سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است

عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است

رئیس‌جمهور در سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است

رئیس‌جمهور گفت: وحدت به معنای یکی شدن مذاهب یا جغرافیای کشورهای مسلمان نیست، بلکه وحدت، اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است؛ در تلاش برای وحدت و تقریب تمام ‌اندیشه ما باید معطوف به حفظ و ارتقای منافع امت اسلامی باشد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه درسی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت، ضمن تبریک ولادت عظیم‌الشان پیامبر بزرگ اسلام و فرزند گرامی‌شان امام جعفر صادق علیهما‌السلام، یاد همه شهدا و مجاهدان عرصه وحدت و تقریب را گرامی داشت و تاکید کرد: وحدت امت اسلامی همواره در تاریخ اسلام دارای اهمیت بوده است.

وحدت به معنای یکی شدن مذاهب یا جغرافیا نیست

بلکه انسجام در مسیر حفظ و ارتقای منافع امت اسلامی است

وی با بیان اینکه اهمیت وحدت در عالم اسلام روز به روز بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد، افزود: توجه به وحدت توجه به یک امر فردی و نگاهی مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری و ‌اندیشه‌ای با محوریت حق و با محور قرار دادن باور و اعتقاد به قرآن، نبی مکرم اسلام و عترت پاک اوست.

رئیس‌جمهور گفت: وحدت به معنای یکی شدن مذاهب یا جغرافیای کشورهای مسلمان نیست، بلکه وحدت، اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است؛ در تلاش برای وحدت و تقریب تمام ‌اندیشه ما باید معطوف به حفظ و ارتقای منافع امت اسلامی باشد.

توجه به آزادی قدس شریف

مهم‌ترین شاخص امت اسلامی

وی همچنین توجه به آزادی قدس شریف و فلسطین را مهم‌ترین شاخص امت اسلام برشمرد و تاکید کرد: حرکت در مسیر عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شاخص دیگر حرکت در مسیر ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولت و مسئول در کشورهای اسلامی است.

رئیس‌جمهور ضمن ‌اشاره به برگزاری هر ساله کنفرانس وحدت اسلامی توجه به مسائل جاری جهان اسلام را مهم‌ترین هدف برگزاری دوره کنونی این کنفرانس دانسته و اظهار داشت: جنایاتی که دست‌نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاکستان و افغانستان مرتکب می‌شوند، از مسائلی است که مقابله با آنها انسجام و وحدت امت اسلامی را در برابر جریان تکفیری می‌طلبد.

 امروز گزینه سازش با رژیم صهیونیستی

از روی میز برداشت شده است

رئیسی ضرورت انسجام و وحدت را به عنوان نگاه مشترک جهان اسلام مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز همگان این نگاه مشترک را دارند که راه مقابله با دشمن تسلیم و سازش نیست، بلکه مقاومت است. گزینه سازش از روی میز برداشته شده و امروز هیچ دغدغه‌مندی در فلسطین، لبنان و سایر کشورهای اسلامی از سازش سخن نمی‌گوید و گزینه همه مجاهدین جهان اسلام مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن است و این گزینه دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی با ‌اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اظهار داشت: امروز در فلسطین ابتکار عمل و خلاقیت در دست مجاهدان بوده و این در پرتو راهبرد مقاومتی است که مسلمانان در برابر دشمنان انتخاب کرده‌اند.

اهمیت جهاد تبیین علما

در برابر تلاش امپراطوری رسانه‌ای دشمن

برای تشویش در اذهان مسلمانان

رئیس‌جمهور وحدت و انسجام را راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست و تصریح کرد: در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمن که می‌خواهد در اذهان مسلمانان و جوانان جهان اسلام تشویش ایجاد کند، جهاد تبیین علما و صاحبان تریبون می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

امت اسلامی در نظم نوین جهانی بر پایه عدالت

جایگاه اثرگذار خود را پیدا کند

رئیسی در ادامه با بیان اینکه امت اسلامی با این نشست‌ها و نگاه‌های تقریبی و وحدت‌بخش در حال آماده‌‌سازی برای ایفای نقش خود در نظم نوین جهانی است، تصریح کرد: ملت‌های مسلمان و امت اسلامی باید در این نظم نوین که قرار است بر پایه عدالت شکل بگیرد، جایگاه مهم و اثرگذار خود را پیدا کند.

یک خودیابی تاریخی در جهان اسلام شکل گرفته است

وی اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی را اجلاسی با عظمت، وحدت‌بخش، ضدصهیونیستی، ضدامپریالیستی و ضدنظام سلطه دانست و گفت: معتقدیم امروز به برکت حرکت مجاهدان و خون شهدا امت اسلامی می‌خواهد مسلمان زندگی کند و در این راستا یک خودیابی تاریخی در جهان اسلام شکل گرفته است.

