سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پایان مسابقات جهانی کشتی آزاد 2023 بلگراد ایران نایب قهرمان جهان شد

پایان مسابقات جهانی کشتی آزاد 2023 بلگراد ایران نایب قهرمان جهان شد

در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023، تیم ملی کشتی آزاد ایران عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آورد.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 به میزبانی بلگراد صربستان شب گذشته با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به پایان رسید. اما پیش از پایان رقابت‌های این دو وزن عنوان نایب قهرمانی آزادکاران ایرانی مسجل شد. در این رقابت‌ها تیم ایران با کسب 94 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ملی کشتی آمریکا نیز با ۱۲۵ امتیاز قهرمانی‌اش را مسجل کرد.

در تیم ملی کشتی آزاد ایران، امیرحسین زارع موفق به کسب مدال طلا شد. حسن یزدانی و امیرمحمد یزدانی هم به مدال نقره رسیدند. محمد نخودی هم مدال برنز را برگردن آویخت. رضا اطری، میلاد والی زاده، مجتبی گلیج، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا هم از کسب مدال بازماندند. رحمان عموزاد نیز‌شانس کسب برنز را تا لحظات پایانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان داشت. نکته مهم رقابت‌های امسال کسب 4 سهمیه المپیک 2024 پاریس توسط امیرحسین زارع، حسن یزدانی، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی بود.

رده‌بندی پنج تیم برتر با احتساب امتیاز نهایی هشت وزن به شرح زیر است:

۱- آمریکا با ۱۲۵ امتیاز، ۲- ایران ۹۴ امتیاز، ۳- قزاقستان ۷۰ امتیاز، ۴- گرجستان ۶۵ امتیاز، ۵- ژاپن ۶۱ امتیاز.

طلای ارزشمند زارع در سنگین وزن

اوج درخشش ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سنگین وزن بود؛ جایی که امیرحسین زارع موفق شد با از پیش رو برداشتن قهرمانان المپیک و جهان مدال ارزشمند طلا را به‌دست آورد. در فینال وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع به مصاف گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر کهنه‌کار گرجستانی رفت و با پیروزی 11 بر صفر بر این حریف ایران را صاحب تنها مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کرد. زارع در دیدار نیمه نهایی نیز موفق شده بود طاها آکگول ترکیه‌ای که چندین مدال جهان و المپیک را در کارنامه‌اش داشت از پیش رو بردارد. قهرمان سنگین وزن ایران در مسابقات سال گذشته برابر همین آکگول شکست را پذیرا شده بود. سنگین وزن طلایی ایران پس از کسب این طلای خوش رنگ عنوان داشت که مدالش را به همراه طلای بازی‌های آسیایی تقدیم امام رضا‌(ع) خواهد کرد.

حملات ناجوانمردانه به قهرمانان ورزشی

ایران سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان 2022 نیز توانسته بود عنوان نایب قهرمانی جهان را به‌دست آورد. آزادکاران کشورمان در آن مسابقات موفق به کسب 2 طلا (رحمان عموزاد و کامران قاسمپور)‌، 3 نقره (رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی) و 2 برنز (یونس امامی و امیرحسین زارع) شدند.

امسال از نظر فنی انتقاداتی نسبت به عملکرد شاگردان پژمان درستکار مطرح است زیرا دو طلای سال 2022 تبدیل به یک طلا شد و در برخی مبارزات کشتی‌گیران کشورمان در ثانیه‌های پایانی برد را با باخت عوض کردند که از جمله آنها می‌توان به کشتی‌های مجتبی گلیج و رحمان عموزاد ‌اشاره کرد. ولی با این حال بسیاری از کارشناسان اهل فن بر این نکته اذعان داشتند که کسب عنوان نایب قهرمانی جهان نیز ارزشمند بوده زیرا در تمام مبارزات کشتی‌گیران ایرانی از جان مایه گذاشتند تا دل مردم را شاد کنند.

با این حال پس از باخت حسن یزدانی دارنده 9 مدال جهان و المپیک برابر دیوید تیلور موج رسانه‌ای گسترده‌ای علیه او و تیم ملی کشتی ایران از سوی بدخواهان این مملکت شکل گرفت. در این هجمه هدفمند، اکانت‌های سایبری معاندین آشکارا خوشحالی خود از شکست حسن یزدانی را به نمایش گذاشتند. این اکانت‌ها پیش از این مبارزه مهم نیز به هواداری از کشتی‌گیر آمریکایی پرداخته بودند تا میزان دشمنی‌شان با ایران و قهرمانانش را به خوبی نشان دهند. البته تخریب‌ها تنها متوجه حسن یزدانی نبود بلکه علیرضا دبیر، رئیس‌فدراسیون کشتی و پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را نیز هدف می‌گرفت.

محتوای توئیت‌های توهین‌آمیز ضد انقلاب نشان می‌داد که پس از شکست سنگین آنها در فراخوان 25 شهریورماه و بی‌توجهی کامل مردم به آنها، سعی کردند عقده‌های فروخورده خود را به بهانه باخت حسن یزدانی علیه ارزش‌ها و ورزشکاران و مسئولانی چون دبیر که انصافا در زمینه ساخت و ساز انقلابی در کشتی ایران ایجاد کرده، پیاده کنند.

عین همین اتفاق سال گذشته و در جام جهانی 2022 قطر پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس رخ داد و دشمنان مردم ایران با پرچم انگلیس و توهین علیه مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال خوشحالی خود را نشان دادند.البته پس از این هجمه سازمان‌یافته، کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمایت از علیرضا دبیر و حسن یزدانی پرداختند و برای آنها سنگ تمام گذاشتند.

امیدواری اهالی ورزش به درخشش فرنگی کاران

در ادامه مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023، فرنگی‌کاران کشورمان با هدایت حسن رنگرز از روز پنج‌شنبه به روی تشک می‌روند. با توجه به کیفیت تیم ملی کشتی فرنگی این تیم در کنار ترکیه و آذربایجان از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی به حساب می‌آید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۱۰ اردیبهشت سالروز پایان اشغال ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است/ ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت جهان در این منطقه قرار دارد/ امنیت تردد روزانه ۸۳ کشتی که از این تنگه عبور می‌کنند را برقرار کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.