سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بفرمائید غذای حرام؛ از خرچنگ و لابستر تا صدف و هشت‌پا+فیلم

بفرمائید غذای حرام؛ از خرچنگ و لابستر تا صدف و هشت‌پا+فیلم

علیرغم این که از میان غذاهای دریایی تنها ماهی فلس‌دار و میگو حلال گوشت هستند، شاهد عرضه خرچنگ، لابستر، صدف و غیره در برخی رستوران‌ها هستیم، البته به‌صورت عمده نیز به درب منزل ارسال می‌شود.

طبق فتوای مراجع تقلید فقط ماهی فلس‌دار و میگو به‌عنوان غذای دریایی حلال محسوب می‌شوند، با این حال براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس شاهد عرضه غذاهای دریایی حرام در برخی رستوران‌ها هستیم که به صورت عمده نیز به درب منازل ارسال می‌شود.

در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی ضمن اشاره به حرمت شرعی غذاهای دریایی اظهار کرد: طبق نظر اکثر مراجع تقلید از میان حیوانات دریایی تنها ماهی فلس‌دار و میگو حلال گوشت هستند و مصرف خوراکی بقیه آبزیان ازجمله خرچنگ، ماهی‌های مرکب، هشت‌پا و غیره جایز نیست.

وی به تبلیغات گسترده غذاهای دریایی حرام در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی به‌راحتی می‌توان به رستوران‌ها و مراکز فروش انواع لابستر و ماهی‌های مرکب مثل کالاماری دست یافت که نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی رستوران در تهران و سایر شهرستان‌ها به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور به صورت علنی غذای حرام خود را با قیمت بالایی عرضه می‌کنند، به‌نحوی که در بعضی رستوران‌ها قیمت هر بشقاب لابستر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر سینی خرچنگ از ۳۵۰ هزار تومان فراتر می‌رود.

 

این گزارشگر از عرضه عمده آبزیان حرام گوشت خبر داد و گفت: برخی صیادان در شهرهای جنوبی کشور که حیوانات حرام گوشت دریایی را از دریا می‌گیرند، بدون توجه به حرمت شرعی آن‌ها اقدام به عرضه عمده انواع ماهی مرکب، خرچنگ،کوسه و غیره می‌کنند، به‌نحوی که لابستر با قیمت حدودی کیلویی ۵۰۰ هزار تومان و هشت‌پا به میانگین ۲۰۰ هزار تومان توسط فروشندگان جنوبی به نقاط مختلف کشور ازجمله تهران ارسال می‌شود.

با توجه به آنچه مطرح شد، مصرف خوراکی حیوانات دریایی حرام گوشت به‌صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، درحالی که استفاده غذایی به‌صورت علنی و تبلیغ این موارد مشمول مواد ۶۳۹ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی بوده و لازم است اتاق اصناف و اداره اماکن استان تهران با افراد متخلف برخورد قاطع داشته باشند.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

درباره حجاب کارهای بی‌قاعده نکنید

رهبرانقلاب: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.