سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خاطره درس آموز میثم مطیعی از حاج آقا مجتبی تهرانی

خاطره درس آموز میثم مطیعی از حاج آقا مجتبی تهرانی

حاج‌آقا مجتبی تهرانی (ره) همیشه می‌گفتند هرکسی پیش من می‌آید بادش را خالی می‌کنم. من از آن‌هایی هستم که باد خالی می‌کنم.

 کانال «سیره علما» بخشی از خاطرات میثم مطیعی، مداح اهل بیت و عضو هیئت مؤسس و اولین مدیرعامل مؤسسه حفظ و نشر آثار آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) را به اشتراک گذاشت. در این بخش ایشان نقل کرده‌اند: حاج‌آقا مجتبی تهرانی (ره) همیشه می‌گفتند هرکسی پیش من می‌آید بادش را خالی می‌کنم. من از آن‌هایی هستم که باد خالی می‌کنم.

هیچ‌کس را هم باد نمی‌کنم که جداً همین‌طور بود و فرمودند زیرا این خدمت نیست، جنایت به‌طرف مقابل است و این را از مربیانم گرفتم. نکته‌ای که در مورد ایشان وجود داشت این‌که ایشان در مورد خودش هیچ‌وقت توهم نداشت، چون ایشان خیلی علاقه‌مند داشت و شب‌های قدر ایشان واقعاً نظیر نداشت و یادم است که همیشه وقتی شب بیست‌وسوم تمام می‌شد چقدر آدم باید در صف می‌ایستاد تا از ترافیک انسانی کوچه‌های بازار آهنگر‌ها و بازار شیرازی رد شود.

ایشان یک بار سر همین مسائل مؤسسه که من به ایشان گزارش می‌دادم که سایت چقدر بازدیدکننده دارد و بازدید سایت از خیلی از مراجع داشت بالاتر می‌رفت درحالی‌که از لحاظ ظاهری خیلی مشکل داشت و مطالب را دیربه‌دیر می‌گذاشتیم ایشان صحبت می‌کردند و من گفتم ان‌شاءالله خداوند وجود شما را بیش‌ازپیش نافع به حال اسلام و مسلمین قرار دهد و ایشان با یک حالت جالبی فرمودند: من!

حاج‌آقا مجتبی تهرانی فرمودند: هفته قبل بعد از درس با حسین آقا به آزمایشگاه می‌رفتم حسین در مورد کار شما در مؤسسه و مراجعاتی که به شما می‌شود چیزی به من گفت که من به حسین آقا گفتم که من تا به الان و با این سن احساس نمی‌کردم وجود من نفعی داشته باشد. من اهل تعارفات هم نیستم، اما تا حالا احساس نمی‌کردم به درد بخورم و الان احساس می‌کنم یک درجه مؤثرم. ظاهراً شاید یک‌صدم بحث‌های من اثر بگذارد برای همین نگرانم؛ و این خیلی حرف است. من یک کار کوچکی انجام می‌دهم، فکر می‌کنم چه کرده‌ام، اما ایشان می‌فرماید الان با این مراجعات کمی احساس مفید بودن دارم و از این بابت هم نگرانم. نمی‌خواهم یابوی نفس من را بردارد.

الان احساس می‌کنم کمی مفیدم و از همین نگرانم.

فرمودند: آقای مطیعی من ۳۵ سال است که درس خارج فقه و اصول دارم. الان دوره ششم فقه و اصول را شروع کرده‌ام و هر دوره من هفت سال بوده که می‌شود ۳۵ سال و از دهه ۵۰ تا الان جلسات اخلاق دارم و ده‌ها یا صد‌ها هزار نفر در این مدت پای مباحث من آمدند ولی هیچ اثری در من نکرد. ایشان این‌طور نبود و فرمود آن‌هایی هم که با من هستند دوست دارم این‌طور بار بیایند. هیچ به خودتان نبالید البته واقعیات را در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی کنید، اما از نظر درونی نگذارید که یابوی نفس شما را بردارد و احساس کنید که کسی هستید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجمع اعتراضی تهرانی‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

در پی تداوم جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی تجمع امت حزب الله شهر تهران در محکومیت این جنایات در میدان فلسطین پایتخت .

توصیه آیت‌الله حاج آقا مجتبی درباره رمضان

ماه مبارک رمضان همراه با نوای حاج منصور ارضی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.