سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعتراض دبیر کل سازمان ملل به اخراج اجباری مردم غزه

اعتراض دبیر کل سازمان ملل به اخراج اجباری مردم غزه

شورای امنیت سازمان ملل دومین جلسه بی نتیجه اش را درباره اوضاع غزه و سرزمین‌های اشغالی پشت در‌های بسته برگزار کرد.

از نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل دومین جلسه بی نتیجه اش را درباره اوضاع غزه و سرزمین‌های اشغالی پشت در‌های بسته برگزار کرد. در این حال دبیرکل سازمان ملل هم به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج اجباری مردم غزه اعتراض کرد.

سازمان ملل و همه زیر مجموعه‌های آن درباره اوضاع وخیم مردم غزه و شرایط بسیار خطرناک آنان و به ویژه کودکان آن هشدار می‌دهند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به مردم شمال غزه که جمعیت آن‌ها به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد هشدار داده که سریع این مناطق را ترک کنند و به جنوب غزه بروند، این موضوع مورد اعتراض دبیرکل سازمان ملل قرار گرفته است.

آنتونیو گوترش در این باره گفت: اینکه بعد از چند روز حملات هوایی، اسرائیل به فلسطینیان در غزه دستور داده به سمت جنوب بروند، بسیار خطرناک و در برخی موارد، غیرممکن است. انتقال بیش از ۱ میلیون نفر در یک منطقه جنگی پرجمعیت، تحت محاصره و بدون غذا، آب و محل اقامت شدنی نیست. حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند. باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر احترام گذاشته و از غیرنظامیان محافظت شود.

خبرنگار تلویزیون سی بی سی نیوز آمریکا هم در این باره اینگونه گزارش داد: مردم غزه به کجا می‌توانند بروند؟ جایی برای رفتن وجود ندارد! هیچ زیر ساختی هم برای جابجایی آن‌ها نیست! امن‌ترین جا برای اسکان مردم غزه، مدارس تحت مدیریت سازمان ملل است که پر شده اند. این یک وضعیت خیلی خطرناک برای مردم غزه است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم غزه درباره عملیات تاریخی ایران چه میگویند؟

وعده صادق

انتقاد صریح کشورها از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه

شورای امنیت سازمان ملل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.