكه در كشورهاي اروپايي و آمريكا نيز هزاران تجمع و تظاهرات در حمايت از مردم غزه برگزار مي‌شود. اين در حالي است كه علي‌رغم تبليغات وسيع رسانه‌هاي غربي، اما تاكنون شاهد تظاهرات پرجمعيت و گسترده مردمي در حمايت از رژيم صهيونيستي در غرب نبوده‌ايم و برخي تصاوير از حاميان اسرائيل از جمله در هند تعداد حاميان رژيم صهيونيستي را در بهترين حالت كمتر از 100 نفر نشان مي‌دهد. در مقابل تظاهرات حاميان فلسطين در كشورهاي غربي و آمريكايي به‌صورت گسترده و در گروه‌هاي چندين هزار نفري برگزار مي‌شود. «فولیا اوزتورک»، خبرنگار سرشناس ترک که برای پوشش رخدادهای نبرد طوفان الاقصی در باریکه غزه حضور داد، مي‌گويد: «سال‌هاست که با دروغ ارتش شکست‌ناپذیر(اسرائیل) روحیه و اعتماد به نفس ما را گرفتند تا ما را حقیر و ذلیل نشان دهند اما قسم به‌خدا آنها به هیچ‌وجه این‌گونه نیستند و وقتی به ترکیه بازگشتم، همه این‌ها را برایتان توضیح خواهم داد.»
از آمستردام هلند تا لاهور پاكستان
روز گذشته تظاهرات گسترده‌اي در همبستگی با غزه در آمستردام هلند برگزار شد. همزمان ده‌ها هزار نفر در شهرهاي لاهور و اسلام‌آباد پاكستان براي اعلام حمايت از فلسطين به خيابان‌ها آمدند. تظاهرات مراکشی‌ها در حمایت از غزه و فلسطین نيز ميليوني بود. اين در حالي است كه با وجود عادی‌‌سازی روابط برخی حکومت‌هاي عربي با رژیم ‌اشغالگر، اما ملت‌هاي عربي مانند مراكش با حضور ميليوني خود در خيابان پشت فلسطین ایستاده‌اند.

همچنين تظاهرات گسترده در شهر بلفاست ایرلند شمالی برای همبستگی با فلسطین و غزه و محکومیت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی برگزار شد. در الجزاير نيز مردم اين كشور در حمایت از غزه و محکومیت حملات ‌اشغالگران دست به تظاهرات زدند. تظاهرات بسيار بزرگي در استانبول ترکیه در حمایت از غزه نيز روز گذشته برگزار شد. در مالزي نيز برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفي از سوي مردم در حمایت از فلسطین و مردم غزه تدارك ديده شده است و حمایت طرفداران تیم ملي مالزی از فلسطین در جریان بازی مقابل هند بسيار ديدني بود. تظاهرات حمايت از غزه در شهر نووی‌ساد صربستان هم برگزار شد و صربستاني‌ها خواستار حمايت جهاني از مردم فلسطين شدند. راهپیمایی گسترده در سیدنی هم در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات علیه مردم این باریکه پرشور برگزار شد.

