سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران جایگاه نخست تولید واکسن در منطقه را دارد

ایران جایگاه نخست تولید واکسن در منطقه را دارد

وزیر بهداشت گفت: براساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

بهرام عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز تولید واکسن سلمان فارسی وابسته به انستیتو پاستور اظهار داشت: این مرکز در 25 هزار متر مربع در حال ساخت است و در دولت سیزدهم از 35 درصد به 70 درصد پیشرفت رسیده است.

عین‌اللهی افزود: با توجه به رشد بیماری‌های ویروسی در جهان، باید خطوط تولید مجهز واکسن داشته باشیم و این طرح در دو سال به دو برابر پیشرفت رسیده است چرا که نظیر این طرح در منطقه نداریم و امیدواریم نیاز منطقه به واکسن را برطرف کند. وی ادامه داد: امیدواریم در پیشگیری از بیماری‌های محتمل با کمک واکسیناسیون موفق باشیم و در این مرکز دو واکسن پنوموکوک (عامل سینه پهلو) و واکسن روتا ویروس تولید می‌شود.

وزیر بهداشت بیان داشت: 100 سال از واکسن‌‌سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و براساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

عین‌الهی گفت: در دوران کرونا 6 نوع واکسن تولید کردیم که نشان‌دهنده قدرت ایران در صنعت واکسن‌‌سازی است. وی با ‌اشاره به اجرائی شدن طرح راهیان پیشرفت در وزارت بهداشت افزود: در این طرح از دانشجویان همه رشته‌ها دعوت می‌شود از پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید واکسن‌های مختلف بازدید کنند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تولید نیازهای دارویی کشور در سرم‌های مورد نیاز برای جوانان بسیار امیدآفرین است.

تولید واکسن پنوموکوک برای اولین بار در کشور

رئیس‌مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران نیز گفت: واکسن ۷ ظرفیتی پنوموکوک برای اولین بار در کشور به صورت مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا تولید می‌شود.

مهدی پریان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: خط تولید واکسن پنوموکوک یا سینه پهلو در ماه آذر امسال تکمیل می‌شود و واکسن پنوموکوک ۷ ظرفیتی مشترک بین ایران و کوبا در این خط تولید می‌شود. پریان ادامه داد: تا به حال این واکسن را در کشور تولید نداشتیم و این واکسن در شرکت واکسن فایزر 15 دلار تولید می‌شود.

به گفته وی، این واکسن ویژه کودکان در 2 تا 15 ماه تزریق می‌شود و با توجه به چهارنوبت تزریق رقم ارز‌آوری بالایی برای کشور به همراه دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.