سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / «جماران»، به اسم امام علیه اندیشه‌های امام! +جزئیات

«جماران»، به اسم امام علیه اندیشه‌های امام! +جزئیات

رسانه‌ای که حتی اسمش وام گیرنده از امام خمینی است، علنی و صریح مقابل اندیشه‌های امام می‌ایستد و از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام هم صدایی بلند نمی‌شود!

  سایت خبری جماران وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی در مطلبی به نقل یکی از اساتید دانشگاه مفید، خواستار جدایی دین از سیاست شد و دین سیاسی و قدرت‌زده را موجب توهم خواند. در این مطلب همچنین با اشاره تلویحی به شهدا، آنان افرادی خوانده شد‌ه‌اند که بین زندگی و آزادی و دین تعارض ایجاد می‌کنند و اولین گام در رهایی از این تعارض را این دانسته که «دین را از قدرت سیاسی تفکیک کنیم و نگذاریم دین به قدرت سیاسی آلوده شود.»

جماران به نقل از سیدعلی میرموسوی، در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم آورده که «دین در شرایطی که با قدرت سیاسی پیوند پیدا و وجه ایدئولوژیک پیدا کند، با زندگی و آزادی تعارض پیدا می‌کند.» و بعد ایدئولوژی را اینگونه توصیف می‌کند که «کار ایدئولوژی این است که توهمی از کرامت و شرافت را جایگزین کرامت و شرافت حقیقی می‌کند. ایدئولوژی‌ها راه کج را برای انسان‌ها راست نشان می‌دهند. آن وقت هر قدر شما بخواهید راه راست را به آن‌ها نشان دهید، تصور می‌کنند راهی که شما می‌گویید کجا است.»

و ادامه می‌دهد: «کسی که حاضر باشد برای چیزی که تصور می‌کند حقیقت است، جان بدهد و انسان‌های دیگری را هم به کام مرگ بکشاند، بین زندگی و آزادی و دین تعارض ایجاد می‌کند. در واقع، دین قدرت‌زده و ایدئولوژیک موجب می‌شود پنداری از حقیقت جایگزین حقیقت شود و انسان‌های زیادی را فدای این پندار کند. مستی ایدئولوژیک و مستی قدرت باعث می‌شود که شما یک مسیری را برخلاف همه می‌روید و تصور می‌کنید که آن‌ها دارند اشتباه می‌روند. اگر بخواهیم دین از تقابل با زندگی و آزادی نجات پیدا کند، اولین گام این است که دین را از قدرت سیاسی تفکیک کنیم و نگذاریم دین به قدرت سیاسی آلوده شود. دین را به یک ایدئولوژی خاص محدود نکنیم. نتیجه محدود کردن دین، این می‌شود که نسل جدید تصور می‌کنند تنها برداشت از دین همین است.»

نگاه امام به پیوستگی دین و سیاست مشهود است و برای پیوست همین دو قیام کردند و نظام اسلامی تشکیل دادند تا ساختار سیاست بر مبنای دین شکل بگیرد و پیش برود. حالا رسانه‌ای که در معرفی خود آورده «پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با هدف پاسداشت و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار خود را در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ شروع کرده…» و حتی اسمش وام گیرنده از امام خمینی است، علنی و صریح مقابل اندیشه‌های امام می‌ایستد و از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام هم صدایی بلند نمی‌شود!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش شهید مطهری ذخیره تمام‌نشدنی جامعه است

پای درس آقا؛ رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام مرتضی اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

کتاب چالش‌های تاریخی

یک دیدگاه

  1. کاش کسی میتوانست، اسامی افرادی که در دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی ره شاغل هستند و ظرف 30 سال گذشته از آنجا حقوق و مزایا دریافت کرده اند منتشر میکرد! تا مشخص شود جدا آنجا محل آقا زاده هایی است استخدام شده اند یا به طریقی با آنجا مرتبط هستند و حقوق و مزایایی دریافت میکنند و میزان آن چقدر است و چه میکنند…

    امام خمینی ره وقتی در دنیا بودند و در آنجا مستاجر بودند اجازه بنایی و نقاشی و… نمیداد، بعد از فوت ایشان چه ملک هایی اضافه شده؟ آیا برج سازی هم بوده و گسترش یافته؟ و

    همچنین اعلام میکردند که هرساله چه میزان بودجه به آنجا تخصیص یافته و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.