این اجتماع قرار است با هم‌اندیشی

هدف مشترک وحدت امت اسلامی را دنبال کند

رئیس‌جمهور با ‌اشاره به اینکه این اجتماع متشکل از نمایندگان کشورهای مختلف جهان قرار است با همگرایی و هم‌اندیشی، هدف مشترک وحدت امت اسلامی را دنبال کند، تأکید کرد: یقین بدانید این نگاه و حرکت، راه سعادت و موفقیت را برای امت اسلامی روزبه‌روز هموارتر خواهد کرد.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: آنچه امروز از تلاش مجاهدان و همه شهدای نهضت جهانی اسلامی از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جای جای جهان اسلام جلوه‌گر است، رسالتی سنگین برعهده ما گذاشته؛ پیام شهدا در فضای امت اسلامی طنین‌افکنده و ما را به وحدت، انسجام، ایستادگی، مقاومت و امید به آینده رهنمون می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس در جامعه اسلامی و در بین مسلمانان است، اما امت اسلامی این محاسبه را به هم ریخته و اثبات کرده است که عبد خدا و پیرو رسول اوست، افزود: امت اسلامی با تقریب نگاه و وحدت رویه و عمل اثبات کرده که برای شنیدن پیام شهدا گوش شنوا دارد و بناست در همین مسیر نورانی گام بردارد.

گماردن افراد دست‌نشانده در برخی کشورهای اسلامی

برای عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیسی در ادامه زنجیره اقدامات دشمنان از توهین به مقدسات، قرآن کریم و اولیای الهی گرفته تا تشکیل گروه‌های تکفیری برای قتل، غارت و جنایت در جهان اسلام و نیز گماردن افراد دست‌نشانده در برخی کشورهای اسلامی برای عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جملگی در راستای متوقف کردن امت اسلامی دانست و تصریح کرد: مسلمانان این امت اثبات کرده‌اند اهل ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی هستند.

رئیس‌جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست باشکوه با حضور ‌اندیشمندان، علما و صاحب‌نظران جهان اسلام بتواند مسیر نورانی وحدت و انسجام امت اسلامی را طی کند و در این مسیر گام‌های مؤثرتری بردارد.

حذف هزینه زمین

برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن

صبح یکشنبه جلسه رصد شرایط اقتصادی به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای تیم اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه وزیر راه و شهر‌سازی گزارشی از وضعیت تأمین مالی پروژه‌های مسکن ارائه کرد و با بیان اینکه با تدابیر دولت مردمی هزینه زمین برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن صفر شده است بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تأمین اقلام اساسی ساخت مسکن از جمله سیمان و فولاد تأکید کرد.

همچنین وزیر جهادکشاورزی با‌ اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد تنوع در مبادی ورودی و تأمین کنندگان کالا، گزارشی از آخرین وضعیت کالاهای اساسی ارائه کرد.

رویکرد به اربعین

باید همواره مردمی، جهانی و تمدنی باشد

سید ابراهیم رئیسی در پیامی به همایش تقدیر از موکب‌داران اربعین 1402، با ‌اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای برگزاری مناسب اربعین حسینی به عنوان نماد همگرایی مؤمنان و اجتماع عظیم حق‌طلبان صورت گرفت، اظهار داشت: در دو سال اخیر با نگاه تحولی دولت مردمی و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌ العالی)، تلاش گردید با حمایت از شکل‌گیری ستادها و گروه‌های مردمی اربعین و همچنین تسهیل و انجام هماهنگی‌­های بیشتر و تقویت زیرساخت‌ها و افزودن مرزهای جدید ورودی و خروجی و… ضمن ساماندهی بهتر سفر زائران و تسهیل تردد آنان، این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود که به یاری خدا و همت همه دست‌اندرکاران، در سال جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور و کیفیت برگزاری نسبت به سال‌های گذشته به نحو چشمگیری ارتقا یافت که جای شکرگزاری دارد.

متن پیام رئیس‌جمهور که توسط آقای محمدجلال مآب، رئیس‌ستاد باز‌سازی عتبات قرائت شد به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

همایش عظیم پیاده‌روی اربعین، امروز به برکت سرور و سالار شهیدان، به نماد بزرگی از وحدت و همدلی ملت‌ها و مذاهب مختلف بشری تبدیل شده است و حضور بی‌‌نظیر مردمی در این مراسم، هر ساله باشکوه‌تر از قبل صحنه‌های زیبا و به یاد ماندنی از عشق و ارادت عاشقان و دلدادگان آن حضرت به تصویر می‌کشد.

گردهمایی بزرگ اربعین که نمایانگر وحدت و اتحاد و روایتگر دلدادگی و عشق به امام حسین (‌ع‌)‌ است، اکنون به بستری بی‌نظیر برای تولید قدرت در جهان اسلام،‌ تربیت جمعی جامعه اسلامی، تحکیم پیوندهای مؤمنین و ایجاد آمادگی برای ظهور تبدیل شده است.

