سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / باید از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم

باید از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم

آیت‌الله جنتی در دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری
باید از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنی
دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد.
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس‌مجلس خبرگان رهبری در آیین آغاز این اجلاس با تبریک روز به امامت رسیدن امام زمان(عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه اسلامی یعنی جامعه امن و باید اخلاق، اموال و آبروی مردم حفظ شود و در امنیت و سلامت باشد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، وی اظهار داشت: روز آغاز امامت حضرت
صاحب‌الزمان(عج) روز بسیار مبارکی است که شایسته است به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد بزرگ دانسته شود.
خون شهدا تضمین‌کننده تداوم حرکت آنهاست
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و با‌اشاره به این که خون شهدا، تضمین‌کننده تداوم حرکت آنهاست، افزود: از خداوند بزرگ می‌خواهیم توفیق تبعیت از راه شهدا را به ما عطا فرماید. آیت‌الله جنتی با‌اشاره به حدیث پیامبر که می‌فرماید: «المسلم من سلم المسلمون من لسانه و یده» «مسلمان، كسى است كه مسلمانان از زبان و دست او آسوده باشند.» گفت: معنایی که از این حدیث بر می‌آید این است که جامعه‌ای که بر مبنای آموزه‌های اسلام اداره می‌شود جامعه امن است و در آن باید دین مردم، اخلاق مردم، آبرو و حیثیت مردم و اموال مردم در امنیت باشد و از آنها محافظت شود و در سلامت باشد.
وی بیان داشت: ما باید قدر سلامت جامعه اسلامی را بدانیم و از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم، خداوند ان‌شاءالله روح شهدا را شاد نمایند و ادامه راهشان را پربرکت قرار دهد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
از مبانی محکم عقلی و نقلی برخوردار است
آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز که به عنوان ناطق روز اول دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، ضمن تبیین مبانی محکم عقلی و نقلی نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین مبانی عقلی و نقلی، تدوین شده و به برکت این قانون، نظام گام اول را چنان محکم برداشت که در گام دوم توانسته است این چنین عظمت و اقتدار خود را به نمایش بگذارد.
وی در ادامه گفت: در نظام علوی ما دولتمردان باید در درجه اول، رابطه خود را با خدا تحکیم بخشند تا خدای متعال رابطه آنها با مردم را اصلاح کند و حافظ آنها از خطا و لغزش باشد. 
نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با‌اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه سیاسی و بخصوص در عرصه بین‌الملل، بیان داشت: روابط کشور با سایر کشورها و به ویژه همسایگان بهبود یافته است و ضمن استیفای حقوق کشور، عزت و استقلال و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشته شده است که این اقدامات، باعث تقدیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خشنودی ملت قهرمان ایران گردید.
آیت‌الله بهشتی در پایان بر ضرورت تلاش بیشتر تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.
بازنگری در برخی ساختارهای اداری ضروری است
همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصادق پیشنمازی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) را تبریک گفت و روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة» را مؤید این مطلب دانست که در طول زمان حتماً باید امامی حضور داشته باشد که پرچم هدایت امت را به دوش بگیرد و در مقابل کسی که او را نشناسد، مرگش مرگ دوران جاهلیت باشد و همین حدیث معروف، دلالت دارد بر استمرار وجود با برکت حضرت حجت(عج). 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با‌اشاره به برخی مشکلات کشور، یکی از راه‌های حل آنها را بازنگری در بخشی از ساختارهای اداری برشمرد و افزود: ساختارهای دست و پاگیر و غیر لازم و بعضا مضر در روند تحقق امور مختلف کشور، کار را در بسیاری از مسائل بر مردم شریف ما سخت کرده است.
وی با‌اشاره به تجربه موفق حذف ساختارهای غیر ضروری همچون حذف امضاهای طلایی در عرصه مجوزها گفت: این اتفاق خوب به خاطر تغییر ساختار صورت گرفت و از این تجربه باید در حوزه‌های دیگر نیز استفاده کرد.
برخی مشکلات فرهنگی
 به دلیل محقق نشدن اهداف تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش است
حجت‌الاسلام و المسلمین پیشنمازی در پایان برخی مشکلات فرهنگی را به دلیل محقق نشدن اهداف تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش دانست و دلیل این عدم تحقق را تعریف نشدن ساختار اجرایی مشخص برای این اهداف برشمرد.
دشمن علت شکست خود را 
مواضع اصولی و هوشمندانه رهبر انقلاب
و ارتباط عمیق و معنوی با توده‌های مردم ارزیابی می‌کند
حجت‌الاسلام و المسلمین تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز با‌اشاره به اینکه تحقق ظهور نیازمند زمینه‌سازی و فراهم آوردن مقدماتی است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با پرچمداری امام خمینی(ره) و همراهی توده مردم از مقدمات و زمینه‌ساز ظهور است و در طول این چند دهه، همواره نگاه مستضعفان عالم به ایران اسلامی این نگاه ویژه بوده است.
نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رصد مواضع جبهه باطل و رسانه‌های وابسته به نظام سلطه، بیانگر هجمه برنامه‌ریزی شده این محافل و اهتمام جدی آنان در تضعیف جایگاه بی‌بدیل ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری
(مدظله العالی) است؛ زیرا در تحلیل‌های خود علت شکست بیش از چهاردهه فعالیت علیه انقلاب اسلامی را مواضع اصولی، هوشمندانه و مقتدرانه ایشان و ارتباط عمیق و معنوی با توده‌های مردم ارزیابی می‌کنند.
مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی
و جمهوری اسلامی است
همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی با اتکا به رهبری ولی فقیه و بصیرت و حضور مردم را می‌توان همان شعار اصلی انقلاب اسلامی، یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دانست. وی پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان در زمینه موضوع ولایت فقیه را از وظایف و رسالت‌های ذاتی مجلس خبرگان رهبری دانست که باعث دفاع و تقویت مبانی ولایت فقیه می‌شود. نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری نقش دادن به رأی و خواسته مردم، استقلال و آزادی مشروع در سایه قانون اساسی مترقی، مدیریت و دفع و رفع فتنه‌های متعدد، وحدت و انسجام ملی، اقتدار نیروهای مسلح و رسیدن به عزت نفس ملی و جایگاه علمی مطلوب در منطقه و بلکه در جهان را از دستاوردهای مدیریت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران بر شمرد و ایجاد امید در دل ملت‌های آزاد و بیداری اسلامی امت‌های مسلمان و تحفه معنوی شیعه یعنی زیارت اربعین و بسط و گسترش آن و حضور میلیونها عاشق اهل بیت علیهم‌السلام که با تقویت جبهه مقاومت و تربیت شهداء والامقامی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که با رشادت اینها نابودی داعش رقم خورد را نیز از برکات انقلاب اسلامی دانست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بعد از انتخابات و رقابت، ایام رفاقت است

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل

اگر می دانستیم رای می دادیم

مصوبه مجلس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.