كانادايي‌ها نيز در حمايت از مردم فلسطين تظاهرات برگزار كردند. در تصاوير منتشر شده از اين تظاهرات، شهروند کانادایی به يك خبرنگار غربي مي‌گويد: «حماس تروریست نیست و همه اعمال آن قابل توجیه است. حماس کودکان را نمی‌کشد اما شما می‌کشید.» تجمع همبستگی با مردم غزه و فلسطین در شهر شیکاگو آمريكا نيز برپا شد. در سوئيس نيز دومین روز حمایت از مردم غزه ادامه يافت و شهروندان در تظاهراتی که تا پس از غروب ادامه داشت، از میدان Place de Neuve ژنو به سمت دفتر مرکزی رادیو و تلویزیون سوییس RTS حرکت و با تجمع بزرگی در برابر این مرکز و سر دادن شعارهای متفاوت مانند «همه ما فلسطینی هستیم» و «زنده باد فلسطین» به همدست بودن این سازمان با تل‌آويو اعتراض کردند. اعتراض اردنی‌ها به جنایات ‌اشغالگران در غزه براي چندمين روز پياپي ادامه يافت و مردم اردن شعار دادند: «همه ما حماسی هستیم» در دانشگاه ‌هاروارد آمريكا نيز در حمایت از فلسطین تجمع بزرگي برگزار شد. در آلمان هم براي چندمين روز تظاهرات حاميان فلسطين با برخورد وحشیانه پلیس رو‌به‌رو شد.
قتل‌عام 47 خانواده در غزه
اداره ثبت احوال فلسطین اعلام کرد که 37 خانواده فلسطینی با جمعیتی بالغ بر 500 نفر در 8 روز گذشته قتل‌عام شده‌اند و از بین رفته‌اند. این قتل‌عام‌های گسترده مردم غزه یادآور فاجعه نکبت 1948 است که در آن نیز صدها خانواده فلسطینی به کلی به خاک و خون کشیده شده و قتل عام شدند.
وزیر اسپانیایی: اسرائيل در نوار غزه دست به نسل‌كشي زده
وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا ديروز خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شد. «ایون بیلارا» در بیانیه‌اي تاكيد كرد كه ما نسبت به رنج و محنت‌هاي مردم فلسطين طي دهه‌هاي گذشته بي‌مبالات نيستيم و امروز مي‌خواهيم با صداي بلند اعلام كنيم كه اسرائيل در نوار غزه دست به نسل‌كشي زده و طي آن صدها هزار نفر از دسترسي به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غيرنظامي بمباران مي‌شوند كه اين مجازات دسته‌جمعي و نقض صريح و خطرناك قوانين بين‌الملل و جنايت جنگي است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند. وزیر خارجه چین هم اعلام كرد كه تل‌آويو باید مجازات دسته‌جمعی مردم غزه را متوقف کند. يك تحلیل‌گر صهیونیستی نيز در شبكه 12 اين رژيم گفت: «نتانیاهو مسئول همه این اتفاقات است. فراموش نخواهیم کرد که نتانیاهو عامل ریخته شدن خون همه کشته‌های اسرائیلی است.»
صهيونيست‌ها یک چهارم بمب اتمی بر سر غزه ريخته‌اند
با ادامه عمليات طوفان الاقصي، دیده‌بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‎ای اعلام کرد که حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه این منطقه را به چاله‌ای از جهنم تبدیل کرده که مرگ و ویرانی سراسر آن را فرا گرفته و اوضاع انسانی بسیار ناگواری برقرار شده که هیچ‌گونه خدمات اساسی به فلسطینیان نمی‌رسد. این مرکز حقوقی ‌اشاره کرد که تا روز هشتم جنگ، به‌طور میانگین هر ساعت 14 فلسطینی به شهادت رسیدند. مرکز مذکور تاکید کرد که تا این لحظه بیش از 6000 بمب بر سر مردم غزه فروریخته شده که چیزی معادل یک چهارم یک بمب اتمی است.
افزايش شهدای فلسطيني در كرانه باختري
همسو با مقاومت در غزه، كرانه باختري نيز شاهد اعتراضات و تحركات ضداشغالگري از سوي صهيونيست‌هاست. روز يكشنبه نيز وزارت بهداشت فلسطین از شهادت «کرم ایمن دویکات»، نوجوان 17 ساله فلسطینی در نابلس خبر داد. بدین‌گونه شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه به 56 نفر افزایش یافت. همزمان گردان‌های قسام در غزه با انتشار پيامي خطاب به ‌اشغالگران اعلام كرده است: «با خونسردی و تمرکز با شما مبارزه می‌کنیم. آنچه گردان‌های قسام انجام داد، در تاریخ با آب طلا نوشته خواهد شد. این ما هستیم که به سمتتان می‌آییم و بار دیگر پوزه شما را به خاک می‌مالیم.»
اقتصاد بحراني مناطق ‌اشغالي
تشديد جنگ در فلسطين باعث سقوط اقتصاد تل‌آويو شده است، تا آنجا كه شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه جنگ با مقاومت فلسطین در غزه، اوضاع اقتصادی بسیار سختی در انتظار این رژیم خواهد بود. ‌رسانه‌های عبری همچنين از افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی در بازارهای رژیم صهیونیستی به سبب جنگ‌افروزی این رژیم علیه ملت فلسطین خبر دادند.
تلاش صهيونيست‌ها براي سانسور غزه
مقامات ارتش رژيم صهيونيستي تلاش زيادي به خرج مي‌دهند تا تصاوير جناياتشان در نوار غزه به رسانه‌ها راه نيابد. از اين رو نيز، شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که «شلومو قرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی طرح تعطیلی دفاتر شبکه الجزیره در اراضی ‌اشغالی را برای موافقت نهائی به دولت ارائه خواهد کرد و پس از آن دفاتر این شبکه به کلی بسته خواهد شد. شبکه فیسبوک هم در ادامه همسویی با رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی و جنایات آن علیه ملت فلسطین، صفحه شبکه خبری قدس را به سبب پوشش اخبار جنایات این رژیم در غزه حذف کرد.
ادامه نفوذ نيروهاي مقاومت در مناطق ‌اشغالي
«هلیل روزین»، خبرنگار شبکه 14 اسرائیل نيز در نهمين روز عمليات طوفان الاقصي اعتراف كرد كه نيروهاي مقاومت فلسطيني هنوز در مناطق شهرهاي جنوب اسرائيل حضور دارند. او گفت بنا به برآورد سرویس‌های امنیتی، تعدادی از نیروهای حماس پس از نفوذ در هفتم اکتبر همچنان در داخل شهرک‌های پیرامون نوار غزه حضور دارند و آنها احتمالاً در اماکن مختلفی پنهان شده و مقادیری زیاد خرما و آب در اختیار دارند، آنها منتشر فرصت مناسب براي انجام عمليات در آينده هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کلیپ/سرود حماسی انقلاب ایمان

ويدئو/ حمایت از فلسطین مظلوم؛ قابل توجه شعرا و خوانندگان داخلی

بغض دی دی، هنرمند کمدی هنگام دیدن تصاویر کشتار مردم غزه

دیتر هالرودن که با دیدن تصاویر کشتار مردم غزه، دیگر دل و دماغ خنداندن مردم را ندارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.