امروزه جاذبه امام حسین (‌ع ) و عشق به اربعین حسینی، فراتر از مرزهای جغرافیایی، به شتاب دهنده بزرگی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی تبدیل شده و اهتمام جدی به ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای این حماسه را بیش از پیش ضروری کرده است. مواکب اربعین حسینی نقطه اوج فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی این گردهمایی عظیم معنوی محسوب می‌شوند، هر چند خدمات و مجاهدت‌های خالصانه مواکب در این حرکت مردمی و جهادی را به هیچ وجه نمي‌توان ارزش‌گذاري و قدرداني نمود.

اگرچه در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای برگزاری مناسب اربعین حسینی به عنوان نماد همگرایی مؤمنان و اجتماع عظیم حق‌طلبان صورت گرفت، اما در دو سال اخیر با نگاه تحولی دولت مردمی و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تلاش گردید با حمایت از شکل‌گیری ستادها و گروه‌های مردمی اربعین و همچنین تسهیل و انجام هماهنگی­‌های بیشتر و تقویت زیرساخت‌ها و افزودن مرزهای جدید ورودی و خروجی و… ضمن ساماندهی بهتر سفر زائران و تسهیل تردد آنان، این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود که به یاری خدا و همت همه دست‌اندرکاران، در سال جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور و کیفیت برگزاری نسبت به سال‌های گذشته به نحو چشمگیری ارتقا یافت که جای شکرگزاری دارد.

با این حال انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ذی‌ربط و به‌ویژه ستاد عتبات با بهره‌گیری از تجارب گذشته و رفع کاستی‌های احتمالی، شرایط لازم را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در برگزاری این مراسم معنوی، فراهم نمایند.

باید رویکرد و سیاست راهبردی به مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهداء است، همواره مردمی، جهانی و تمدنی باشد تا این حرکت بزرگ برای همیشه بالنده و پرنشاط باقی بماند.

لازم می‌دانم مراتب قدردانی خود را از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی موکب‌داران عزیز و مردم مؤمن و مهمان‏نواز استان‏هاي مرزي و همچنین دست‌اندرکاران برپايي این آيين الهي از جمله دستگاه‌های متولی، سازمان و نهادها، نیروهای انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها و خبرنگاران اعلام بدارم. همچنین فرصت را مغتنم می‌شمارم و بار دیگر از میزبانی صمیمانه ملت متدین عراق و حُسن مدیریت مسئولان عراقی در تامین امنیت و شرایط مناسب برای میلیون‌ها شیفتگان حسینی، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیدوارم با توکل به خدا و توجهات ولی‌عصر(عج)، مراسم اربعین که همه ساله جهانی‌تر شده و مشتاقان بیشتری پیدا می‌کند، باشکوه‌تر و شورانگیزتر از سال‌های قبل برگزار شود.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

احصای راهکارهای لازم

برای رفع مشکلات مالی تولیدکنندگان

سید ابراهیم رئیسی در جلسه یکشنبه هیئت دولت با‌اشاره به مدیریت خوب وزارت نیرو برای رقم زدن تابستانی بدون خاموشی برای مردم، تصریح کرد: با به ثمر رسیدن اقداماتی که با همکاری صنایع در حال انجام است، در آینده نزدیک تولید و توزیع برق به سطحی خواهد رسید که نه تولید دچار وقفه شود و نه در مصارف خانگی با کمبود برق مواجه باشیم.

رئیس‌جمهور رشد تولید را مهم‌ترین برنامه دولت عنوان کرد و با‌اشاره به اهمیت مسئله تامین مالی آن پیشنهاد کرد، برای شتاب بخشیدن به پیشرفت اجرایی این برنامه مهم، جلسه‌ای متشکل از اعضای اقتصادی دولت و با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و همه امکانات و ظرفیت‌های مالی موجود در کشور به دقت مرور شده و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مالی تولیدکنندگان احصا و ارائه شود.

تاکید بر تبیین خدمات و اقدامات دولت برای مردم و نخبگان در قالب‌های مختلف رسانه‌ای، تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای مهار نرخ تورم و تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای کاهشی شدن آن، ضرورت مقابله با بروکراسی اداری و کنُدی خدمت‌رسانی به واحدهای تولیدی در ادارات، توجه ویژه به مسئله بازنشستگی در دستگاه‌های اجرایی و رفع نگرانی‌های جامعه درخصوص تولید و تامین داروهای مورد نیاز از دیگر محورهای مهم سخنان رئیس‌جمهور در این جلسه بود.

رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، ایجاد نشاط اجتماعی را از ضرورت‌های مهم در جامعه عنوان کرد و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا از سوی مردم، فعالین اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی را ارزشمند دانست.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور استاندار قزوین به ارائه گزارشی از وضعیت این استان و فرصت‌ها و چالش‌های

پیش روی آن به رئیسی و سایر اعضای دولت پرداخت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.