سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اژه ای: دادخواهی بدون توجه به نژاد و مذهب، ترجمان عدالت اسلام است

اژه ای: دادخواهی بدون توجه به نژاد و مذهب، ترجمان عدالت اسلام است

رئیس قوه قضائیه گفت: اینکه در کار خود فرقی میان نژاد و مذهب و رنگ و قومیت کسی که برای دادخواهی نزدتان آمده قائل نمی‌شوید، این ترجمانِ نگاهِ عدالت محور و وحدتخواه اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی به دومین اجلاس سراسری وحدت قضات، وکلا و حقوقدانان شیعه و سنی تاکید کرد: شما در کار حرفه‌ای خود، به کتاب مقدس سوگند یاد می‌کنید، و وقتی در مسئولیت خطیر خود قرار می‌گیرید، فرقی میان نژاد و مذهب و رنگ و قومیت کسی که برای دادخواهی نزدتان آمده قائل نمی‌شوید و این ترجمانِ نگاهِ عدالت محور و وحدتخواه اسلام است.

متن پیام رئیس قوه قضائیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا
و همگی به حبل و ریسمان الهی پناه برید و متفرق نشوید (آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران)

ایام باشکوه میلاد نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم بشارت بخش عالمیان برای ورود به دوران باشکوه و بالندگی کمال دین و اتمام نعمت در جهان است. با نگاهی به آموزه‌های الهی در قرآن و سیره پیامبر اعظم و اولیاء خدا و تجارب تاریخی این حقیقت را در می‌یابیم که رمز حفظ و بقاء امت اسلام برای بازیابی عظمت و اقتدار خویش یک راه بیشتر ندارد و آن اعتصام به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه و محور قرار دادن آیه شریفه: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ است. آری این دو شرط وحدت و رحمت با مسلمانان و شدت و مقابله با کفّار، برای شناخته شدن مسلمانان بعنوان پیروان راستین آن پیامبر بزرگ الهی از مهمترین ملاک‌ها هستند.

گفتمان وحدت با پیروزی انقلاب اسلامی و بازخوانی ضرورت‌های آن توسط احیاگر اسلام محمدی صلی الله علیه و آله و سلم حضرت امام خمینی قدس سره و پیگیری جانشین شایسته آن حضرت، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی طی سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات شگرفی را در جهان اسلام برای مسلمین به ارمغان آورد و عظمت‌ها آفریده و توطئه‌ها و تهدید‌های فراوانی را درهم شکسته است و شکل گیری جبهۀ مقاومت با حضور پیروان مذاهب اسلامی از دستاورد‌های عملی این وحدت اقتدار آفرین است.

در این مقطع زمانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل، با ایجاد گروه‌های تکفیری و داعش، تمام تلاش خود را با اسلام هراسی، وارونه سازی و ایجاد شکاف و انحراف در بین مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی به کار گرفته، وظیفه و تعهد دلدادگان به اسلام به ویژه شما سربازان عدالت در سنگر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در قبال تعالیم این آیین وحدت آفرین بیش از پیش خودنمایی می‌کند! شما در کار حرفه‌ای خود چه بعنوان کارشناس و چه بعنوان وکیل به کتاب مقدس سوگند یاد می‌کنید! شما کسانی هستید که وقتی در مسئولیت خطیر خود قرار می‌گیرید فرقی میان نژاد و مذهب و رنگ و قومیت کسی که برای دادخواهی نزدتان آمده است قائل نمی‌شوید و این ترجمانِ نگاهِ عدالت محور و وحدتخواه اسلام است.

امروز ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر نور و رحمت، به شما می‌گویم: اکنون که با شعار “امت محمد (ص)، تجلی وحدت و عدالت” گرد هم آمده اید بدانید و باور داشته باشید که قله‌ای که رهبر عظیم الشان انقلاب از آن سخن به میان آوردند همین وحدت کلمه میان امت اسلام است؛ قله همین انسجام و همدلی ست؛ قله همین اتحاد و همبستگی ست؛ قله همین عدالتخواهی ست و ما بیش از همیشه به قله نزدیکیم… ان شاء الله

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزه قرآن _ صلاح الدین سواری

ويدئو/

مثلثات و ریاضیات متعلق به ماست

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.