سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سانسور پرتاب ماهواره در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!

سانسور پرتاب ماهواره در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!

بعد از بایکوت توافقات شانگهای و بریکس، جریان غرب‌گرا موفقیت دانشمندان ایرانی در پرتاب ماهواره را هم سانسور کرد.

ماهواره «نور ۳» در روز چهارشنبه ۵ مهرماه با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پیش از این، نیروی هوافضای سپاه، ماهواره نور ۱ را در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در مدار ۴۲۵کیلومتری و ماهواره نور ۲ را در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ در مدار ۵۰۰کیلومتری قرار داده بود.

این موفقیت، مورد توجه رسانه‌های جهان و فارسی‌زبان قرار گرفت و درباره پیشرفت ایران در صنعت هوا و فضا پرداختند.

آمریکا به پرتاب ماهواره نور ۳ واکنش نشان داد و در سخنانی مداخله‌جویانه از سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: «ما گزارش‌ها درباره پرتاب یک ماهواره توسط ایران را دیده‌ایم. ما مدت‌هاست که نگرانی‌هایمان را درباره برنامه ایران برای آزمایش پرتابگر‌ها به روشنی اعلام کرده‌ایم. این برنامه راهی برای توسعه سامانه موشک‌های دوربردتر آن‌هاست. فناروی‌های به کار رفته در ماهواره‌بر‌ها شبیه و جایگزین فناوری‌ای است که در موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود.»

جریان غرب‌گرا سکوت کردند

موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور ۳ مورد تمجید دوست و دشمن شده و حتی رژیم صهیونیستی و آمریکا به این خبر مهم واکنش نشان دادند ولی برای جریان غرب‌گرا موفقیت دانشمندان ایرانی جذابیتی نداشته و در روزنامه‌های خود این خبر را سانسور کردند.

سکوت روزنامه‌های اصلاح‌‌طلب به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ‎نور۳ توسط نیروی هوافضای سپاه

البته اصلاح‌طلبان پیش از این موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را در در ماه‌های اخیر را هم سانسور کرده بودند. در ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ایران رسما به عضویت سازمان شانگهای درآمد اما جریان غربگرا خبر به این مهمی را در روزنامه‌هایشان سانسور کردند!

سکوت روزنامه‌های اصلاح‌طلب به خبر عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

در ۲ شهریور ۱۴۰۲ ایران رسما عضو همکاری اقتصادی «بریکس» شد. اصلاح‌طلبان این خبر را در روزنامه‌های خود سانسور کردند و یا با کم ارزش جلوه دادن این اتفاق مهم در اقتصاد ایران، سعی در تخریب آن داشتند.[اینجا بخوانید]

نحوه پراختن به صورت حاشیه‌ای و توضیحات کنایه‌ای در روزنامه‌های شرق، آرمان ملی و آرمان امروز به خبر بریکس!

آیا برای جریان غربگرا تعامل با اقتصاد شرق مهم نیست و اساسا هرگونه توافقی غیر از غرب باطل و کم ارزش است؟ آیا از نظر جریان غربگرا اخبار موفقیت دانشمندان ایرانی در پرتاب ماهواره بومی جذابیتی نداشته و باید این اخبار را در روزنامه‌های خود سانسور کنند؟

.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاهی به ۱۱ پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم

با گذشت حدود ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فضایی، تعداد پرتاب ماهواره به عدد ۱۱ رسیده است.

انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد/ در صنعت فضایی از رتبه ۴۵ به ۱۰ ارتقا پیدا کرده‌ایم

انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست داد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.